شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 69759

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟

بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟
9 کارشناس بازار سرمایه به تحلیل وضعیت این بازار پرداختند و به سوال «بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟» پاسخ دادند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روند نزولی داشت که نامه شورای رقابت یکی از اصلی ترین دلایل افت این هفته بود. با توجه رشد مجدد قیمت دلار در بازار آزاد که از ساعاتی پیش آغاز شده، این سوال برای سهامداران به وجود آمده که بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته دوم بهمن 1401 پیگیر شده است.

سید محمدرضا اعلمی، محمد حشمتی، مجتبی دیبا، محمد رضوی، ابراهیم سماوی، پیمان شوریابی، ایمان صادقی، علی عباسیان و وحید نکویی؛ 9 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: بازدهی بازارها در هفته اول بهمن 1401


بورس هفته دوم بهمن 1401 چه می شود؟

سید محمدرضا اعلمی

همگرایی مثبت شاخص کل و شاخص هم وزن در جهت اصلاح بازار و کاهش 34 هزار واحدی شاخص کل به همراه افزایش حجم معاملات که بیانگر خروج پول از بازار در روز چهارشنبه بوده، احتمال از دست رفتن حمایت یک میلیون و 600 هزار واحدی را تقویت کرده است.

در صورت از دست رفتن حمایت فوق الذکر و عدم وقوع پول‌بک به آن ، شاهد اصلاح عمیق تر بازار خواهیم بود.

محمد حشمتی

اگر جلوی چنین دخالت‌هایی مانند اقدام شورای رقابت گرفته شود، شاخص 1.8 میلیونی کمترین انتظاری است که می‌توانیم از بازار سرمایه تا اردیبهشت 1402 داشته باشیم.

تنها عامل نگران کننده هفته گذشته، کاهش ارزش معاملات بود که باعث می‌شود بازار شنبه با فشار عرضه شروع شود. نیمه دوم بازار و نحوه حمایت از خودرو، تعیین‌کننده شدت اصلاح بازار خواهد بود.

مجتبی دیبا

تا زمانی که ابهامات به وجود آمده در اواخر هفته گذشته، برطرف نشود سایه دو دلی بر بازار تداوم خواهد داشت.

اگر دلار به روند صعودی خود ادامه بدهد، به دلیل ساختار تورم پسند بازار ما، بورس به تعادل خواهد رسید و سپس آن را به روند صعودی تبدیل خواهد کرد.

محمد رضوی

انتظارات تورمی و افزایش قیمت دلار موجب شده‌اند تا بازار رشد نسبی داشته باشد و در حال حاضر فاز اصلاح زمانی را پشت سر می‌گذاریم.

عرضه سکه و جذاب شدن معاملات نمادهای مربوط به طلا نیز باعث شده درصد چشمگیری از نقدینگی جذب مارکت طلا شود. به نظر شاهد هفته‌ای با معاملات متعادل رو به مثبت با لیدری پالایشی‌ها و خودنمایی تک سهم‌ها باشیم.

ابراهیم سماوی

در اوایل هفته ممکن است بازار همچنان با فشار عرضه روبه‌رو باشد، اما سازمان بورس پیشنهاد ۲۹ بندی برای بودجه ارائه کرده که پذیرش آن، می‌تواند منجر به سبز شدن بازار شود.

به صورت کلی در روزهای اخیر، اخبار عامل اصلی جهت‌دهی شاخص کل بوده است.


بیشتر بخوانید: نامه رئیس سازمان بورس به شورای رقابت


پیمان شوریابی

به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین شفاف‌تر شدن وضعیت خودروسازان و بورس کالا، شاهد هفته‌ای متعادل در بازار سهام باشیم.

کماکان بازی در سهم‌های کوچک بازار و شاخص هم‌وزن ادامه خواهد داشت.

ایمان صادقی

انتظار می‌‎رود با توجه به عدم اصلاح قیمت دلار، اصلاح قیمتی چندانی نداشته باشیم و اوایل هفته آینده بازار به تعادل برسد.

در این مسیر، تک سهم‌هایی با مارکت کوچک و متوسط مسیر رشد خودشان را ادامه خواهند داد.

علی عباسیان

با توجه به افت ۳۴ هزار واحدی شاخص کل در آخرین روز کاری هفته گذشته و تخلیه هیجانات مربوط به اخبار شورای رقابت انتظار داریم هفته پیش‌رو، هفته‌ای متعادل و رو به مثبت باشد.

از دید تکنیکالی، حمایت یک میلیون و 600 هزار واحد شاخص کل و حمایت ۵۰ درصد rsi میتواند نشانگر نقطه برگشت شاخص کل و صعود با شیب کم به حساب بیاید.

وحید نکویی

بازار همچنان در کانال صعودی قرار دارد. ارزش دلاری کل بازار سرمایه از چند سال قبل هم پایین‌تر بوده و ارزندگی بنیادی خیلی از شرکت‌ها باعث شده که محدوده یک میلیون و 580 تا یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد کف کانال صعودی و حمایت بازار باشد.

مشخص شدن وضعیت نرخ ارز و چگونگی کار سامانه ناخدا می‌تواند پیشبینی حرکت سهام دلاری در آینده را راحت‌تر کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان