شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 69093

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول بهمن 1401 چه می شود؟

بورس هفته اول بهمن 1401 چه می شود؟
کارشناسان مختلف بازار سرمایه به تحلیل وضعیت این بازار پرداختند و نظرات خود را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول بهمن 1401 بیان کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته روزهای پرافت و خیزی داشت. با توجه رشد مجدد قیمت دلار در بازار آزاد، انتظار بورسی‌ها از بازار سرمایه برای هفته آینده تغییر کرده است، اما بورس هفته اول بهمن 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 7 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته اول بهمن 1401 پیگیر شده است.

محمدرضا اعلمی، علی فراقی، مجید عبدالحمیدی، امیر عجمی، هلن عصمت‌پناه، میثم محمدی و نیما نائینیان؛ 7 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته اول بهمن 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است

محمدرضا اعلمی

روند صعودی ۲ ماهه که با عبور از مقاومت معتبر یک میلیون و 600 هزار واحدی آن را تبدیل به یک حمایت معتبر کرده. همگرایی مثبت شاخص کل و شاخص هم وزن به همراه افزایش حجم معاملات؛ انتظارات را برای ادامه سبزپوشی شاخص کل افزایش داده است.

اگر ریسک جدیدی به بازار تحمیل نشود، شاخص کل به سمت لمس کردن مقاومت تاریخی خود حرکت خواهد کرد.

علی فراقی

با توجه به اینکه رفته رفته نمودار حرکتی بازار با کاهش شیب و توان مواجه شده، انتظار می‌رود هفته آتی را مقداری با عرضه بیشتر نسبت به هفته گذشته آغاز کند.

انتظار بهبود این وضعیت تا انتهای هفته دور از ذهن نیست، اما نهایتا تک سهم‌ها و صنایع کوچک‌تر می‌توانند نسبت به بقیه بازار هفته موفق‌تری داشته باشند.

مجید عبدالحمیدی

با توجه به رشد نرخ دلار، هفته آینده بازار مثبتی خواهیم داشت. وضعیت اقتصادی پیش‌رو و رشد دلار، منجر به بهتر شدن وضعیت سودآوری شرکت‌ها خواهد شد.

قیمت دلار کمتر از ۳۵ هزار تومان با این وضیعت غیر قابل پیش بینی نیست و افزایش ۳۰ درصدی روی قیمت فعلی برای سال بعد هم دور از انتظار نیست.

امیر عجمی

برای هفته آینده بازاری نوسانی با خودنمایی تک‌سهم‌ها پیش‌بینی می‌‎شود.

به نظر می‌رسد شاخص کل در محدوده یک میلیون و 700 هزار واحد با روندی خنثی مواجه شده و افت شدید یا رشد شارپی را تجربه نکند

هلن عصمت‌پناه

مطلوبیت گزارشات ۹ ماهه شرکت‌ها در کنار رشد مجدد نرخ ارز آزاد‌ و رشد انتظاری بازار همگام با تشدید انتظارات تورمی، بر بازار موثر است و تصمیمات اتحادیه اروپا در صورت فشار منجر به افزایش ریسک سیستماتیک، تحریک بازار و جلب توجه به بازار دلار می‌شود.

تصویب خبر طرح مالیات بر عایدی سرمایه، جهت حمایت بازار موثر است. لیدر بودن چرخشی صنایع و ورود سودهای محقق شده به صنایع دیگر، به رشد بازار کمک می‌کند. لذا حفظ نمادهای ارزنده جا مانده پیشنهاد می‌شود. بازار هفته آتی با وجود هیجان، متعادل و با لیدری دارویی، ساختمان، سیمانی و بانکی خواهد بود.

میثم محمدی

با توجه به لایحه بودجه، نقدینگی به سمت گروه خودرویی و بانکی رفته که طی هفته آینده نیز به بازار جهت خواهند داد.

از منظر تکنیکالی، بازار نیاز به اصلاح دارد تا ادامه‌ روند صعودی اخیر، منطقی‌تر و بهتر شود؛ اما ممکن است گزارشات ۹ ماهه‌ای که در حال انتشار است، جهت بازار و برخی سهم‌ها را در هفته‌ی آینده تحت شعاع قرار دهد؛ لذا بازار هفته‌ آینده، به تحولات گزارشات وابسته است.

نیما نائینیان

بازار در فاز تصمیم‌گیری مهمی قرار گرفته و شاخص کل در محدوده مهمی است. با توجه به گزارش‌های 9 ماهه‌ای که روانه کدال شده، شاخص کل توانایی رشد تا پایان سال را دارد.

برای هفته آینده، معاملاتی متعادل و رو به بالا پیش‌بینی می‌شود، اما این رشد به صورت شارپی نخواهد بود. بازار نه رشد شارپی دارد و نه ریزش می‌کند، ولی گروه پالایشی و خودرویی لیدر بازار خواهند بود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان