صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر : 95929

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته اول آبان 1402 چه می شود؟

بورس هفته اول آبان 1402 چه می شود؟
هشت کارشناس و تحلیلگران بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته اول مهر 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته تحت تاثیر تنش‌ها قرار داشت و با افت مواجه شد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته اول آبان 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته اول آبان 1402 جویا شده است.

سعید امیرشاهکرمی، حامد پوسانه، حسن حسین نیا، محمد حشمتی، علی خسروشاهی، ایمان رئیسی، مهدی مسلم پور و سپیده منصوری؛ هشت کارشناسانی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه «بورس هفته اول آبان 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته اول آبان 1402 چه می شود؟

سعید امیرشاهکرمی

برای هفته آینده، انتظار کاهش جدی بازار وجود ندارد. به نظر می‌رسد بازار بیش از اینکه تمایل به ریزش داشته باشد، منتظر آن است که تکلیف بعضی از مسائل روشن شود.

بنابراین پیش‌‎بینی می شود بازار هفته آینده متعادل باشد و در صورت ورود پول حقیقی، مقدمات صعودی شدن بازار مهیا شود.

حامد پوسانه

بازار متاثر از تحولات منطقه وند و حالت اصلاحی به خود گرفته است. قیمت برخی سهم ها بسیار ارزنده شده اما هیچ قطعیتی وجود ندارد که از این میزان هم کمتر نشود.

پیشنهاد می‌شود تا مشخص شدن قطعی وضعیت و برای پوشش ریسک از صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌های کالایی طلا استفاده کنید.

حسن حسین نیا

بازار در هفته آینده به فراخور تنش‌های مداوم منطقه خاورمیانه می‌تواند نوسانات شدیدی را تجربه کند ولی ارزیابی کلی از معاملات، مثبت است.

به نظر می‌رسد باید به تدریج سیاستگذاری برای افزایش ورود نقدینگی به بازار سهام صورت گیرد. گزارش های ۶ ماهه برخی صنایع بسیار خوب بود و گروه خودرو و زراعتی در کنار بانک و بیمه می‌توانند پیشران بازار باشند.

محمد حشمتی

اعمال سیاست انقباضی دولت باعث رکود در همه بازارها از جمله بازار سرمایه شده است. اعمال سیاست انقباضی در آمریکا هم افت قیمت جهانی فلزات را در پی داشته که همزمانی این دو اتفاق، رکود در بازارهای داخلی را شدت بخشیده است.

بنابراین نقدینگی موجود در دست اشخاص حقیقی و حقوقی در حدی نیست که بتواند بازار را وارد فاز صعودی کند‌. فعلا بازار به‌صورت نوسانی یک روز مثبت و یک روز منفی خواهد بود.

علی خسروشاهی

هفته آینده هفته سختی برای بازار سرمایه است. بالا بودن نرخ بهره در سطح جهانی، اقبال را به بازار سرمایه کاهش دهد.

تنش‌های موجود نیز ریسک بازار را افزایش داده و به نظر می‌رسد بازارهای جهانی خود را برای رکود احتمالی آماده می‌کنند.

ایمان رئیسی

خبرهای مهم این روزها دیگر نرخ خوراک و بهره بین بانکی نیست و آنها به حاشیه رفته اند. خبرهای مربوط به غزه این روزها تبدیل به مهم ترین ریسک بازار شده چراکه همانند گذشته وعده حمایت از بازار که می‌توانست با انتشار اوراق تبعی به عموم صورت پذیرد بجای چند خط خرید روی تابلو و در سهام شاخص ساز.

این روزها گزارش خوب شرکت ها به حاشیه رفته و باید دید افزایش نرخ خودرو چقدر بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.
با سیاست انقباضی اتخاذ شده، بازار هفته آینده نیز خنثی بوده و اصلاح فرسایشی خود را ادامه می‌‎دهد.

مهدی مسلم پور

با توجه به شرایط سیاسی و جنگی که در دنیا به وجود آمده فشار عرضه در بازار حاکم است. پیش‌بینی می‌شود برای هفته آینده بازار متعادل تری نسبت به هفته گذشته داشته باشیم.

شاخص کل مقاومت مهم دو میلیون و 400 هزار واحد را در پیش دارد که با این شرایط شکست آن سخت خواهد بود.

سپیده منصوری

در حال حاضر با توجه به ریسک‌های سیستماتیک، شرایط ملتهب سیاسی در منطقه و از دست رفتن حمایت استاتیکی ۲۰۵۰ شاخص کل، صندوق های طلای مبتنی بر کالا مثل زعفران و درآمد ثابت می‌توانند برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز گزینه‌های جذاب‌تری باشند.

انتظار می رود بازار بین دو محدوده ۱۹۳۰ و ۲۱۵۰ مدتی در نوسان باشد. اوایل هفته پیش رو احتمالا بازار با منفی شروع به کار کند و سپس در روزهای بعدی به سمت متعادل تر شدن حرکت کند.

چینش سبد متنوع از صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق‌های طلا و سهام می‌تواند به سهامداران برای عملکرد بهتر کمک کند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان