صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 92009

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر شهریور 1402 چه می شود؟

بورس هفته آخر شهریور 1402 چه می شود؟
کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته آخر شهریور 1402 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه هفته گذشته هم منفی بود. حال این سوال برای سهامداران به وجود آمده که بورس هفته آخر شهریور 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 7 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته آخر شهریور 1402 جویا شده است.

پیام الیاس کردی، مجتبی دیبا، سینا رهبر شهلان، مهرناز سلطانی، علی عصاری و جواد فلاحیان؛ پنج کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر شهریور 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته آخر شهریور 1402 چه می شود؟

پیام الیاس کردی

پس از مخابره اخبار مثبت، ارزش معاملات و کلیت بازار رشد کردند، ولی با توجه به عدم تغییر نرخ دلار، بورس نیز آرام گرفت.

پیش‌بینی می‎شود شاخص کل فعلاً در حوالی دو میلیون واحد تا دو میلیون و 200 هزار واحد نوسان داشته و منتظر دلار باشد.

سینا رهبرشهلان

با توجه به اینکه متن خروجی برنامه هفتم کمیسیون تلفیق مجلس حکایت از ارائه فرمول جدیدی دارد، طبیعتاً بازار منتظر تعیین تکلیف بخث خوراک خواهد ماند. با توجه به شرایط بازارهای جهانی فعلاً کف کامودیتی نزدیک همین حوالی قیمتی است.

با توجه به آرامش در فضای اجتماعی عملاً برای بازار افت خاصی متصور نیستیم. از اواخر آخر هفته، کم‌کم گزارشات عملکرد شهریورماه شرکت‌ها به بازار مخابره خواهد شد و اگر گزارشات شرکت‌ها بهتر از انتظار باشد، بازار با لیدری گروه های ریالی بانکی و خودرویی رشد خود را آغاز خواهد کرد.

مهرناز سلطانی

معاملات هفته قبل به شدت کم حجم بود و‌ هیچ رمقی برای سهامداران و‌ توجه به بورس ایجاد نکرد. خروج پول‌ حقیقی ها همچنان ادامه داشت.

هرچند که بسیاری از سهامداران به دلیل تعطیلات و دور شدن از ریسک های سیاسی به شناسایی سود خود پرداخته و‌ سهام شان را فروختند، اما برای هفته انتهایی شهریور ماه انتظار می رود که بازار معاملات پر رونق تری نسبت به هفته قبل داشته باشد.

برای هفته آینده باید نیم نگاهی به دلار داشته باشیم و‌ اگر دلار بتواند مسیری صعودی خود را بپیماید و‌ بالای عدد 50 هزار تومان تثبیت شود می توانیم موج صعوی بعدی بورس را زودتر شاهد باشیم.

به نظر می رسد با راه افتادن موج‌ بعدی صعود، عدد ۲۳۰۰ برای شاخص هموارتر باشد چرا که در حال حاضر در محدوده بالای دو‌ میلیون بازار در حال تثبیت قرار دارد.

در مجموع برای هفته آتی انتظار می‌رود ابتدای هفته شاهد بازاری خنثی با حجم اندک‌ معاملات باشیم ولی به مرور بر تقاضای سهام افزوده شود و بازار به مراتب متعادل رو‌ به مثبتی داشته باشیم.

خصوصا در تک‌سهم ها و‌ بعضی نمادهای خاص خودرویی، سرمایه گذاری، شیمیایی و پالایشی شاهد معاملات با بازدهی بهتری باشیم.

علی عصاری

به نظر می‌‎رسد در هفته پایانی شهریورماه، با توجه به اخبار و زمان شاهد بازار متعادلی با تک سهم ها باشد.

جواد فلاحیان

به نظر می رسد روندی که در هفته های قبل شاهد آن بودیم در این هفته هم ادامه دارد.

شرایط رکودی ایجاد شده در همه بازارها، بازار سرمایه را هم تحت تاثیر قرار داده و  عدم ورود نقدینگی به بازار باعث شده روند فرسایشی همچنان ادامه داشته باشد.

گزارش از مجتبی بانان

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهار =

حسین یکشنبه , 26 شهریور 1402 - 10:24

چرا افزایش سهام فملی را اعلام نمیکنند .از وقتی مدیریت قبلی دکتر سعد محمدی رفته .سهامداران روی خوشی از این مدیریت ها ندیده مدیر یت شستا یه مدتی مدیر بود که اصلآ کار اجرایی خوبی بلد نبود.امسال 48 تومان به ازای هر سهم سود داد.که با توجه به فروش خوبی که درسال گذشته داشته باید بیشتر سود نقدی میداد..وباتوجهبه سرمایه گذاریها باید در سال 1402 افزایش سام 100 درصد را اعمال کنه که هنوز م مشخص نکردن..امیدوارم با مدیریت جدیدی که بتازگی اومده این امر محقق شود..

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان