صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر : 90896

سارا فلاح در گفت‌وگو با شهر بورس تشریح می‌کند؛

تاثیر تغییر نرخ ارز ترجیحی بر بازار سرمایه

تاثیر تغییر نرخ ارز ترجیحی بر بازار سرمایه
کارشناسان بازار سرمایه از تاثیر تغییر نرخ ارز ترجیحی بر بازار سرمایه و مثبت شدن این بازار خبر می‌دهند.

به گزارش شهر بورس، ارز ترجیحی که همواره با انتقادات زیادی مطرح بوده، حالا کم به سمت انقراض می‌رود. حمایت رهبری از دولت برای حذف این ارز نیز بیش از پیش بر شایعات حذف ارز ترجیحی دامن زد. سوالی که در این میان برای بورسی ها به وجود آمده، این است که تاثیر تغییر نرخ ارز ترجیحی بر بازار سرمایه چیست؟

سارا فلاح کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: بازار بعد از رسیدن خبرهای مثبت درباره اصلاح نرخ پتروشیمی‌ها روند اصلاحی خود را متوقف کرد و وارد فاز صعودی شد. این نکته هم در قیمت‌ها و هم ارزش معاملات خرد هفته گذشته دیده شد.

تاثیر تغییر نرخ ارز ترجیحی بر بازار سرمایه

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین پارامتر در بازار اخبار است؛ زمزمه‌های خبر تبدیل نرخ ارز تسریعی از ۲۸ هزار و ۵۰۰ به ۳۸ هزار تومان قوی‌تر شده است به خصوص بعد از سخنان مسئولین درباره ارز ترجیحی در هفته گذشته این احتمال بیشتر شد. اگر خبر موثقی در این زمینه به بازار صادر شود کلیت بازار با یک رشد خوب و مستمر روبرو می‌شود، البته صنایعی مثل پالایشی‌ها اثرات مثبت بیشتری می‌گیرند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گفته می‌شود مجلس دستور افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها را در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: این خبر قوی دیگری است که می‌تواند بازار را در روند مثبت تثبیت کند. خبر بعدی هم در مورد گروه خودرویی وجود دارد که زمزمه برداشته شدن قیمت دستوری یا افزایش نرخ کالای خودرو شنیده می‌شود پس بهتر است معامله گران اخبار و تاثیر آن بر گروه‌های مختلف دنبال کنند.


بیشتر بخوانید: خبر خوب عشقی برای خریداران خودرو از بورس


وی ادامه داد: از نظر تکنیکالی شاخص کل بعد از شکستن خط روند نزولی به مقاومت استاتیک مهم در محدوده دو میلیون و ۴۸ هزار واحد رسید و بعد از انتشار خبر اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از این مقاومت عبور و به ناحیه مقاومتی بعدی رسید. از نظر تکنیکالی پتانسیل یک اصلاح جزئی و پول بک به ناحیه مقاومت قبلی وجود دارد.

فلاح تصریح کرد: اندیکاتورهای واگرایی معمولی صعودی را نشان می‌دهند که نشاندهنده روند صعودی است. میانگین‌ها متحرک با دوره‌های متناوب ۲۵ و ۵۰ همدیگر را کراس کردند که با توجه به تجربه گذشته کراس این دو شروع روند صعودی بوده است.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به این موضوعات برآیند این است که این هفته روند مثبت باشد هرچند که احتمال اصلاح جزئی وجود دارد و توصیه به سهامداران یک پله خرید در این مرحله به ویژه در منفی سهم‌های متنوع است.

سارا فلاح

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان