شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 45906
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تحلیلی بر اونس جهانی طلا بسته هستند

یادداشت/

تحلیلی بر اونس جهانی طلا

تحلیلی بر اونس جهانی طلا

بر اساس تکنیکال مهمترین حمایت طلا در قیمت 1750 دلار بوده و اگر این عدد از دست برود نشان دهنده سیاست های انقباضی جدید فدرال رزرو است.

به گزارش شهر بورس، اونس جهانی طلا یکی از مهمترین مولفه هایی است که  چشم انداز روشنی از وضعیت فعلی و آینده اقتصاد جهان را برای سرمایه گذاران مشخص میکند. بعد از کشف واکس کرونا توسط کمپانی فایزر، روند نزولی طلا آغاز شد و این فلز گران بها از اوج قیمتی خود فاصله گرفت.

شرایط بد اقتصادی حاکم در جهان، به خصوص کشور های غرب، باعث شد سرمایه گذاران اعتقادی به قیمت های پایین نداشته باشند و هرگاه قیمت طلا در معاملات آتی موسوم به COMEX به زیر 1800 دلار نزول کرد پوزیشن های خرید افزایش چشمگیری پیدا کردند و همین عامل باعث شد که طلا به بالای 1800 دلار بازگردد.متغیر های زیادی میتوانند بر قیمت طلا تاثیر گذار باشند.

بیشتر بخوانید:
تاثیر نرخ ارز بر بازار طلا

به عنوان مثال  CPIشاخص مصرف کننده منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا در ماه اکتبر نشان داد، بهبود شرایط فعلی یک دیدگاه خوشبینانه است و ما همچنان تورم داریم و اگر نرخ CPI در ماه های آتی همچنان با پیش بینی ها همسو نباشد، باید مجدد شاهد افزایش این فلز گران بها باشیم.

طلا بعد از صعود قیمتی به 1870 دلار در ماه گذشته، دو هفته ای است که وضعیت خوبی ندارد و مجدد به قیمت 1800 دلار نزول کرده است.دو عامل معامله گران این حوزه را سردرگرم کرده است.

اولین عامل ظهور جهش جدید کرونا موسوم به o-micron است که هنوز اطلاعات کاملی از آن در دست نیست و اگر شیوع آن سریع باشد و واکسن ها در مقابل این گونه جدید اثری نداشته باشند به طور قطع شاهد جهش قیمتی در طلا خواهیم بود. از سوی دیگر معامله گران منتظر گزارش اشتغال مربوط به کشور آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید:
طلا؛ دارایی امن و پشتیبان محکم در برابر تورم/ زمان خرید سکه رسید؟

بسیاری بر این باورند که نرخ بیکاری کاهش محسوسی پیدا کرده و در این شرایط بهتر است قدام به معامله نکنند.

بر اساس تکنیکال مهمترین حمایت طلا در قیمت 1750 دلار است که اگر این عدد از دست برود نشان دهنده سیاست های انقباضی جدید فدرال رزرو است و از سوی دیگر مقاومت 1795 دلاری پیش رو میباشد که در صورت شکست این مقاومت طلا تا قیمت 1832 دلار نیز میتواند پیشروی کند.

یادداشت از نوید رجایی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان