شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 80631

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

تاریخچه بانک صادرات | نخستین شعبه خارجی بانک صادرات در کدام شهر افتتاح شد؟

تاریخچه بانک صادرات | نخستین شعبه خارجی بانک صادرات در کدام شهر افتتاح شد؟
تاریخچه بانک صادرات نشان می‌دهد اولین شعبه داخلی این بانک در بازار تهران و با 25 کارمند آغاز به کار کرد.

به گزارش شهر بورس، اولین بانک به طور رسمی توسط خارجی‌ها در دوره قاجار در ایران افتتاح شد اما پس از آن به مرور بانک‌های ایرانی با مالکیت خصوصی یکی پس از دیگری افتتاح شدند.

تاریخچه بانک صادرات نشان می‌دهد این بانک در سال 1331 توسط خانواده بلورفروشان و مفرح در بازار تهران با سرمایه دو میلیون تومانی در بازار تهران تحت نام بانک صادرات و معادن راه اندازی شد.

این بانک در ابتدا با یک شعبه و 25 کارمند آغاز به کار کرد اما در حال حاضر 3 هزار و 248 شعبه داخلی و 12 شعبه خارجی دارد و در حال حاضر بانک صادرات گسترده‌ترین شعب بانکی فعال را در اختیار دارد.

در حالیکه نخستین شعبه داخلی بانک صادرات در بازار تهران راه اندازی شد اما نخستین شعبه خارجی این بانک در سال 1340 در شهر هامبورگ راه اندازی شد. هم‌ اکنون بانک صادرات ایران مالکیت بانک مستقل دایر در خارج از کشور (بانک صادرات تاشکند، لندن PLC، فیوچر بانک بحرین و آرین بانک افغانستان) را در اختیار دارد و علاوه بر این، واحدهای بانکی متعلق به این بانک در اروپا و آسیا بیش از ۲۰ واحد است.


بیشتر بخوانید: تاریخچه بانکداری در ایران | اولین بانک ایرانی کدام بانک است؟


در سال 1342 نام بانک صادرات و معادن به نام کنونی یعنی بانک صادرات تغییر یافت.

نخستین مدیرعامل بانک ادوارد ژوزف از کارشناسان شناخته شده بانکی در آن زمان بود. بانک صادرات در سال 1358 و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملی اعلام شد و به مالکیت دولت در آمد.

البته برخی بانک‌ها هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شدند. به طور مثال بانک بانک سینا در 1364 با نام موسسه مالی و اعتباری بنیاد تشکیل شد اما پس از افزایش سرمایه در سال 1386 به نام بانک سینا تغییر نام داد.

سهام بانک صادرات ایران خرداد shg 1388 به عنوان یکی از شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی با نماد وبصادر در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. بانک صادرات ایران هفتمین بانک و چهارصد و پنجاهمین شرکتی است که در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌ است.

گزارش از محمد رحیمی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + هشت =

پراپ تریدینگ

کمان