فارابی
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر : 45656
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تغییر دامنه نوسان اجرای تجربه شکست خورده است بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

تغییر دامنه نوسان اجرای تجربه شکست خورده است

تغییر دامنه نوسان اجرای تجربه شکست خورده است

یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از اجرای مجدد تصمیمات اشتباه در سال 93، گفت: متاسفانه به دنبال اجرای مجدد تجربیات شکست خورده هستیم.

ایمان رئیسی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه اظهار داشت: بی‌اعتمادی در بازار وجود دارد و روال موجود در سال 93 در حال تکرار است. در آن مقطع مدام می‌گفتیم که «سهام خود را مفت نفروشید چون هر لحظه امکان بازگشت بازار وجود دارد»

وی افزود: تورم، قیمت تمامی کالاها را افزایش می‌دهد و متاسفانه تنها کالایی که روز به روز از ارزش آن کاسته می‌شود، ریال است که از این بابت ناراحتیم. در سال 93 مدیر یکی از کارگزاری‌ها معتقد بود که «بازار چند روز پس از ناامیدی و فروش کامل افراد برخواهد گشت.»

بانک آینده

بیشتر بخوانید: تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا/ قیمت ها ساعتی تغییر پیدا می کنند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گرایش نقدینگی به سمت ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد: در دوران شکوفایی بورس، تمامی افراد جامعه به دنبال ورود به این بازار بودند و الان نیز همه به دنبال رمزارزها هستند. اکثر افراد هم در این بازار سرمایه خود را با اهرم های بالا نابود می‌کنند.

رئیسی ادامه داد: تا زمانی که برخی از ابهامات سیاسی از جمله وضعیت برجام مشخص نشود، هیچ اتفاقی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. اگر منابع بلوکه شده کشور آزاد شده‌اند باید تاثیر آن را در وضعیت نرخ ارز ببینیم اما دلار از 28 هزار تومان به 29 هزار تومان رسیده و تدبیری دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی ادامه وضعیت کنونی بورس تا اواسط دی ماه

رئیسی در پاسخ به این سوال که «بورس چه زمانی می‌تواند رشد جدید خود را آغاز کند؟» گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که شاخص کل سطح یک میلیون و 370 هزار واحد را از دست بدهد، ممکن است بار دیگر به حوالی یک میلیون و 300 هزار واحد برگردد. بسیاری از شرکت‌ها سودآوری و فروش‌شان نسبت به سال‌های گذشته چند برابر کرده‌اند اما قیمت سهام‌شان نصف شده است. امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری بازار بتواند رشد جدیدی داشته باشد که تاثیر آن را در پرتفوی سهامداران ببینیم.

این کارشناس بازار سرمایه درمورد مطرح شدن مجدد تغییر دامنه نوسان بورس، عنوان کرد: این اتفاقات در سال 92 و 93 هم اتفاق افتاد اما نتیجه‌ای از آن نگرفتیم و نمی‌دانم چرا به دنبال اجرای مجدد تجربیات شکست خورده هستیم. اعتماد از بازار سلب شده و افرادی که سال 99 وارد بازار شدند به این راحتی به بورس برنخواهند گشت.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان