شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 70836

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته سوم بهمن 1401 چه می شود؟

بورس هفته سوم بهمن 1401 چه می شود؟
هفت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم بهمن 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه به واسطه نامشخص بودن وضعیت عرضه خودرو در تالار شیشه‌ای، روزهای پرابهامی را سپری می‌کند. در این شرایط، سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته سوم بهمن 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 7 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته سوم بهمن 1401 پیگیر شده است.

فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، ایمان رئیسی، سینا رهبر شهلان، مهرناز سلطانی، جواد فلاحیان و محمود مرادی؛ هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم بهمن 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: بازدهی بازارها در هفته دوم بهمن 1401


*یادآور می‌شود اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته سوم بهمن 1401 چه می شود؟

فردین آقابزرگی

اگر همانند هفته گذشته، اتفاق غیرقابل پیش‌بینی مانند حمله پهبادی اتفاق نیفتد، با توجه به افت سنگین در هفته گذشته، بازار این هفته بر مدار تعادل خواهد بود.

نرخ ارز تاثیر بسزایی بر بازار خواهد داشت، اما صنایع غذایی و تک سهم جذاب‌تر هستند.

پیام الیاس کردی

اخبار ضدونقیض بورس را نابود می‌کند و می‌تواند به بازار ما شدت آسیب بزند.

پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده اتفاق ویژه‌ای در رابطه با ارزش معاملات رخ ندهد، دلار ثابت باشد و بیم و امیدها در بازار ادامه باید. در حالت کلی به نظر می‌رسد بازاری متعادل و رو به منفی داشته باشیم.

ایمان رئیسی

افزایش نرخ ارز و تورم به بازار اجازه اصلاح می‌دهد، اما اجازه ریزش خیر. پیش‌بینی می‌‎شود بازار بعد از اصلاح زمانی حرکتی مشابه با دلار داشته باشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که تک سهم‌ها در حال حاضر از سهم شاخص‌ساز عملکرد بهتری خواهند داشت.

سینا رهبر شهلان

کیفیت تصمیمات شورای رقابت و فرمول قیمت‌گذاری خودروها جهت کلی گروه خودرو را به عنوان لیدر بازار مشخص خواهد کرد. کور سوی امیدی به تجدیدنظر مجلس در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها وجود دارد و روزهای خوبی در انتظار گروه بانکی است.

گروه غذایی روند رو به بالای خود را ادامه می‌دهد. با کاهش قیمت شمش و بیلت به دلیل اعمال نرخ ۲۸۵۰۰ در بورس کالا فولادسازان به‌جز فولاد مبارکه تحت فشار خواهند بود.


بیشتر بخوانید: جزئیات واریز عیدی کارمندان اعلام شد


مهرناز سلطانی

بسته بودن نماد خودرو می‌تواند از هیجان معاملات بکاهد و به متعادل‌تر شدن بازار کمک کند، اما اتفاقات داخل مجمع می‌تواند باعث تاثیر بر بقیه بازار شود.

اوضاع عملکردی بنیادی بانک‌ها نشان می‌دهد که این نمادها می‌توانند لیدری بازار را در دست بگیرند و اوضاع را بهبود بخشند. در مجموع انتظار هفته‌ای مثبت، متعادل و با رشد خفیف شاخص را داریم.

جواد فلاحیان

وضعیت بازار تحت تاثیر اخبار مربوط به تصمیمات شورای رقابت درباره صنعت خودرو قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد در هفته آتی تا تعیین تکلیف وضعیت قیمت گذاری و عرضه خودرو در بورس کالا بازار در همین محدوده قیمت‌ها و کاملا متعادل معامله خواهد شد.

محمود مرادی

این هفته به دخالت یا عدم دخالت صندوق تثبیت در بازار تقسیم می‌شود. در صورتی که شاهد حمایت صندوق از بازار باشیم، شاخص کل جایگاه خود را در محدوده فعلی محکم کرده و می‌تواند رشد کند، اما در صورت عدم حمایت نزول بازار با شیب ملایم دور از ذهن نیست.

تهدیداتی از جمله نرخ خوراک و گاز صنایع و سرکوب نرخ نیما برای بازار وجود دارد که می‌تواند منجر به عدم رشد و تداوم منفی‌ها در بازار شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان