شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 112764

تقویت معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس به فعالین اقتصادی ترکیه

تقویت معرفی فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس به فعالین اقتصادی ترکیه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ترکیه از اصلی‌ترین شرکای اقتصادی ارس در زمینه جذب سرمایه گذاری و صادرات است.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی در دیدار با احمد محمدی، سرکنسول جدید ایران در استانبول ترکیه، اظهار داشت: وزارت امور خارجه به صورت عملی و واقعی در کنار نهادهای اقتصادی و مناطق آزاد کشور است و ما این همراهی را طی یکسال گذشته بارها شاهد بودیم.

وی یادآور شد: ما در شهرهای کاپان و ایروان ارمنستان طی یکسال اخیر با همکاری سفارت و سرکنسولگری نمایشگاه برگزار کرده‌ایم که نتیجه این نمایشگاه‌ها عقد قراردادهای متعدد بین شرکت‌های تولیدی ارس جهت فروش محصولات تولیدی بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به لزوم افزایش ارتباط ارس با کشورهای همسایه، تصریح کرد: ترکیه از اصلی‌ترین شرکای اقتصادی ارس در زمینه جذب سرمایه‌گذاری و صادرات است و خوشبختانه بخشی از جامعه اقتصادی ترکیه و سرمایه‌گذاران آن، ارس را به‌واسطه همکاران خود می‌شناسند اما ما درصدد شناساندن کامل این منطقه، ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری ارس به فعالان اقتصادی ترکیه هستیم و سرکنسولگری ایران در استانبول یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌مان کمک کند.‌‌

وی ادامه داد: در کنار جذب سرمایه‌گذاران ترک در حوزه صنعت که مولفه اصلی اقتصاد منطقه آزاد ارس می‌باشد باید از تجارب موفق جامعه اقتصادی ترکیه در ارتقای بخش گردشگری ارس استفاده کنیم.

کیانی با بیان اینکه ارس با برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی متعدد در حوزه توریسم، نیازمند غنی‌سازی این بخش با سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه سرگرمی است، خاطرنشان ساخت: تجربه ترکیه در این حوزه بسیار موفق بوده و ما برای افزایش ماندگاری گردشگر در ارس باید در بخش توریسم سرمایه‌گذاری‌های نوینی داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: منطقه آزاد ارس قابلیت‌های بسیاری جهت شکل‌دهی به همکاری‌های چند جانبه بین ایران و کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و سایر کشورها دارد و این قابلیت‌ها باعث شده تا این منطقه به بازوی توانمند اقتصاد ایران در حوزه قفقاز و اوراسیا تبدیل شود.

احمد محمدی سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه هم در این دیدار تاکید کرد: در زمان مراجعت به محل ماموریت خود، با تمام توان نکات بسیار مهم و اساسی که در این جلسه بیان شد را با جدیت پیگیری خواهم‌ کرد تا ارس در شهر استانبول و میان جامعه اقتصادی آن بیش از پیش شناسانده شود.

وی افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در این شهر است که با بررسی تقویم‌ نمایشگاهی استانبول گزینه‌های مناسب را برای ارس از طریق نمایندگی وزارت خارجه در تبریز ارسال می‌کنیم و آمادگی کامل داریم از تمام برنامه‌های ارس در استانبول حمایت کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان