شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 55027

مدیر اجرایی کارگزاری ملل پویا مطرح کرد؛

تاثیر تعطیلی یکشنبه بر بورس چیست؟

تاثیر تعطیلی یکشنبه بر بورس چیست؟
نرگس توانایی مدیر اجرایی کارگزاری ملل پویا پیش‌بینی کرد که روند کم رمق بازار سرمایه ادامه یابد و تعطیلی یکشنبه بر کم رمقی معاملات اضافه کند.

نرگس توانایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه و تاثیر تعطیلی یکشنبه بر بورس اظهار داشت: در آخرین روز کاری هفته گذشته که عمدتاً هفته‌ای نوسانی و کم رمق بود، بازار منفی با فشار فروش مضاعف صنایع بزرگ و افت قیمتی اکثر نمادهای آنها را نظاره گر شدیم.
وی افزود: افت قیمت جهانی کامودیتی‌ها در دو هفته گذشته، مزید بر علت بود و در ادامه کاهش روز افزون ارزش و حجم دادوستدها و در تقابل میان حقیقی‌ها و حقوقی‌ها، موجب شد مجددا ۳۶۲ میلیارد تومان دیگر از سرمایه حقیقی ها از بازار خارج شود.


بیشتر بخوانید:چگونه وام ۴۸۰ میلیونی مسکن بگیریم؟


مدیر اجرایی کارگزاری ملل پویا ادامه داد: طی معاملات چهارشنبه، ورود بیشترین نقدینگی به صندوق‌های ETF، تسه ها و هتل داری و در سوی دیگر خروج بیشترین نقدینگی از صنایع فلزی، معدنی، پالایشگاهی و بانکی ها و در نهایت ارزش معاملات خرد حدود ۳ همتی را مشاهده کردیم.
نرگس توانایی یادآور شد: نحوه معاملات کم فروغ و کم رمق و منفی در هفته گذشته، باعث شده که طبق پیش‌بینی‌ها، شروع هفته‌ای مانند هفته گذشته رقم بخورد و تنها خریدهای غیر شفاف صندوق تثبیت بازار، نوسانات روبه بالای مقطعی برخی نمادها و ادامه شاخص سازی را ایجاد کند.
وی عنوان کرد: خبر خوبی که در تعطیلی بازار سرمایه اتفاق افتاد، رشد مناسب قیمت های جهانی کامودیتی ها بود که می‌تواند فشار فروش بالای صنایع فلزی، معدنی و پتروپالایشگاهی کاهش دهد اما در سوی دیگر خبر منفی اعمال تحریم های جدید کشور آمریکا علیه صنایع پتروشیمی و حمل و نقل می‌تواند فروشندگان را در صنایع مذکور وادار به فروش کرده و همچنان دست برتر دادوستدها را به سمت فروشندگان در اوایل هفته، هدایت کند.
نرگس توانایی درباره تاثیر تعطیلی یکشنبه بر بورس گفت: تعطیلی یکشنبه می‌تواند به کم رمقی بازار اضافه کند و در نهایت هفته کم فروغ و منفی مجددی را با حجم و ارزش دادوستدهای پایین و در صورت عدم رخدادهای سیاسی و اقتصادی خاص، رقم زند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان