شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 57509

در پایان معاملات امروز؛

شاخص کل بورس با ریزش روبرو شد

شاخص کل بورس با ریزش روبرو شد
در جریان معاملات امروز (شنبه) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ریزش روبرو شد.

به گزارش شهر بورس، بورس در سالجاری روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است و روزهای منفی بسیاری را تجربه کرده است. بورس در روزهای اخیر با افت شاخص همراه است و این موضوع باعث بی اعتمادی سهامداران بورس به بازار سرمایه شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان در بیش از ۳۰۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۲ هزار و ۴۲۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۳۳ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعبارس و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.


بیشتر بخوانید: یک عرضه اولیه جدید در راه بورس


بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۷ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان در ۱۸۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۱۶۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فرابورس ایران و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام سرمایه‌گذاری صبا تامین، بیمه کوثر و بیمه تجارت نو شد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان