صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 97710

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران:

تراکتورسازی خودروی شاسی بلند تولید می کند

تراکتورسازی خودروی شاسی بلند تولید می کند
مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید خودروی شاسی بلند خبر داد.

به گزارش شهر بورس، مصطفی وحیدزاده مدیرعامل تراکتورسازی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب شرکت تراکتورسازی به عنوان صادرکننده نمونه کشوری افتخاری است که با تلاش‌های پرسنل مجموعه تراکتورسازی حاصل شد.

وی افزود: ما علی رغم تمامی تحریم‌های ناجوانمردانه به بیش از ۲۵ کشور جهان صادرات انجام می دهیم و نه تنها به خاطر تحریم‌ها عقب‌نشینی نکردیم بلکه روز به روز افزایش صادرات را داشتیم و تلاش کردیم با افزایش صادرات و ارزآوری به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وحیدزاده مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران در پاسخ به این سوال خبرنگار شهر بورس که آیا افت سنگین قیمت سهام شرکت به دلیل وضعیت فعلی بازار سرمایه است یا با سودسازی شرکت مرتبط است، گفت: خوشبختانه امسال افزایش سود شرکت نسبت به سال گذشته بهتر بوده و افت قیمت سهام شرکت ما به خاطر افت کلی بورس است و در حال حاضر بیشتر سهام بازار سرمایه منفی است. روزی که ما افزایش نرخ دادیم اصولاً باید شاهد افزایش قیمت سهام می‌بودیم که برخلاف انتظار قیمت سهام شرکت تراکتورسازی کاهشی بود. این روزها شاخص‌های بورس در حال کاهش است و این موضوع روی سهام شرکت ما هم تاثیرگذار است.

وی درباره اینکه آیا بازارگردانی سهام شرکت نیز در این افت قیمت تاثیرگذار بوده یا خیر، تصریح کرد: یک بخش بازگردانی است و یک بخش سهامدار عمده است که سهامدار عمده شرکت مراقب است تا شاهد سفته‌بازی در سهام شرکت نباشیم چراکه اعتبار شرکت تراکتورسازی ممکن است از طریق سفته‌بازی لطمه بخورد و به همین دلیل سهامدار عمده شرکت قیمت سهام را تحت کنترل خود نگه می‌دارد‌.

وحیدزاده با اشاره به برنامه شرکت برای تولید خودروی شاسی بلند گفت: بیش از ۸۰ درصد مذاکرات برای تولید خودروی شاسی بلند پیش رفته است ولی فعلا درباره میزان شراکت با سهامدار اختلاف نظر داریم و در حال حاضر تعیین شده است که ۸۰ درصد سهام متعلق به تراکتورسازی و ۲۰ درصد متعلق به شرکت سهامدار باشد ولی ما معتقدیم که باید ۱۰۰ درصد سهام متعلق به شرکت تراکتورسازی باشد. سایت تولید خودروی شاسی بلند نیز در استان اصفهان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اعلام شد


مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران تأکید کرد: طبق آمار و آنالیزی که به مراکز نظارتی در خصوص قیمت‌گذاری اعلام می‌کنیم بیش از ۸۵ درصد قیمت تمام شده ما قطعات و مواد اولیه است و ۱۵ درصد آن به حقوق و دستمزد، بازرگانی و… مربوط می‌شود و همیشه سعی کردیم با سود بسیار پایینی محصولات خود را عرضه کنیم.

وی ادامه داد: ما به جهت اینکه طرف مقابل ما کشاورزان عزیز بوده و در امنیت غذایی کشور تاثیرگذار هستند، تلاش می‌کنیم مسیری را پیش برویم که قیمت فروش پایین باشد.

وحیدزاده تصریح کرد: در سال جاری متاسفانه شاهد این بودیم که برخی از مواد اولیه و قطعات تا ۸۰ درصد افزایش قیمتی داشتند و ما نیز این موارد را به سازمان حمایت اعلام کردیم و در صورتی که ما این مبلغ را به قیمت فروش اضافه می‌کردیم کشاورز نمی‌توانست اقدام به خرید تراکتور کند و تلاش کردیم تا برخی قیمت‌های تولید را کاهش دهیم تا افزایش نرخ پایینی داشته باشیم.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: ماشین‌آلات هر روز با افزایش قیمت دلار گران‌تر می‌شود و در صورتی که ما ماشین‌آلات مجموعه را به‌روز نگه نداریم شاهد فرسایش در تولیدات خود خواهیم بود. محصولات خیلی از شرکت‌ها بوده که به خاطر عدم به‌روزرسانی دچار مشکل شده و از رده خارج شده است لذا ما سعی کردیم روی خطی حرکت کنیم که به زیان نیفتیم و از طرف دیگر محصولات با کیفیتی به کشاورزان عرضه کنیم.

وی افزود: سود ۱۰,۱۱ درصدی در این صنعت شاید توجیه‌پذیر نباشد ولی ما تلاش کردیم با حداقل قیمت‌ها از چرخه تولید تراکتور در دنیا عقب نمانیم‌.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان