شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 118565

سرپرست مدیرعاملی بیمه اتکایی ایران معین:

بیمه اتکایی ایران معین عرضه اولیه می شود/ قیمت هر سهم چند؟

بیمه اتکایی ایران معین عرضه اولیه می شود/ قیمت هر سهم چند؟
سرپرست مدیرعاملی بیمه اتکایی ایران معین در نشست خبری ویژه عرضه اولیه این شرکت به تشریح فعالیت‌های «معین» پرداخت.

به گزارش شهر بورس، اعظم هنردوست در اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت سهامی بیمه ایران معین، اظهار داشت: بیمه ایران در سال ۱۳۸۲ با هدف تمرکز بر مناطق آزاد، بیمه ایران معین را با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومان تاسیس کرد.

وی افزود: بیمه اتکایی ایران در سال ۱۴۰۰ در بازار دوم فرابورس پذیرش شد. با تصمیم اتخاذ شده و موافقت بیمه مرکزی، از بیمه‌گری مستقیم به بیمه‌گری اتکایی تغییر ماموریت داد؛ چراکه بیمه گری اتکایی بازدهی بیشتری نسبت به بیمه‌گری مستقیم دارد.

هنردوست با اشاره به وضعیت سرمایه ثبتی شرکت، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ سرمایه شرکت از ۸۰۰ میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و به همین خاطر، در حال حاضر بزرگ ترین بیمه اتکایی کشور از لحاظ سرمایه هستیم.

سرپرست مدیرعاملی بیمه اتکایی ایران معین به تشریح ترکیب سهامداران شرکت پرداخت و گفت: ۹۵ درصد سهام در اختیار بیمه ایران و پنج درصد در اختیار شرکت توسعه کسب و کار سبا است.

وی درمورد تعداد کارکنان شرکت، گفت: ۵۱ نیرو در شرکت بیمه اتکایی ایران معین مشغولند که ۵۳ درصد آنها دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

هنردوست با اشاره به مزیت‌های بیمه اتکایی ایران معین، ادامه داد: بزرگ‌ترین شرکت بیمه اتکایی داخلی به لحاظ سرمایه ثبتی، بیش از ۱۰ سال سابقه بیمه‌گری اتکایی، بهره‌مندی از بدنه کارشناسی حرفه‌ای و پاسخگویی سریع و چابک با رویکرد فنی و مدیریت ریسک؛ از جمله مزیت‌های «معین» به حساب می‌آیند.

سرپرست مدیرعاملی بیمه اتکایی ایران معین با بیان اینکه «مدیریت ریسک در شرکت در حال انجام است»، یادآور شد: بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان حق بیمه شرکت است. پرتفوی بیمه‌گری عمدتاً به آتش‌سوزی و نفت و انرژی اختصاص یافته که باعث شده نسبت خسارت از ۲۵ به ۹ درصد برسد. در همین راستا، در رشته‌هایی که نسبت خسارت بالا داشتند، ورود نکردیم.


بیشتر بخوانید:نتایج مزایده وملل منتشر شد


وی درباره پرتفوی سرمایه‌گذاری بیمه اتکایی ایران معین، گفت: دو هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت است. در این پرتفو، سهام بورسی، سپر‌ده‌های بانکی و صندوق درآمد ثابت بیشترین سهم را دارند.

هنردوست ادامه داد: بیشتر تلاش کردیم به سراغ سهام بنیادی و ارز محور برویم. همچنین برنامه داریم دارایی مبتی بر طلا را افزایش دهیم.

«سود خالص شرکت در ۹ ماهه ۱۴۰۲، ۳۹۰ میلیارد تومان بود»؛ سرپرست مدیرعاملی ایران معین با بیان این جمله، اظهار داشت: ارتقای جایگاه شرکت در بازار، افزایش پرتفوی سودآور، مولدسازی دارایی‌ها، افزایش سرمایه شرکت و راه‌اندازی هوش تجاری؛ برنامه‌های شرکت به حساب می‌آیند.

وی همچنین از «برنامه شرکت برای افزایش سرمایه به دو هزار میلیارد تومان» خبر داد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران، اندوخته و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

هنردوست در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس درمورد قیمت و مقدار عرضه سهام شرکت، گفت: قیمت هر سهم شرکت، ۲.۴۲۲ ریال ارزش‌گذاری شده است. ۱۵ درصد از سهام شرکت عرضه اولیه شده و ۱۰ درصد در اختیار بازارگردان قرار خواهد گرفت.

سرپرست مدیرعاملی بیمه اتکایی ایران معین درباره علت افزایش سرمایه‌گذاری شرکت در صندوق‌های اهرمی، گفت: وضعیت بازار سرمایه نسبت به سال گذشته متفاوت است. ما تلاش کردیم بخشی از سرمایه‌گذاری شرکت را به صندوق‌های اهرمی اختصاص بدهیم تا از رشد بازار بهره مند شویم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان