فارابی
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 83033

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته سوم خرداد 1402 چه می شود؟

بورس هفته سوم خرداد 1402 چه می شود؟
هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم خرداد 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، شاخص کل بورس در هفته گذشته بیش از سه درصد افت کرد و سهام بازار نیز ارزش خود را از دست دادند؛ اما بورس هفته سوم خرداد 1402 چه می شود؟

شهر بورس به سراغ هفت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته اول خرداد 1402 جویا شده است.

بانک آینده

فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان، مهرناز سلطانی، علی عصاری و جواد فلاحیان هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم خرداد 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته سوم خرداد 1402 چه می شود؟

فردین آقابزرگی

مسئولان در سطح دولت، مجلس و یا ارکان بازار سرمایه قانونا نمی‌توانند درباره بازار سرمایه و ایجاد جو مثبت یا منفی اظهار نظر کنند. این اظهار نظرها بعضا موجب تزلزل در اعتمادسازی سهامداران می‌شود.

حساسیت فعالان بازار به این‌گونه اظهارنظرها بیشتر از اثرات سود و زیانی آنها است. برای هفته آینده بازار منفی و با حجم اندک پیش‌بینی می‌شود.

پیام الیاس کردی

پیش‌بینی می‌شود برای هفته آینده یک بازار متعادلِ رو به منفی خواهیم داشت. با وجودِ تعطیلی برخی از روزهای هفته آینده، قیمت دلار در روز شنبه برای بورس مهم خواهد بود.

بازار سرمایه در کوتاه مدت به اخبار مثبت سیاسی و افت دلار واکنش منفی دارد، اما در بلندمدت با احیای برجام، شاهد رشد آرام بورس خواهیم بود.

مجتبی دیبا

با توجه به وجود تعطیلی در هفته آینده، می‌توانیم یک روند تعادلی را در بورس هفته سوم خرداد 1402 شاهد باشیم.

مهم‌ترین مسئله تصمیم‌گیری بیشتر فعالان بازار نسبت به متغیرهای اقتصادی خواهد بود که می‌تواند روند بازار را در هفته‌های آینده به سمت مثبت حرکت دهد.

سینا رهبرشهلان

نصف بازار این هفته در تعطیلات سپری خواهد شد و قاعدتاً ابتدای هفته، کاهش ارزش معاملات را شاهد خواهیم بود که در سهام متحول شده فرصت خرید به حساب می‌آید.

گروه‌های بانکی، شوینده‌ها، قطعه سازان و تک سهم های صنعت فلزات کماکان در سطوح قیمتی جذابی قرار دارند.

مهرناز سلطانی

بورس در انتهای هفته وضعیت تقریبا متعادلی  را به ما نشان داد و بیشتر سهم ها با اصلاحاتی روبه‌رو‌ بودند ولی صف های فروش آنچنانی را شاهد نبودیم.

نکته ای که همچنان مدتی است خودش را به شرایط بازار تحمیل کرده ارزش معاملات پایین است.

از طرفی خروج خالص پول حقیقی ها را هم داشتیم که چشم انداز منفی تری برای آینده کوتاه مدت ترسیم می‌کند. در روی دیگر هم‌ شاهد ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

با نگاهی به این وضعیت و از طرفی بررسی وقایع سیاسی که همیشه تاثیر زیادی بر بازار سرمایه داشته و‌ زمزمه های توافقات سیاسی و آزادسازی های منابع ارزی که همگی باعث اصلاح قیمت ارز و‌ کاهش قیمت دلار می شود، نوید تحمیل این شرایط بر بازار سرمایه حداقل در کوتاه مدت را خواهد داشت.

در هفته آینده به دلیل اینکه دو روز معاملاتی تعطیل است، جمیع موارد اعم از ارزش معاملات پایین، پیروی از اصلاحات قیمتی ارز و توافقات مطرح شده سیاسی روی تابلو اثر خواهند داشت و می‌توانیم ‌شاهد بازاری متعادل و البته با چاشنی منفی های بیشتری باشیم.

علی عصاری

با توجه به فضای مه آلود سیاسی، تعطیلات هفته آینده و همچنین «چه کنم ها» برای رکود در اکثر بازارها در هفته آینده، بازاری متعادل با ریالی‌ها پیش‌بینی می‌شود.

جواد فلاحیان

با توجه به تعطیلات پیش رو به نظر می‌رسد در هفته جاری بازاری متعادل با ارزش معاملات پایین و به طور کلی نیمه تعطیل را شاهد باشیم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان