شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 79359

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر فروردین 1402 چه می شود؟

بورس هفته آخر فروردین 1402 چه می شود؟
9 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته آخر فروردین 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه طی هفته گذشته و پس از شکستن سقف تاریخی، اندکی متعادل شد. حال این سوال برای سهامداران به وجود آمده که بورس هفته آخر فروردین 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته آخر فروردین 1402 جویا شده است.

فردین آقابزرگی، پیام الیاس کردی، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان، مهدی ساسانی، مهرناز سلطانی، علی عصاری، جواد فلاحیان و حسین مریدسادات؛ 9 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر فروردین 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه می شود؟/ بورس حباب ندارد


بورس هفته آخر فروردین 1402 چه می شود؟

فردین آقابزرگی

بازار در این هفته متعادل و همراه با عرضه‌های زیاد خواهد بود. در این هفته صنایع فولادی و غذایی، صنایع برتر خواهند بود.

به‌واسطه اخباری مبنی برتعیین قیمت پایه محصولات بر اساس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی که اساسا به‌دلیل فروش محصولات در بورس کالا تابع عرضه و تقاضاست، کاهشی در نرخ فروش محصولات محسوب نمی‌گردد. شوک روانی بازار را متعادل نگه می‌دارد.

پیام الیاس کردی

به نظر می‌رسد رشد شتابانی که در هفته‌های گذشته اتفاق افتاد، به اتمام رسیده و روند بازار خنثی شده است. فعلاً وارد فضای اصلاحی نشده‌ایم و ارزش معاملات مقوله بسیار مهمی خواهد بود.

در صورتی که ارزش معاملات با افت مواجه شود، بازار وارد فاز اصلاحی خواهد شد، تثبیت ارزش معاملات بین 12 تا 16 هزار میلیارد تومان منجر به ادامه روند خنثی می‌شود و رشد ارزش معاملات حرکت شاخص کل به سمت 2.5 و سه میلیون واحد را در پی خواهد داشت.

مجتبی دیبا

بورس در هفته‌های گذشته با دو بال «جاماندگی» و «ارزندگی» روند صعودی داشت. تا زمانی که شناسایی ارزندگی و عقب ماندگی نسبت به بازارهای موازی در سهامداران باقی بماند، روند صعودی ادامه می‌یابد.

انتظار می‌رود در هفته آینده معاملاتی تعادل به سمت صعود داشته باشیم.

سینا رهبر شهلان

با توجه شرایط بازار و رشد اخیر، انتظار می‌‎رود معاملات در سهام بزرگ به شکل ساید دنبال شود.

گروه‎های کوچک‌تر از جمله بیمه، بانک، شوینده، غذایی، دارویی و سیمان مستعد تحرکات مثبت و تداوم روند صعودی هستند. از گروه فلزات اساسی، پالایشی و چند شرکت نیز انتظار می‌رود گزارشات مطلوبی را ارائه کنند.

مهدی ساسانی

انتظار می‌رود در هفته آینده، بازار شرایط ملایم و مثبتی را ثبت برساند و البته رشد نمادهای شاخص هم وزن بیشتر باشد.

مهرناز سلطانی

با توجه به ریسک‌های تکنیکالی شاخص کل، به نظر می‌رسد معامله‌گران منتظر تعیین تکلیف روند بازار بمانند. در صورتی که در ابتدای هفته آینده بازار روند صعودی به خود بگیرد، احتمالا شاهد ورود پول‌های کوچک‌تر و ادامه رشد بازار باشیم.

گروه‌های خودرویی، قندی و پالایشی می‌توانند در این هفته مورد توجه قرار بگیرند. تثبیت ارزش بالای معاملات همراه با رنج‎های مثبت و خریدن منفی‌ها، لازمه ادامه حرکت بازار است.


بیشتر بخوانید: بازدهی بازارها در هفته گذشته


علی عصاری

بازار روند مثبتی را در پیش گرفته است. با توجه به شرایط و ارزش معاملات رقم خورده در هفته گذشته، به نظر نمی‌رسد ریزشی در کار باشد.

روندی که در بازار آغاز شده، به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود اما سرعت آن کم و زیاد خواهد شد. هفته مثبتی در انتظار بازار است و گروه خودرویی و شیمیایی می‌تواند وضعیت خوبی داشته باشند.

جواد فلاحیان

در هفته‌ای که گذشت بازار نسبتا متعادلی را شاهد بودیم. برای هفته آینده روند کلی بازار همچنان صعودی پیش‌‎بینی می‌شود و انتظار می‌رود در هفته پیش رو بازاری متعادل با برآیندی مثبت را در پیش داشته باشیم.

حسین مریدسادات

در هفته گذشته شاهد حضور فعال‌تر فروشندگان بوديم و اين نشان از پويايى بازار دارد. قطعا رشد بی‌وقفه، اتفاقات ناگوار سال ١٣٩٩ را تکرار خواهد کرد.

شكست سقف تاريخى شاخص كل و تثبيت آن بر روى اين محدوده، مهم‌ترين ماموريت بازار در هفته پيش‌رو خواهد بود. اين مهم با  متوسط ارزش معاملات هفتگى بالاى ١٣٠٠٠ ميليارد دور از ذهن نیست. براى هفته جارى بازارى متعادل و رو به بالا با محوريت صعود در تک‌سهم‌ها پيش بينى مى‌شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان