صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر : 107701

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

تاثیر تحولات یمن بر بورس تهران چه خواهد بود؟

تاثیر تحولات یمن بر بورس تهران چه خواهد بود؟
اتفاقات بامداد امروز در منطقه، نگرانی‌هایی را برای سهامداران از بابت تاثیر تحولات یمن بر بورس ایجاد کرد؛ این اتفاقات چه تاثیری بر بازار دارد؟

به گزارش شهر بورس، شب گذشته، حملات آمریکا و انگلیس به یمن و پاسخ نیروهای یمنی با حمله به مواضع و کشتی‌های آمریکایی، منجر به شروع یک دوره جدید از تنش و جنگ در منطقه شده است. این رویدادها می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر سیاست و اقتصاد کشورهای منطقه داشته باشد.

تاثر درگیری بر بازار بورس تهران نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. همانند جنگ در غزه که باعث شد روزهای پر‌تنشی را در بازار بورس تجربه کنیم، تحولات یمن نیز ممکن است بازار بورس را تحت تأثیر قرار دهد و تأثیرات را بر روی ارزش سهام و فعالیت‌های بازار داشته باشد.

در شرایط کنونی، شاید نگرانی‌هایی برای فعالان بازار سرمایه از بابت این اتفاقات به وجود بیاید. البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر نشان داده که به پختگی قابل توجهی رسیده و تاثیر شدیدی از اتفاقات نمی‌گیرد. نمونه این اتفاق نیز، حمله تروریستی کرمان بود.

تاثیر تحولات یمن بر بورس تهران چه خواهد بود؟


بیشتر بخوانید: مهدی کاردان: فعلاً منتظر صعود بورس نباشید


تاثیر تحولات یمن بر بورس تهران چه خواهد بود؟

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره تاثیر تحولات یمن بر بورس تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار سرمایه ما در اتفاقات گذشته، موضوعات بد را در خود حل و خنثی کرده و واکنش منطقی داشته است، احتمال می‌دهم این بار هم واکنش محدودتری به شرایط منفی داشته باشد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بازار آنچنان تحت تاثیر قرار نگیرد، اگرچه قاعدتا بازار واکنش منفی چند روزه خواهد داشت اما از طرفی هم برخی اتفاقات باعث افزایش قیمت دلار می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر قیمت دلار بالا برود اما دلیل آن به دلیل تنش باشد، به احتمال زیاد بالا رفتن قیمت دلار با بالا رفتن قیمت سهم‌ها همراه نمی‌شود.

وی یادآور شد: احتمالا یکی دو روز واکنش بازار جذاب و جالب نخواهد بود و بعد از آن بازار خودش را بازیابی می‌کند و امیدوارم بازار مانند دفعات قبل به این مسئله واکنش نشان دهد.

حال باید منتظر ماند و دید که بورس تهران در هفته آینده چه واکنشی به این تحولات جدید خواهد داد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان