صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۲۸
کد خبر : 123985

تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای پژوهشگران

تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای پژوهشگران
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس موضوع تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای پژوهشگران را مطرح کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن محمدزاده در کارگاه آموزشی آشنایی با ژئوپارک جهانی ارس، اظهار داشت: ژئوپارک فقط برای سازمان و اهالی شهرستان نیست بلکه متعلق به کل استان و کشور است و همه افراد باید در حراست و معرفی آن سهیم باشند.

وی با اشاره به برخورداری منطقه آزاد ارس از ۴ اثر ثبت جهانی، تصریح کرد: باید این مزیت منحصربه‌فرد ارس در کنار سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ظرفیت گردشگری خرید برای جذب گردشگران خارجی به‌کار گرفته شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس اولین و اصلی‌ترین ذی‌نفعان ژئوپارک جهانی ارس را جوامع بومی و محلی منطقه خواند و تاکید کرد: موضوع ژئوپارک ارس باید برند این منطقه باشد و در طراحی محیطی، مبلمان شهری و المان‌ها، هویتی با پس‌زمینه این ژئوپارک به مسافران و گردشگران ارائه گردد.

وی به روند رو به رشد سفر به ارس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳ میلیون ۱۱ هزار خودرو با پلاک غیربومی غیرتکراری به منطقه آزاد ارس وارد شده‌اند که با استفاده از کیوآرکدهای نصب شده و نظرسنجی‌ها، رضایتمندی از سفر به ارس در سطح خوبی قرار گرفته است.

محمدزاده با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶۱ هزار مسافر خارجی از مرز نوردوز وارد منطقه آزاد ارس شده‌اند، عنوان کرد: با معرفی ظرفیت‌های متنوع این منطقه به مسافران می‌توانیم در موضوع اقتصاد گردشگری نقش بسزایی ایفا کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان