شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
کد خبر : 89217

تحلیل و آموزش در بورس ایران؛ آری یا خیر؟

تحلیل و آموزش در بورس ایران؛ آری یا خیر؟

با توجه به وضعیت بازار سرمایه طی سالیان اخیر، خیلی‌ها بر این عقیده هستند که تحلیل و آموزش در بورس جواب نمی‌دهد اما آیا واقعاً این طور است؟

محمود مرادی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس در پاسخ به این پرسش که آیا تحلیل و آموزش در بورس ایران پاسخگو است یا خیر، اظهار داشت: توصیه من به سهامداران این است که در این وضعیت وزن کمتری به اخبار حاشیه‌ای و وزن بیشتری را به تحلیل‌ها و مطالعه صورت‌های مالی شرکت‌ها بدهند.

وی افزود: اگر همواره درگیر حاشیه‌ها باشید به جای اینکه تهدیدها و فرصت‌های واقعی شرکت‌ها را ببینید همواره با تلاطم‌های بازار بالا و پایین می‌شوید. شرکت‌ها ماهانه، سه ماه یک بار و سالانه عملکردشان، نرخ فروش و تهدیدها و فرصت‌های صنایع را منتشر می‌کنند که با همین گزارش‌ها می‌توانید بفهمید شرکت در چه وضعیتی است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران تمرکزشان را روی آموزش و تحلیل‌ها قرار دهند، گفت: در پاسخ به کسانی هم که عنوان می‌کنند در کشور ما آموزش جواب نمی‌دهد و باید رانت داشت عنوان می‌کنم که ما بعضاً آموزش می‌بینیم نه برای اینکه فرصت‌ها را شناسایی کنیم، بلکه برای اینکه خودمان را مقابل تهدیدها حفظ کنیم.


بیشتر بخوانید: رشد بورس در کوتاه مدت دور از ذهن است


وی ادامه داد: مثلاً در خصوص مصوبه افزایش نرخ خوراک در ۱۷ اردیبهشت بسیاری از فعالان بازار، مات و مبهوت از صف‌های فروش بودیم اما اگر جریان نقدینگی را رصد می‌کردید، در دهه پایانی اردیبهشت به راحتی تصمیم‌گیری انجام می‌شد. پس کسانی که تحلیل بازار بلد هستند با افرادی که این کار را بلد نیستند، فرق دارند.

مرادی تصریح کرد: خیلی به دنبال تایید و تکذیب‌ها نباشید و صورت‌های مالی شرکت‌ها را دنبال کنید. در فضایی که سهامداران به دلیل تصمیمات غلط سیاست گذاران در بازار از این سو به آن سو می‌روند، اگر شما آموزش بلد باشید در چنین بازاری لنگر خود را خواهید انداخت.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه همواره بالا و پایین دارد، عنوان کرد: بازار هر قدر هم اصلاح داشته باشد باز هم به نقطه ارزنده خودش باز می‌گردد. تجربه چند ساله نشان می‌دهد، کسانی که در بازار آموزش می‌بینند و خوب تحلیل کرده و خرید و فروش می‌کنند نتیجه خوبی هم در بازار عایدشان می‌شود.

بورس هفته دوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟ - تحلیل و آموزش در بورس

مصاحبه از فریده توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − سیزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان