شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 59760

بی اعتمادی بیشترین لطمه را به بورس می زند/ اتاق فکر بازار سرمایه فعال شود

بی اعتمادی بیشترین لطمه را به بورس می زند/ اتاق فکر بازار سرمایه فعال شود

مدیرعامل سبدگردان داریک با ارائه پیشنهاد فعال‌سازی اتاق فکر فعالان بازار سرمایه، بی‌اعتمادی سهامداران حقیقی را بزرگ‌ترین لطمه به بورس دانست.

بهرام توپچی پور: ابوالفضل شهرآبادی مدیرعامل سبدگردان داریک، در حاشیه رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ در گفت‌وگو با شهر بورس درباره برگزاری این رویداد، اظهار داشت: نمایشگاه امسال بهتر از سال های گذشته بود. هر چند که حضور نهادهای مالی بازار سرمایه از جمله سبدگردا‌ن ها، تأمین سرمایه ها و کارگزاری ها کم رنگ بود.

وی ادامه داد: هر سال در کنار نمایشگاه یک سری همایش و پنل های تخصصی هم داریم که بحث‌های خیلی خوب و بنیادی در آن مورد بحث قرار می‌گیرد و اطلاعات خوبی به دست می آید. در حالت کلی، نمایشگاه ها به عنوان یک صنعت برای برندینگ، مارکتینگ و اطلاع رسانی به افراد مربوط ابزار بسیار کارآمدی هستند.

مدیرعامل سبدگردان داریک درباره وضعیت و آینده بورس عنوان کرد: بازار الان بیش از دو سال است که روند نزولی و نامطلوبی را پیش گرفته و عملاً هم درمانی تجویز نشده است. در این شرایط، ترس و نا اطمینانی سهامداران حقیقی بیشترین لطمه را به بازار می‌زند.


بیشتر بخوانید: غرفه شهر بورس میزبان نایب رئیس اتاق ایران و نماینده مجلس

وی ادامه داد: شایسته است در درجه اول اقداماتی برای بازگشت اطمینان صورت بگیرد تا سرمایه‌گذاران متضرر حس کنند که برای جبران و توقف زیان آنان تلاش می‌شود.

شهرآبادی با بیان اینکه باید اقداماتی را پایه ریزی کنیم که بتوانیم در آینده وضعیت بهتری را برای بازار بسازیم، خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند طراحی ابزارهای جدید یا ساده سازی ابزار های موجود، آوردن ابزارهای پوشش ریسک مثل انواع فیوچرها، آپشن ها و عمدتاً ابزار های مشتقه که بتواند بازار ما را از یک طرفه به دو طرفه تبدیل کند تا تنش و فشار مالی سرمایه‌گذاران کمتر شود.

مدیرعامل سبدگردان داریک افزود: باید یک اتاق فکر فعال در بازار سرمایه داشته باشیم که افراد خوش فکر و صاحب دانش و تجربه بازار سرمایه در آن فعال بوده وا استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت برای بازار طراحی کنند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان