شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 48983

مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا پاسخ داد؛

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس تهران چیست؟

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس تهران چیست؟
امین صالحی، مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا، تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس تهران را تشریح کرد.

امین صالحی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس تهران، اظهار داشت: به سبب افزایش قیمت نفت، جنگ بین روسیه و اوکراین بر روی نمادهای پالایشی تاثیر مثبت و به جهت افزایش قیمت گاز هاب اروپایی بر شرکت‌های پتروشیمی، تاثیر منفی دارد و می‌تواند به افزایش بهای تمام شده شرکت‌های پتروشیمی منجر شود. این موضوع، فاکتور مخربی به حساب می‌آید.

وی درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: معاملات بورس این روزها نوسانی دنبال می‌شود که این شرایط خوشایند معامله گران حرفه‌ای، نوسان گیران و بازارگردان‌ها است. در روند خنثی، سهامداران خرد و مبتدی به دلیل ورود و خروج‌های متعدد اکثراً با زیان‌های بسیاری روبه‎رو می‌شوند.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از حمله روسیه به اوکراین


مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا افزود: ابهامات موجود باعث بی‌رمقی بازار شده است. بورس از سال گذشته روند نزولی داشته و ارزش معاملات نیز افت چشم‌گیری داشت. در اسفندماه همواره عرضه‌ها در بازار افزایش می‌باید که عوامل متعددی بر این موضوع تاثیر می‌گذارد.

امین صالحی در مورد سایر فاکتورهای تأثیرگذار بر روی بورس، یادآور شد: فضای سیاسی مبهم از سالیان گذشته بر روی بازار سایه افکنده است. لایحه بودجه 1401، انتظارات اهالی بازار سرمایه را برآورده نکرد و فاصله اندک پی بر ای اوراق بدون ریسک در مقایسه با پی بر ای صنایع بنیادی بازار، اتفاق مثبتی به حساب نمی‌آید. سهامداران از دولت انتظار دارند که نسبت به حمایت از بورس اقدام کند.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بورس تهران چیست؟

وی عنوان کرد: حمایت نیز می تواند از طریق کاهش نرخ بهره و یا ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری در سهام اتفاق بیفتد. تراز در حال حاضر به نفع اوراق بدون ریسک است که می‌تواند یکی از عوامل اصلی نوسانات بورس به حساب بیاید.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه، گفت: استقلال و پرسپولیس دارای زیان انباشته بودند، اما در صورت‌های مالی جدید، پرسپولیس سود ده بوده و استقلال زیان ده است.

مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری ایساتیس پویا افزود: شرایط سرخابی‌ها با سایر سهام بازار متفاوت است و ابهامات زیادی پیرامون آنها وجود دارد. در بازار فرابورس، شرکت‌های زیان ده پیش از این هم وارد بازار سرمایه شده‌اند. نکته مثبت ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه، شفافیت مالی این باشگاه به حساب می‌آید و بیشتر به نفع آنهاست.

امین صالحی در پاسخ به این سؤال که «وضعیت بورس در سال 1401 چطور خواهد بود؟»، گفت: در صورتی که ابهامات و ریسک‌های سیستماتیک از بین بروند، انتظارات تورمی نیز به شدت کاهش پیدا می‌کند. این اتفاق، رکود در بازارهای مالی را در پی خواهد داشت

وی یادآور شد: مسئله‌ای که به بازار سرمایه جذابیت می‌دهد، افت آن در حدود یک و نیم سال اخیر است. در این شرایط، نقدینگی می‌تواند وارد بورس شده و نوساناتی را در آن ایجاد کند. با توجه به بودجه سال آینده، پیش‌بینی می‌شود بورس در 1401 نیز روندی نوسانی داشته باشند و بازارهای موازی نیز دارای رکود باشند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + نه =

پراپ تریدینگ

کمان