شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
کد خبر : 64855

تامین ارز برای واردات خودروهای خارجی

تامین ارز برای واردات خودروهای خارجی

رئیس کل بانک مرکزی از تامین ارز برای واردات خودروهای خارجی خبر داده است.

به گزارش شهر بورس، با رسیدن خودروهای خارجی به پشت مرزهای ایران، حالا بحث تامین ارز برای واردات خودروهای خارجی مطرح شده است و رئیس کل بانک مرکزی از تامین آن خبر داده است. این خبر خوبی برای افرادی است که منتظر ورود این خودروها هستند و می‌خواهند شانس خود از سواری در خودروهای ایمن‌تر و شیک‌تر را امتحان کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس مصوبه هیات دولت با وزارت صمت درباره تامین ارز برای واردات خودروهای خارجی مذاکره شده و تدارک لازم برای تامین ارزی انجام شده است.

علی صالح آبادی همچنین درباره برخی شایعات درباره ارائه نشدن خدمات بانکی به افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند نیز گفت: شبکه بانکی همچون گذشته به شهروندان خدمات ارائه می‌کند و این موضوع صحت ندارد.

استقبال از اوراق ارزی

وی درباره استقبال از اوراق ارزی نیز گفت: این اوراق با این هدف منتشر شد که افرادی که نگران نوسانات نرخ ارز هستند از آن استفاده کنند و برای خرید اوراق بر اساس قیمت بازار متشکل ارزی ریال بپردازند و در زمان سررسید نیز بر اساس میانگین نرخ بازار متشکل ارز یا ریال دریافت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: عمده هدف انتشار اوراق ارز برای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است و این ابزار در تمام شعب ارزی بانک ملی ارایه می‌شود و تا زمان سررسید قابلیت خرید دارد.

وی اظهار کرد: استقبال از اوراق ارز در حد انتظار و خوب بود.


بیشتر بخوانید: خرید اوراق ارزی چه مزیتی دارد؟


صالح‌آبادی درباره انتشار اوراق سکه نیز گفت: هم اکنون نیز محدودیتی برای انتشار اوراق سکه ندارد و افراد می‌تواند تا سقف صد سکه اوراق خریداری کنند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز بدون محدودیت می‌توانند خریداری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هیچ مشکلی برای خرید اوراق سکه وجود ندارد و این ابزار هم اکنون نیز قابل عرضه است و نیاز به اوراق جدید نیست.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان