شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کد خبر : 108150

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر دی 1402 چه می شود؟

بورس هفته آخر دی 1402 چه می شود؟
6 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته آخر دی 1402 را پیش‌بینی کردند.

بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای متعادل و رو به مثبتی داشت، اما تنش‌های رخ داده در منطقه طی بامداد امروز، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته آخر دی 1402 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 6 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در بورس هفته آخر دی 1402 پیگیر شده است.

پیام الیاس کردی، سینا رهبرشهلان، مهرناز سلطانی، علی عصاری، محمود مرادی و سیاوش وکیلی؛ 6 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر دی 1402 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

پیام الیاس کردی

پیش‌بینی می‌شود بازار آنچنان تحت تاثیر اتفاقات یمن قرار نگیرد، اگرچه قاعدتا بازار واکنش منفی چند روزه خواهد داشت اما از طرفی هم برخی اتفاقات باعث افزایش قیمت دلار می‌شود.

احتمالا یکی دو روز واکنش بازار جذاب و جالب نخواهد بود و بعد از آن بازار خودش را بازیابی می‌کند و امیدوارم بازار مانند دفعات قبل به این مسئله واکنش نشان دهد.

سینا رهبرشهلان

با توجه به آغاز حملات ائتلاف علیه حوثی‌ها و البته به تعویق افتادن تصمیم سازی برای تعیین راهکار خروج خودروسازان توسط وزارت صمت و شورای رقابت قاعدتا، شنبه بازار با معاملات منفی آغاز خواهد شد، اما انتظار داریم بازار  خیلی زود پس از یک واکنش کوتاه مدت ابتدایی به تعادل برگردد.

به شرطی که حملات فعلی ائتلاف به یمن منجربه توسعه جنگ در خاورمیانه نشود، به مرور با رسیدن گزارش‌های ۹ماهه  خوب و مناسب شاهد تکفیک روند  تک سهام با گزارش‌های خوب نسبت به کلیت بازار خواهیم بود.

درایور ابتدایی بازار تعیین تکلیف مدل جبران‌‎سازی زیان خودروسازان است وپس از فروکش کردن تنش ها درایور اصلی رشد روند و قیمت  دلار خواهد بود.

مهرناز سلطانی

می توان انتظار داشت هفته آینده بازاری متعادل و‌ رو‌به مثبت با بهبود نسبی ارزش معاملات را داشته باشیم. البته این مثبت‌ها آنقدر قوی نخواهند بود.

بازار رشد آرام و‌آهسته‌ای را خواهد داشت؛ خصوصاً اینکه از لحاظ تکنیکالی این موضوع تایید شده وشاخص توانسته به خوبی از حمایت خود استفاده کند.

علی عصاری

همیشه مهم‌ترین عامل رشد بازارها در ایران، نوسانات مثبت دلار بوده است. البته کاهش نرخ بهره بین بانکی هم تأثیر مثبت و خوبی روی بازار این هفته داشته است.

به نظر می‌رسد با ادامه افزایش نرخ دلار بازار در هفته آینده روند مثبتی داشته باشد.

محمود مرادی

انتظارات تورمی جامعه باعث تحرکاتی در بازار دلار و طلا شده که اثر آن را در بازار سرمایه با کف سازی و توجه به دلار‌ی‌ها خواهیم دید. کماکان انتظار رشد با اهمیتی از بورس ندارم اما “تک نمادهایی” از فلزاتی‌ها و حتی پتروشیمی‌ها در کنار خودرویی‌ها مورد توجه بیشتر خواهند بود.

همچنین تحولات یمن نیز باعث محتاط‌تر شدن سرمایه‌گذارن و حرکت به سمت دارایی‌های امن مانند طلا خواهد شد. آینده بورس بیش از تحليل‌های ما، بستگی به چگونگی واکنش دولت در برابر رشد دلار و تحولات منطقه دارد.

سیاوش وکیلی

شاخص کل بورس  در طی هفته گذشته پس از فراز و نشیب هایی در آخرین روز معاملاتی با ثبت حجم معاملات ۵ همتی و اندکی مثبت به کار خود پایان داد.

این تثبیت رو به مثبت شاخص پس از یک روند نزولی در طی هفته که معمولاً در آخرین روز معاملاتی هفته به اوج خود می‌رسید و این بار برعکس اتفاق افتاد، نوید این را می‌دهد که در هفته بعد شاهد افزایش حجم معاملات و رونق نسبی بازار باشیم.

افزایش نرخ غیر رسمی ارز موجب افزایش انتظارات مثبت بازدهی نماگرهای بورس خواهد شد و فارغ از نمادهای اصطلاحا کوچک و کم حجم که متاثر از نقدینگی پشت معاملات آنهاست، انتطار می‌رود توجه تحلیل گران به نمادهای کامادیتی محور که دارای پی بر ای مناسب و ارزنده هستند جلب شود و شاهد بازدهی مناسب این دسته از نمادهای بازار در طی هفته بعد باشیم.

از طرف دیگر با رسیدن به فصل انتخابات به نظر می‌رسد دولت از سیاست انقباضی فاصله گرفته و شاهد رونق در اقتصاد کشور باشیم و فصل زمستان فصل رونق بازار سرمایه باشد.

انشالله که بازار بیش واکنشی به عامل درگیری نظامی خارجی نداشته باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 19 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان