شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 52682

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟

بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟
هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته اول خرداد 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روندی نوسانی داشت و شاخص کل پس از ورود به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، بار دیگر به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عقب نشینی کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول خرداد 1401 پیگیر شده است.
فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، احسان رضاپور، ایمان رئیسی، مهدی ساسانی، علی عصاری، مریم محبی و حسین مرید سادات؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

فردین آقابزرگی:

به دلیل جو‌ روانی ناشی از هیجان فروش، تداوم عرضه‌ها طی هفته آینده قابل پیش‌بینی است، اما شاخص کل کنترل خواهد شد.

اصلاح بورس تا کی ادامه دارد؟

پیام الیاس کردی:

طی هفته گذشته، ارزش معاملات افزایش چشمگیری پیدا کرد و این موضوع، احتمال خروج تعدادی از سهامداران در طول هفته را تقویت می‌کرد.

پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده، شروع پُرعرضه ای خواهیم داشت و برای روزهای آینده باید ورود و خروج پول را بررسی کنیم.

پیام الیاس کردی

احسان رضاپور:

در ادامه معاملات هفته گذشته، احتمالاً در برخی از صنایع شاهد تداوم فشار فروش باشیم. نگرانی بابت افت بازار وجود ندارد، اما در برخی نمادهایی که رشدهای شارپی داشتند انتظار اصلاح جزئی دور از ذهن نیست.

سهامداران نگران نباشند، چراکه هر چقدر به فصل مجامع نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا در برخی گروه‌ها افزایش خواهد یافت.

بورس فردا ۲۴ فروردین چه می شود؟

ایمان رئیسی:

ترس از اصلاح باعث فشار فروش در بازار می‌شود. با توجه به گزارش شرکت‌های پالایشی و صحبت‌هایی که برای واگذاری سهام خودرویی‌ها صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در شاخص کل و کلیت بازار شاهد اصلاح زمانی باشیم، اما اصلاح قیمتی چندانی را متصور نیستیم.

بازار در ۳ ماه اخیر فروشندهای عجول را از جابه‌جایی پی‌درپی سهم‌ها پشیمان کرده است.

بورس هفته اول اردیبهشت 1401 چه می شود؟

مهدی ساسانی:

بازار در روزهای ابتدایی هفته برای تثبیت خود تلاش می‌کند و در ادامه مجدداً شرایط صعودی گروه به گروه در بازار برقرار خواهد شد.

مهدی ساسانی

علی عصاری:

هفته آینده، روزهای منفی و مثبت زیادی خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود برخی از گروه‌ها با خروج پول مواجه شده و به‌صورت شارپی افت کنند، اما برخی دیگر مثبت باشند.

برآیند این خرید و فروش‌ها مثبت ارزیابی می‌شود و همچنان به بازار سرمایه امیدوار هستم.

در پاسخ به این سوال که بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که به نظر می‌رسد که گروه خودرویی بتواند شرایط بهتری داشته باشد و شاخص سازها بازار را به سمت مثبت هدایت کنند.

شاخص سهام عدالت

مریم محبی:

هفته گذشته در بخش تکنیکال بازار بورس، شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید، اما شاهد ثبات معاملات در بالاتر از این عدد نبودیم.

در بخش بنیادی نیز، انتشار گزارش‌های مثبت، ولی نه چندان مطلوب شرکت‌ها از مهم‌ترین موارد مطروحه در این بازار بود.

ادامه دار بودن روند افزایشی تورم در جهان و ایران، کاهش عرضه در کالاهای اساسی علی الخصوص گروه فلزات اساسی و انرژی و همچنین افزایش قیمت دلار از جمله مواردی است که برای بازار اتفاق بورس مثبت ارزیابی می‌شود.

ورود پول حقیقی به بازار و افزایش حجم معاملات می‌تواند چشم اندازی مثبت را به بازار هدیه دهد و افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی از جمله موارد دیگر است که می‌تواند باعث غلبه فروشندگان به بازار شود.

در پاسخ به این سوال که بورس هفته اول خرداد 1401 چه می شود؟ ، باید گفت که پیش‌بینی می‌شود هفته آینده، هفته‌ای برای تقابل خریداران و فروشندگان در بورس بوده و بازار در محدوده‌های فعلی تثبیت شود.

مداخله دولت به بازارها اجازه رشد مطلوب نمی‌دهد - بورس حالت شکننده ای دارد


بیشتر بخوانید:تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن | روزهای سرنوشت ساز در انتظار بورس


حسین مرید سادات:

با توجه به روند معاملات روز چهارشنبه می‌توان ابتداى هفته كارى آينده را پر عرضه پیش‌بینی کرد، اما نكته مثبت در بازار وجود خريداران در منفی‌ها است كه می‌تواند اصلاح قيمتى بازار را به اصلاح زمانى تبديل كند.

بازار به محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد واكنش منفى نشان داد و بايد منتظر نيمه دوم معاملات روز شنبه باشیم. با ارزش معاملات کنونی و تعداد صف‌های خريد و فروش می‌توان به چرخش پول در صنايع مستعد و ادامه رالى صعودى بازار اميدوار بود.

بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در سال 1401 چیست؟

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان