شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر : 68189

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟

بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟
9 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته آخر دی 1401 را پیش‌بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روزهای سبزی داشت، اما تعلیق عرضه خودروهای جدید در بورس کالا شائبه‌هایی برای معاملات هفته آینده ایجاد کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در بورس هفته آخر دی 1401 پیگیر شده است.

سعید امیرشاهکرمی، الناز جمالی، سعید حسینی پناه، مجتبی دیبا، علی عصاری، بهراد موسوی، سید هادی میرعلمی، نیما نائینیان و سهیلا نقی پور؛ 9 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: عبده تبریزی: بورس برای رشد رقیبی ندارد


*یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟

سعید امیرشاهکرمی

با توجه به اخبار ضد و نقیض در مورد عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین لایحه بودجه و نرخ گاز پیش بینی شده برای صنایع، احتمال بک شروع منفی برای معاملات شنبه وجود دارد.

چنانچه بازار بتواند روز شنبه را بدون صف های فروش و خروج پول سنگین در صنایع مرتبط به پایان رساند و اجازه گسترش آن به کلیت بازار داده نشود میتوان انتظار هفته ای متعادل داشت که با توجه به روند رو به رشد خوب کامودیتی ها در بازار جهانی،ارزش سهام برخی از تک سهم ها و بعضی از فلزات اساسی رشد قیمتی را تجربه کنند.

الناز جمالی

انتظار بر این است که آغاز هفته پایانی دی ماه، با روندی متعادل و منفی باشد اما با گذشت زمان و با در نظر گرفتن ورود پول هوشمندی که این روزها در بازار سهام شاهد هستیم و میلیون‌ها سهامدار صنعت خودرو که این روزها لیدر بازار سهام هستند روند معاملاتی را می تواند تا حدودی تغییر دهد.

برگشت تقاضا در بازار سهام دور از ذهن نیست که در میان این کشمکش‌ها تقاضا به سمت برخی از تک سهم‌ها را خواهیم داشت.

سعید حسینی پناه

با توجه به افزایش عرضه در نماد خودرو طی دقایق پایانی معاملات چهارشنبه، طبیعتاً در روزهای اول هفته شاهد عرضه‌های زیادی خواهیم بود.

ترس چندانی در بازار نیست، اما اصلاحی از جنس اصلاح زمانی در بازار اتفاق خواهد افتاد و زیاد درگیر اصلاح قیمتی نخواهیم شد. بازار خریدار دارد و هر اصلاح در سهم‌های خوب، می‌تواند فرصت خرید باشد.

علی عصاری

با توجه به معاملات روز چهارشنبه و واکنش شدید بازار به بودجه، به نظر می‎رسد هفته آینده، هفته مثبتی نباشد، اما منفی‌های زیادی هم پیش‌بینی نمی‌شود.

پیش‌بینی می‌شود بازاری متعادل، ولی پرحجم با تک‌سهم‌ها باشد. در این شرایط ریزش زیادی برای بورس متصور نیستیم.

مجتبی دیبا

ابهامات پیش آمده برای بازار سرمایه از جمله تعلیق عرضه خودروهای جدید در بورس کالا، بحث نرخ خوراک صنایع و نرخ نهایی دلار در بودجه؛ تاثیر خود را در ابتدای هفته بر روی بازار خواهد گذاشت.

این تاثیر می‌تواند منجر به افت شاخص کل تا محدوده یک میلیون و 650 یا یک میلیون و 600 هزار واحد شود، اما با نزدیکی به پایان هفته می‌توانیم بازار بهتری داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: بورس فردا شنبه تعطیل است؟


بهراد موسوی

با توجه به لایحه بودجه ۱۴۰۲ و چشم انداز رشد حداقل ۴۰ درصد نرخ ارز و تورم و به تبع آن گارد صعودی دلار در بازار آزاد پس از انتشار لایحه بودجه، در صورتی که خبر عدم ورود خودروهای جدید در بورس کالا تاثیر منفی بر روی معاملات گروه خودرویی نداشته باشد، احتمالا هفته آینده بازاری متعادل و مثبت داشته باشیم.

سید هادی میرعلمی

با توجه به اخبار مربوط به توقف عرضه خودرو جدید در بورس کالا، پیش‌بینی می‌شود در ابتدای هفته، شروع بازار همراه با عرضه باشد و گروه خودرویی به استراحت برود.

از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت و کامودیتی‌ها و سقف شکنی برخی سهام شاخص ساز، شاهد تغییر لیدر بازار خواهیم بود و انتظار می‌رود بازاری متعادل را داشته باشیم.

نیما نائینیان

شوکی که بودجه به بورس و مخصوصاً گروه پتروشیمی وارد کرد و عرض اندام مافیای خودرو در موضوع بورس کالا سیگنال منفی به بازار تلقی می‌شد.

در پاسخ به این سوال که «بورس هفته آخر دی 1401 چه می شود؟»، باید گفت که در صورتی که در اوایل هفته خبر مثبتی به بازار سرمایه مخابره نشود، نیمه نخست هفته را نزولی آغاز خواهیم کرد.

سهیلا نقی پور

ارزش معاملات بالا در روزهای پایانی معاملاتی هفته گذشته و همچنین انتظارات تورمی ناشی از بودجه ۱۴۰۲ همچنان می‌تواند محرکی برای ادامه روند مثبت شاخص باشد.

احتمال دست به دست شدن سهام در روزهای ابتدایی هفته آتی و پس از آن صعود آرام شاخص دور از انتظار نیست.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 7 =

پراپ تریدینگ

کمان