شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 64939

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم آذر 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته شاهد روزهای کم رمقی بود که طی آن شاخص کل با افت‌ و شاخص هم وزن با رشد مواجه شدند. در پایان این هفته شاخص کل خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حفظ کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته چهارم آذر 1401 پیگیر شده است.

ایمان خاکپزان، مجتبی دیبا، محمد رضوی، ایمان صادقی، علی عباسیان، امیر عجمی، علی عصاری و بهراد موسوی؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

ایمان خاکپزان

بازار سرمایه در این هفته بیشتر بر مدار گروه خودرویی و قطعه‌سازها خواهد بود. گروه فرآورده‌های نفتی به حمایت مهمی می‌رسند و تک سهم‌ها رشد می‌کنند که اغلب نمادهای بازار پایه جزو این دسته هستند.

سهام گروه سیمانی هم در اغلب پرتفوها، جای گروه فلزی را گرفته‌اند و این گروه در تلاش برای عبور از یک مقاومت مهم هستند.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

مجتبی دیبا

انتشار اخبار مربوط به گروه خودرویی، همانند هفته گذشته می‌تواند به بازار کمک کند، اما قطعی گاز صنایع خبر بدی برای بازار است. برآیند این دو خبر، جهت کلی بازار را طی هفته آینده مشخص خواهد کرد، اما روندی خنثی با میل به نزول برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

احتمال اصلاح شاخص کل تا محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد بالاست که حفظ این محدوده، مهم‌ترین کار بازار خواهد تا بازار طی سه هفته آینده روند صعودی خود را پیدا کند.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

محمد رضوی

مقایسه رفتار شاخص کل با دفعات قبلی صعود بازار نشان دهنده این موضوع است که هم اکنون در موج اصلاحی پس از تغییر روند توسط حقوقی‌ها قرار داریم. حقوقی‌ها روند را تغییر می‌دهند و در اولین موج اصلاحی پول‌های هوشمند وارد بازار می شوند.

شکست ناحیه یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد می‌تواند شروع موج صعودی بازار باشد. در این موج اصلاحی رصد جریان نقدینگی برای شناسایی صنایع مستعد رشد اهمیت ویژه‌ای دارد.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

ایمان صادقی

انتظار می‌رود گروه‌های خودرو, غذایی، دارویی, حمل و نقل و هتل نسبت به بقیه صنایع بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

با توجه به نبود نقدینگی کافی برای رشد کلیت بازار, سهام کوچک و متوسط با شناوری کم و P/Eهای پایین مستعد رشد بیشتری خواهند بود و جریان پول بین صنایع حرکت خواهد کرد.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

علی عباسیان

با توجه قطعی گاز برخی از صنایع، احتمال نوسان منفی این صنایع وجود دارد که احتیاط در معاملات این صنایع ضروری به نظر می‌رسد.

شاخص کل در محدوده حساسی بوده و از دید تکنیکالی، محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برای آن مهم است. در صورت تست مجدد این ناحیه بعد از پول‌بک می‌تواند یک گام صعودی داشته باشد که این احتمال قوی‌تر است.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

امیر عجمی

بازار در یک روند خنثی قرار دارد که در این گونه بازارها دو سناریو وجود دارد؛ سناریو اول پایان اصلاح زمانی و رشد تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد است و سناریو دوم، اصلاح تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد که سناریو اول دور از ذهن نیست.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

علی عصاری

نشانه‌هایی از ثبات در بازارهای موازی دیده می‌شود که امیدوارم به بازار سرمایه هم سرایت کند.

ارزندگی در بازار به‌شدت به چشم می‌خورد اما احتیاط سرمایه‌گذاران مانع از حرکت چشم گیر بازار می‌شود اما امیدوارم هفته آینده این روند احتیاط شکسته شود.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

بهراد موسوی

با توجه به نزدیکی شاخص کل به محدوده حمایتی، باید منتظر واکنش آن طی دو روز نخست هفته باشیم. احتمال افزایش تقاضا در این محدوده دور از دسترس نیست.

پیش‌بینی می‌شود یک هفته خنثی پیش‌رو داشته باشیم که خبری از صعود و نزول شدید نباشد.

بورس هفته چهارم آذر 1401 چه می شود؟

گزارش از محمد مصدری

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان