صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر : 53508

تاثیرات ممنوعیت معاملات سکه فردایی

تاثیرات ممنوعیت معاملات سکه فردایی
ممنوعیت معاملات فردایی طلا و سکه چه تاثیراتی بر بازار طلا و سکه گذاشته است؟

به گزارش شهربورس، با اعلام ممنوعیت معاملات سکه فردایی ، هیچ نرخی در بازار برای روزهای تعطیل اعلان نشد و این جدیت قضیه را می رساند.برخی بر این عقیده اند با این اتفاق نوسان گیری بالایی اتفاق خواهد افتاد و فروش سکه بالا خواهد رفت.

بر اساس گزارش اکو ایران، براساس مصوبات جدید سران قوا به بانک مرکزی، معاملات فردایی طلا و سکه ممنوع شده است. پس از انتشار این خبر، حداقل در کانال های اطلاع رسانی قیمت سکه بازار فردایی، هیچ نرخی در روزهای تعطیل،‌ جمعه، شنبه و یک شنبه منتشر نشد. به این ترتیب می توان گفت که بازیگران فردایی خبر ممنوعیت معاملات را جدی گرفته اند.

تاثیرات  ممنوعیت معاملات سکه فردایی

برخی از فعالان عنوان می کردند که چنین محدودیت هایی می تواند در کوتاه مدت جلوی نوسانات بیشتر را بگیرد،‌ولی در میان مدت،‌بازار به این ممنوعیت ها با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد. عده ای از معامله گران نیز عنوان می کردند که با ممنوعیت معاملات سکه فردایی، بازار نقدی این فلز گران بها با رشد تقاضای بیشتر مواجه خواهد شد. در واقع شماری از فعالان باور دارند که با حذف بازار فردایی، تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد. از نگاه ان ها فشار بیشتر به بازار نقدی زمینه پیش روی فلز گران بهای داخلی در کانال ۱۵ میلیون تومانی را فراهم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:ریزش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد


دسته ای از بازیگران بازار سکه نیز باور دارند که در روز جاری،‌عرضه ارز در بازار دلار بیشتر خواهد شد و با عقب نشینی دلار، فروش سکه نیز بیشتر خواهد شد. گفته می شود با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان