صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر : 97134

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس عنوان کرد؛

بورس منتظر عبور از بحران

بورس منتظر عبور از بحران
مجتبی سلطانی کارشناس بازار سرمایه گفت: جذابیتی که در قیمت‌ها ایجاد شده باید منتظر اواخر پاییز و زمستان خوبی باشیم.

مجتبی سلطانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره شرایط این روزهای بازار سرمایه اظهار داشت: با روندی که این روزها از بازار می‌بینیم حرف زیادی برای گفتن نمانده است اما اولین جمله‌ای که به ذهن می‌رسد این است که بازاری که با خبرهای خوب بالا نرود قطعا با اولین خبر بد دچار ریزش می‌شود، اتفاقی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: افزایش ریسک‌های سیستماتیک هم در کنار این مسئله وجود دارد، بحث جنگ و افزایش تحرکات با توجه به سیاست‌های کشورمان در این مسائل معامله‌گران با ترس وارد بازار می‌شوند. البته پدیده اُور ری اکت را هم داریم که به اتفاقات بیش از اندازه عکس العمل نشان داده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ساختار ضعیف مدیریت بازار بورس هم تاثیر زیادی بر بازار داشته است، گفت: در مواقع ترس نقش سازمان بیشتر خودش را نشان می‌دهد تا با صندوق‌ها، بازارسازها و… جلوی این ترس را بگیرند اما هیچ عکس‌العمل خاصی اتفاق نمی‌افتد که همه این مسائل شرایط بازار را به اینجا رسانده است.


بیشتر بخوانید: جواهر وارد بازار بورس کالا شد


وی ادامه داد: اگر ریسک‌های سیستماتیک را درهمین حد ارزیابی می‌کنید و تنش‌ها به کشورمان کشیده نمی‌شود، ریزش‌های بازار را به چشم فرصت خرید نگاه کنید و کسانی هم که سهامدار هستند و دچار ریزش در سهم‌ها شده‌اند تغییر چینش پرتفو می‌تواند کار هوشمندانه‌ای باشد.

سلطانی خاطرنشان کرد: به نظرم اندکی که از این تنش‌ها بگذریم جذابیتی که در قیمت‌ها ایجاد شده به ویژه در سهم‌هایی که گزارشات خوبی داشتند، به نظرم آخر پاییز و زمستان خوبی سپری کنیم. همه این جملات به شرط ثبات یا کاهش ریسک‌های سیستماتیک است، دلار هم که روند افزایشی دارد و اگر می‌خواهید ریسک پرتفو خودتان را کاهش دهید در اصلاحات دلار صندوق‌های طلا گزینه خوبی برای بیمه کردن پرتفو شماست.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان