شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر : 60522

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس پاسخ داد؛

بورس فردا 23 آبان 1401 چه می شود

بورس فردا 23 آبان 1401 چه می شود
مسعود مهدیان کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت این روزهای بورس پرداخت و روند معاملات در بورس فردا 23 آبان 1401 را پیش بینی کرد.

مسعود مهدیان کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با شهر بورس درباره در پاسخ به این سوال که «بورس فردا 23 آبان 1401 چه می شود؟»، اظهار داشت: معاملات بازار سرمایه امروز پس از مثبت‌های پی‌درپی در روزهای اخیر در اکثر گروه ها به خصوص سهام شاخص ساز با فشار عرضه آغاز به کار کرد.

وی افزود: شاخص کل در اوایل بازار افت کرد. در ادامه و نیمه های بازار رنج های مثبتی در گروه های خودرویی با لیدری خگستر و پالایشگاهی زده و کمی از فشار عرضه ها کاسته شد. بازهم فشار فروش و به نوعی سیو سود سهامداران موج قوی تری از عرضه را روانه بازار کرد تا شاخص کل با حدود 7 هزار واحد منفی در پایان معاملات عدد یک میلیون و 419 هزار واحد را ثبت کند.

مسعود مهدیان ادامه داد: ارزش معاملات خرد سهام 3879 میلیارد تومان رسید که نسبت به روزهای گذشته با افت محسوسی مواجه شد، اما تا زمانی که بالای 3000 میلیارد تومان را در گردونه معاملات داشته باشیم، می توان بازار را متعادل توصیف کرد و منفی های امروز را ذات بازار دانست که بعد از یک رشد به نسبت قوی کمی دست به دست شدن و حجم خوردن در این ناحیه طبیعی است.


بیشتر بخوانید: چقدر برگه سهام یار به فروش رسید؟


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از نکات مثبت بازار امروز، می توان به وجود خریداران در منفی‌ها اشاره کرد که می تواند در معاملات روزهای آتی با ضعیف‌تر شدن فروشندگان و کمی اصلاح بازهم روند رو به رشدی را در معاملات بازار سرمایه شاهد باشیم. ضمن اینکه مولفه‌های اثرگذار مانند نرخ دلار در یک روند و گاها قیمت‌های بالاتری را تجربه می کند.

مسعود مهدیان به پیش بینی بورس فردا 23 آبان 1401 پرداخت و گفت: برای معاملات فردا و روزهای باقی مانده هفته به نظر می رسد با فروکش کردن فشار عرضه ها، شاهد موجی از تقاضا در کلیت بازار باشیم؛ به خصوص در گروه های خودرویی و پالایشگاهی در صدر توجهات قرار داشته باشند و همچنین در گروه های کوچک تر غذایی و دارویی می توانند مورد توجه سرمایه‌گذاران باشند.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان