شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 57837

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته سوم شهریور 1401 چه می شود؟

بورس هفته سوم شهریور 1401 چه می شود؟
بورس در هفته گذشته روزهای کم رمقی را سپری کرد و ارزش معاملات کاهش یافت؛ هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به پیش‌بینی وضعیت بورس در هفته سوم شهریور 1401 پرداختند.

شهر بورس – حامد زاهدی: بازار سرمایه در هفته گذشته کاملاً بلاتکلیف بود و نمادهای مختلف روزهای کم رقمی را سپری کردند. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته سوم شهریور 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته سوم شهریور 1401 پیگیر شده است.

حسن حسین نیا، سعید حسینی پناه، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان، کاویان عبداللهی، ویدا مهاجر، امیر ندیری و الهه نعمتی؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم شهریور 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو در بازار امروز ۱۷ شهریور


حسن حسین نیا

بازار سرمایه در هفته گذشته کاری خود روزهای ناخوشآیندی را پشت سر گذاشت و عملا شرکت‌های کوچک و تک سهم ها بیشتر جلوه گری می‌کردند که این امر نتیجه افت جریان نقدینگی در بازار سرمایه و ابهامات برجامی و پیش بینی رکود فراگیر جهانی است.

در هفته آینده با توجه به نبود نشانه‌هایی از تغییر روند در گردش نقدینگی در بازارها و موضع‌گیری‌های منفی و مبهم برجامی توسط تروئیکای اروپا و آمریکا می توان ادامه شرایط بازار سرمایه در روزهای گذشته را محتمل دانست.

تغییر روند عملا نیازمند اراده قوی در سیاست‌گذاران جهت ریل‌گذاری نقدینگی پارک شده در نظام بانکی و بازارهای غیرمولد به سمت تولید و بازار سرمایه خواهد بود که با کلیدواژه کنترل تورم ماه‌هاست مغفول مانده است.

پروژه کنترل تورم در بازار سرمایه باعث ترسیم تصویری غیر واقعی از شرایط شرکت‌ها شده، به‌گونه‌ای که با وجود رشد سودآوری و شرایط بنیادی مطلوب اغلب صنایع، فعالان ناامید بورس در تحلیل وضعیت فعلی مردد مانده و حتی گزینه احتمال کاهش سودآوری در ماه‌های آینده را محتمل می‌دانند که البته نگاهی به واقعیت‌های فعلی به جز چند صنعت محدود مرتبط با نرخ های جهانی این احتمال را رد می‌کند .

عملا آنچه در تحلیل وضعیت فعلی باید گفت وجود ریسک‌های سیستماتیک است.

سرمایه گذاران مردد بین بورس و بانک
سعید حسینی‌پناه

از نگاه تکنیکالی، حوالی یک میلیون و ۴۱۲ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برای شاخص کل محدوده حمایتی بوده و بازار می‌تواند از این محدوده برگردد.

در صورتی که روند افزایشی نرخ بهره ادامه یابد احتمال شکسته شدن این محدوده حمایتی هم وجود دارد، اما تا زمانی که نقدینگی نباشد، فقط تک‌سهم‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت.

سعید حسینی پناه

مجتبی دیبا

پیش‌بینی می‌شود بورس در هفته آینده همانند دو ماه اخیر تحت تاثیر برجام بوده و تردید در کلیت بازار مشهود باشد.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر روی آینده برجام است، اما در این هفته صنایع کوچک‌تر روند بهتری خواهند داشت و سهام کوچک نسبت به سهام بزرگ بازدهی بهتری را برای سهامداران به ارمغان می‌آورند.

مجتبی دیبا

سینا رهبر شهلان

باتوجه به واگرایی شاخص کل نسبت به شاخص هم‌وزن انتظار رشد از سهام این شاخص، گروه خودرو، رایانه، لیزینگ و سهام کوچک مخصوصا در بازار پایه و ادامه اصلاح در سهام بزرگ دور از ذهن نیست.

سینا رهبر شهلان

کاویان عبداللهی

به نظر می‌رسد در هفته آینده هم شاهد بازاری بی‌رمق و آرام باشیم و توجه سرمایه‌گذاران به سمت تک‌سهم‌ها باشد.

این روند تا زمان روشن شدن تکلیف مذاکرات برجام ادامه‌دار خواهد بود.

دولت و وزارت صمت؛ دو تهدید مهم برای بورس

ویدا مهاجر

همان‌قدر که احتمال نزول شاخص کل به کانال 1.2 میلیون واحدی بعید و غیرممکن است، ورود آن به کانال 1.5 میلیون واحد هم بدون برجام به همان اندازه بعید و غیرممکن به نظر می‌رسد.

با توجه به شرایط کنونی، پیش‌بینی می‌شود که حدود یک تا یک و نیم سال بازار سرمایه در رکود به سر خواهد برد.

بورس هفته سوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟

امیر ندیری

اولین محرک اساسی برای رشد بازار می‌تواند احیای برجام باشد که به‌نظر می‌رسد در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود.

برای هفته آینده به توجه به اینکه محرک خاصی جهت رشد بازار وجود ندارد، بازاری فرسایشی و متعادل پیش‌بینی می‌شود اما تک سهم‌های خاص می‌توانند برنده بازار باشند.

صعود یا نزول بازار در دستان برجام

الهه نعمتی

با توجه به عدم مخابره اخبار مثبت از برجام، خروج پول درشت حقیقی، تسویه اعتبار کارگزاری‌ها و از دست رفتن حمایت شاخص کل؛ پیش‌بینی می‌شود هفته پرعرضه‌ای را شاهد خواهیم بود.

کلیت بازار تمایل به سهام کوچک و بازیگر محور دارد.

غرفه شهر بورس در روز اول نمایشگاه

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان