شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر : 109543

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول بهمن 1402 چه می شود؟

بورس هفته اول بهمن 1402 چه می شود؟
کارشناسان مختلف بازار سرمایه به تحلیل وضعیت این بازار پرداختند و نظرات خود را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول بهمن 1402 بیان کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته روزهای پرافت و خیزی داشت. با توجه رشد مجدد قیمت دلار در بازار آزاد، انتظار بورسی‌ها از بازار سرمایه برای هفته آینده تغییر کرده است، اما بورس هفته اول بهمن 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ ۶ کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته اول بهمن 1402 جویا شده است.

پیام الیاس کردی، سینا رهبرشهلان، مهرناز سلطانی، جواد فلاحیان، محمود مرادی و سیاوش وکیلی؛ ۶کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول بهمن 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

پیام الیاس کردی

تنش‌ها بالا رفته و از طرفی دیگر شاهد افزایش قیمت دلار هم بودیم که یک تناقض برای بازار سرمایه به حساب می‌آید.

ریسک‌ها موجب افت بازار می‌شوند و افزایش نرخ دلار میل به رشد را در بازار تقویت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود هفته‌ای متعادل و منفی را داشته باشیم.

سینا رهبرشهلان

دلار بازار آزاد به حوالی ۵۴ هزارتومان رسیده که واقعیت اقتصاد ماست، اما تریگر صعود دلار را تنش‌های منطقه‌ای صادرکرده اند.

قاعدتا احتمال برگشت دلار به زیر ۵۲هزار تومان اندک است، لذا پس از اطمینان بازار از برگشت شرایط عادی، شاهد گام‌های صعودی ملایمی هم در کلیت بازار خواهیم بود.

بورس هفته اول بهمن 1402 چه می شود؟

مهرناز سلطانی

می‌توان انتظار داشت هفته آینده با عرضه‌های نسبتا بالایی شروع شده اما صف‌های فروش جمع آوری و هفته‌ای در کل متعادل و‌ مثبت را در قیمت،‌ شاخص و ‌ارزش معاملات داشته باشیم.

قیمت سهام به رشد ملایم و‌ آرام خود ادامه خواهد داد.

جواد فلاحیان

بازار به تنش‌های سیاسی واکنش منفی نشان نداده و صرفا شاهد هیجاناتی در بازار ارز و طلا هستیم.

به نظر می‌رسد با توجه به عدم واکنش منفی بازار به ریسک های سیستماتیک، در هفته جاری روند نسبتا مثبتی را در بازار شاهد باشیم.

محمود مرادی

هرچند اعتقاد دارم بورس بازار ارزنده‌ای است اما با توجه به وجود تنش‌ها، در هفته آتی نیز انتظار رشد با اهمیتی از بورس ندارم.

بازار طلا و ارز کماکان مورد توجه خواهند بود. اگر آرامش نسبی فراهم شود، شاهد توجه به دلاری‌های بازار خواهیم بود.

سیاوش وکیلی

مناقشات نظامی عمیق نبوده و پیش‌بینی می‌شود افزایش مقطعی دلار نیز متوقف شود. در اوایل هفته فعالان بازار با احتیاط دست به معامله خواهند زد و لذا حجم معاملات پایین خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود از اواسط هفته روند معاملات طبیعی شود. در مقطع کنونی تک سهم‌ها برای سرمایه‌گذاری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

گزارش از محمد مصدری

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان