شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 102797

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته سوم آذر 1402 چه می شود؟

بورس هفته سوم آذر 1402 چه می شود؟
6 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم آبان 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته شروع سبزی داشت و توانست به کانال دو میلیون و 100 هزار واحد را پس بگیرد. سوالی که در این بین برای سهامداران به وجود آمد، این است که بورس هفته سوم آذر 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هفت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته سوم آبان 1402 جویا شده است.

پیام الیاس کردی، سینا رهبر شهلان، مهرناز سلطانی، علی عصاری، جواد فلاحیان و محمود مرادی، هفت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس مبنی بر اینکه «بورس هفته سوم آذر 1402 چه می شود؟» پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

پیام الیاس کردی

همان‌طور که در هفته گذشته بازار سرمایه آغاز سبزی داشت و به مرور با افزایش عرضه‌ها مواجه شد، پیش‌بینی می‌شود در این هفته، بازار آغاز سرخی داشته باشد و در ادامه متعادل شود.

سینا رهبرشهلان

در هفته گذشته باخبر تجدید ارزیابی و استقبال بازار از نمادهای بزرگ چون تاپیکو، فولاد، اخابر و… عملا کف شاخص کل بسته شد و سناریوهای نزولی شاخص کل در این مقطع به وقوع نپیوست. در ادامه خبر کاهش زمان تجدید از ۵ سال به ۳ سال و گزارش‌های عالی از زیرمجموعه ها باعث حرکت گروه بانکی و خودرو شد.

در هفته آینده با توجه به اینکه خیال بازار از بسته شدن کف شاخص و تغییر روند به صعودی راحت شده است، به نظر می‌رسد در سهام متوسط گروه‌های دارویی و سیمانی و سهام کوچک‌تر صنایع فلزات و قطعه سازان، حرکات روبه بالایی را شاهد باشیم.

مهرناز سلطانی

شاخص کل در هفته گذشته پس از چند روز مثبت در روز معاملاتی پایانی هفته کمی دچار افت شد و‌ مطابق سنت همیشگی در انتهای هفته بر تعداد فروشنده ها افزوده شد.

با این‌ حال ، این موضوع هم از لحاظ تکنیکالی انتظار می رفت و‌ هم از لحاظ شرایط و‌ وضعیت حاکم بر بازار. این افت قابل ملاحظه نبود و‌ در کل با رسیدن شاخص به محدوده دو میلیون و 1714 هزار واحد به نوعی به تثبیت منجر شد که البته بخشی از این افزایش را باید متاثر از اخبار تجدید ارزیابی دارایی ها دانست.

در هفته سوم آذرماه و با رسیدن به انتهای پاییز منتظر ارایه گزارشات عملکردی شرکت ها هستیم. انتظار می رود شرکت ها گزارشات سودده خوبی منتشر کنند.

می توان همچنان انتظار رشد ادامه دار بازار را کشید و فضای ترس بر جامعه که ناشی از شرایط سیاسی باشد هم کم رنگ شده و البته نرخ دلار و‌نوسانات ارزی در طول روزهای های گذشته نیز خود مانعی بر افزایش شاخص کل شده است اما معمولا هر چه به روزهای ابتدایی سال نو میلادی می‌رسیم نرخ ارز معمولا افزایش یافته که خود می‌تواند به عنوان عامل تحریک کننده دیگری در بازار عمل کند.

می توان در هفته آینده انتظار رشد ملایم و متعادل مثبتی از بازار را داشته باشیم. مانند هفته گذشته که ارزش معاملات بالا بود، همچنان در این حوالی شاهد افزایش ارزش معاملات باشیم و سبزی های بازار بر سرخی آن غلبه کند.

علی عصاری

به نظر می‌رسد بازار برای رشد بلندمدت احتیاج به یک استراحت موقت دارد. تقریبا دو هفته ای است که شاخص سازهای گروه‌های مختلف رشد به نسبت خوبی را داشتند و به نظر می‌رسد این هفته بازاری متعادل و منفی با همراهی گروه‌های کوچک و متوسط از گروه‌های غذایی، دارویی و زراعتی باشد.

جواد فلاحیان

بازار در ناحیه مقاومتی خود در حال رقابت با بین خریداران و فروشندگان است. به نظر می‌رسد این رقابت در هفته جاری هم ادامه داشته و بازاری متعادل را شاهد باشیم.

محمود مرادی

پس از رشد اخیر، بازار در مقطع کنونی نیاز به استراحت دارد. پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده، اصلاح زمانی را شاهد باشیم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان