شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 81267

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ چه می شود؟

بورس هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ چه می شود؟
هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته چهارم اردیبهشت 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه از روز دوشنبه هفته گذشته، افت بسیار سنگینی را تجربه کرد. در این بین، سوالی که برای شهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هفت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته چهارم اردیبهشت 1402 جویا شده است.
فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان،مهرناز سلطانی، علی عصاری و جواد فلاحیان؛ هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته چهارم اردیبهشت 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.
*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

فردین آقابزرگی

علی‌رغم عدم پذیرش مسئولیت تحریک عرضه از سوی سازمان و بورس‌ها که منجر به ایجاد وضعیت غیرنرمال شده است، بازگشت روند معاملات به روند طبیعی زمان‌بر خواهد بود.

در کوتاه مدت فعلا وضعیت بورس منفی است.

پیام الیاس کردی

یک هفته جنون‌آمیز را در بازار سرمایه پشت سر گذاشتیم. پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده، بازار کمی متعادل‌تر پیش برود؛ یعنی علی‌رغم آغاز منفی در اواخر هفته با تعادل در بازار و فاصله گرفتن با صفوف فروش مواجه باشیم.

افت ارزش معاملات در دو روز ابتدایی هفته منجر به روندی منفی در روزهای آینده خواهد شد

مجتبی دیبا

با توجه به باقی مانده مقداری از عرضه‌ها، در این هفته معاملات بازار سرمایه با شیب منفی آغاز می‌شود تا در ادامه هفته از قدرت آن کاسته شود.

با کاهش شیب منفی، بازار به سمت تعادل خواهند رفت که البته این تعادل، تعادل منفی خواهد بود.

سینا رهبرشهلان

سهامداران باید توجه کنند چه تحولات بزرگی در سیاست‌های کلان باعث تغییر چه پارامترهای موثر بر افق آتی بازار خواهد شد.

در معاملات هفته پیش‌رو بورس به سمت تعادل و شناسایی کف‌های جدید خواهد رفت. بازار برای سهامدارن میان‌مدتی فعلاً جای نگرانی ندارد.

مهرناز سلطانی

روزهای ابتدایی تا نیمه اردیبهشت همچون دو‌ ماه گذشته شاهد رشد های خوب‌و‌ عالی در اغلب سهام بودیم اما به یکباره در هفته سوم اصلاح عمیقی را تجربه کردیم.

شاخص کل و‌شاخص هم‌وزن افت‌های حدود ۱۰ درصدی را تجربه کردند و شاخص در انتهای هفته معاملاتی در عدد دو میلیون و ۲۷۷ هزار واحد آرام گرفت.

هیجان این اصلاح به بود در بعضی از سهم ها ریزش سی درصدی را هم شاهد بودیم و اینطور نقل محافل شده بود که داستان سال ۹۹ تکرار می شود. واقعیت اینگونه نیست.

وضعیت کنونی اقتصادی کشور‌ و‌ وضعیت مالی و بنیادی شرکت ها متفاوت از قبل استط حتی با صعودی که در چند ماه گذشته هم شاهد بودیم همچنان بورس ارزانترین بازار بین بازارهای موازی بوده و اگر خیلی خوش بین نباشیم باز هم می توان امیدوار به فتح قله های دیگری از بورس بود.

در وضعیت کنونی هم اولین حمایت بورس دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است که اگر این حمایت از دست برود باید شاهد رسیدن به چتر حمایتی روی محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد باشیم.

اگر بخواهیم کمی بدبینانه تر هم به اصلاح بازار نگاه کنیم ممکن است شاهد افت شاخص تا نقطه حمایتی بعدی روی محدوده یک میلیون و ۸۰۰ باشیمژ چنین سناریویی فعلا کمی بدبینانه بوده و‌ صحبت کردن در مورد آن‌کمی است.

در حال حاضر بعضی از سهام حجم مشکوک‌ و‌ ورود پول خوبی داشتند. همچنین بعضی از شرکت ها گزارشات خوبی ارائه داده و‌ افزایش سرمایه مناسبی را اعلام‌ کرده‌اند که می توان به اصلاح سبد و‌ جایگزینی این سبدها پرداخت.

با توجه به قیمت دلار و‌ چشم اندازی که وجود دارد نمی توان ادامه اصلاح سنگین را متصور شد. به‌نظر می‌رسد طی هفته آینده بازار کم‌کم به تعادل رسیده و بعضی از سهم‌ها پایان اصلاح را داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود ابتدا در تک‌سهم‌ها شاهد سبزی باشیم و به مرور در سهام شاخص ساز این سبز شدن نمایان شود.

علی عصاری

بازار در هفته آینده احتمالاً منفی خواهد بود و سهام بزرگِ شاخص‌ساز روزهای منفی و مثبتی را تجربه خواهند کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد برآیند کلی بازار منفی باشد، اما باید به ارزش معاملات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جواد فلاحیان

ترس متولیان بازار از رشد سریع سبب شد اقداماتی درخصوص کنترل قیمت‌ها صورت پذیرد.

با توجه به ورود پول در ماه‌های گذشته، به نظر می‌رسد این تاثیرات منفی متولیان کوتاه مدت است و در هفته آینده فشار عرضه‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان