شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۰۷
کد خبر : 84718

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول تیر 1402 چه می شود؟

بورس هفته اول تیر 1402 چه می شود؟
۹ کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته اول تیر 1402 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته متعادل بود. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته اول تیر 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ ۹ کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول تیر 1402 پیگیر شده است.

سعید امیرشاهکرمی، آراد پورکار، الناز جمالی، حسن حسین نیا، محمد حشمتی، احسان رضاپور، محمد رضوی، مهدی مسلم پور و الهه نعمتی؛ ۹ کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول تیر 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید : کدام شرکت ها در بورس تهران عرضه اولیه خواهند شد؟


سعید امیرشاهکرمی

با توجه به اینکه اصلاح قیمتی بیشتر نمادها به پایان رسیده، پیش‌بینی می‌شود در هفته اول تیر ماه شرکت‌هایی که گزارش‌های خوبی روانه کدال کرده‎اند توجه فعالان بازار را به خود جلب کنند.

بنابراین به نظر می‌آید وضعیت شاخص هم وزن بهتر از شاخص کل باشد.

آراد پورکار

بازار و نمادهای تاثیرگذار روی حمایت بسیار خوبی قرار دارند، اما ارزش معاملات هنوز پایین است.

با رسیدن گزارش‌های سه ماهه، شاهد افزایش ارزش معاملات خواهیم بود. پس مهمترین پارامتر موجود در بازار، افزایش ارزش معاملات از میانگین‌های نزولی است.

الناز جمالی

هفته ابتدایی تیرماه شاهد بازگشت نمادهای بانکی خواهیم بود و می‌توان گفت با توجه به اخبار مربوط به ارزندگی سهم‌ها در قیمت‌های فعلی، روند هفته ابتدایی آینده متعادل و مثبت خواهد بود.

حسن حسین نیا

با وجودِ افت ارزش معاملات، شرایط بنیادی بازار امکان افت معنادار و بیشتر را نمی‌دهد .

هرچند آغاز ماه جدید می‌تواند با بهبود شرایط بورس همراه باشد، ولی مادامی که شاهد رشد بالای ارزش معاملات نباشیم روند نوسانی خواهد بود. لیدری گروه خودرویی همچنان پایدار خواهد ماند.

بورس هفته اول تیر 1402 چه می شود؟

محمد حشمتی

چشم‌انداز بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارها وضعیت بهتری دارد؛ به‌طوری‌که دستیابی شاخص کل به سقف دو میلیون و 500 هزار واحد کمترین انتظار تا پایان سال است.

بازار از نبود نقدینگی رنج می‌برد و تا زمانی‌که ارزش معاملات بالای 10 همت تثبیت نشده، نمی‌توان شاهد شروع روند صعودی بود.

احسان رضاپور

با رسیدن سهم‌ها به قیمت‌های ارزنده، رفته‌رفته می‌توانیم شاهد افزایش تقاضا در بازار باشیم.

توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران اخبار و تحولات حاشیه‌ای صنایع را رصد کنند.

محمد رضوی

بازار سرمایه پس از یک دوره رشد، وارد رکود شده و کنترل دستوری بازار و فروش‌های آبشاری حقوقی‌ها باعث شدت گرفتن این رکود شده است.

امید می‌رود با نزدیک شدن به فصل مجامع و همچنین انتشار گزارش های ۳ ماهه، ارزش معاملات در بالای ۱۰ همت قرار گرفته و نقدینگی به بازار بازگردد.

مهدی مسلم پور

اواخر هفته گذشته با نزدیک شدن شاخص کل به حمایت معتبر، عملاً فروشنده خاصی در بازار نداشتیم. پیش‌بینی می‌شود این هفته بازار بهتری نسبت به هفته گذشته داشته باشیم.

خودرویی‌ها با لیدری سایپا می‌توانند گروه مورد توجه این هفته بازار باشند. همچنین توقع داریم از این هفته حجم معاملات رفته‌رفته افزایش یابد.

الهه نعمتی

با رسیدن به کف تکنیکالی برخی از سهام و شناسایی کف‌های جدید بازار از فروشنده خالی شده و هیجان فروش کاهش یافته است. برای هفته پیش‌رو، بازاری متعادل و رو به بالا متصور هستیم.

با توجه به ورود نقدینگی به صنایع، گروه‌‎های سیمانی، بانکی، سرمایه‎گذاری و فلزات در کانون توجه خواهند بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان