شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 48501

یک کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

بورس فردا ۲۵ بهمن چه می شود؟

بورس فردا ۲۵ بهمن چه می شود؟
سهیلا نقی پور، کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت کنونی بورس پرداخت و معاملات بورس فردا ۲۵ بهمن را پیش‌بینی کرد.

سهیلا نقی پور در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: امروز بازار بورس اوراق بهادار تهران از ابتدا روند کاهشی را با شیب ملایم طی کرد و شاخص کل بورس در دومین روز از آخرین هفته بهمن، 8هزار واحد افت داشت. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش یک هزار و 423 واحدی ، به کانال 324 هزار و866 وارد شد.

وی افزود: امروز تمامی صنعت‌های بورس مثبت و سبز پوش بود، اما با 433 نماد منفی و 127صف فروش شاخص به عدد 1,276,024 نزول کرد. در یک ماه گذشته فقط دو روز شاهد ورود پول حقیقی اتفاق افتاده و امروز نیز 290میلیارد تومان خروج پول حقیقی را داشتیم و این نشان دهنده عدم اعتماد اهالی بازار سرمایه به بورس است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت حرکت شاخص و عبور از این ناحیه به دلیل تقارن با مقاومت استاتیک در محدوده یک میلیون و 288 هزار واحد روند بازخواهد گشت.


بیشتر بخوانید : سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس


سهیلا نقی پور درباره معاملات امروز گفت: بیشتر نمادها تقریبا منفی بوده و نمادهای میدکو ، فملی ، نوری ، خودرو ، ومعادن ، وتجارت ، وبملت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل را ثبت کردند. برترین گروه‌های صنعت بورس اوراق بهادار امروز فلزات اساسی ، خودرو ، شیمیایی بودند.

وی ادامه داد: نمادهای بانکی که در هفته گذشته پر تقاضا بودند از حجم تقاضا برای آنها کاسته شد و در دامنه منفی قیمتی حرکت کردند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش نرخ سود بین بانکی، یادآور شد: با توجه به اینکه نرخ سود بین بانکی باز هم کاهش یافت و به سطح ۲۰.۳۱ درصد رسید میتوان ورود نقدینگی را در بازار سرمایه داشته باشیم. از طرفی دیگر، به گفته وزیر اقتصاد که دولت در مرحله کنترل کسری بودجه بوده و تورم بسیار جدی است اما در سال آینده تورم بسیار کمتری را تجربه خواهیم کرد.

نقی پور عنوان کرد: با توجه به بازگشت معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای شرکت در مذاکرات رفع تحریم‌ها به وین، به نظر می‌رسد تحقق توافق در مذاکرات برجام، علاوه بر تاثیری که بر بازار سهام دارد در کاهش نوسات نرخ ارز ، بهبود بازار سرمایه ، کاهش تورم و اقتصاد کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت نیز باید گفت از آن جایی که می‌اوان برایند تاثیرات برجام را مثبت ارزیابی کرد بنابراین بازار بورس رفتار منطقی تری خواهد داشت و مسیر خود را به سمت صعود طی می‌کند.


بیشتر بخوانید : بورس فقط سهام شاخص ساز نیست


این کارشناس بازار سرمایه با ابراز امیدواری نسبت به آینده بورس، اظهار داشت: با توجه به اخبار مثبتی که پیرامون مذاکرات برجام مخابره شده، انتظار می‌رود بازار سهام وضعیت مطلوبی را برای سهامداران رقم بزند.

سهیلا نقی پور افزود: با توجه به روند معاملاتی امروز و فشار عرضه‌های ادام‌ دار برای فردا نیز شاهد بازار پر عرضه‌ای خواهیم بود که امیدوارم بازار به تعادل برگردد و شرایط خوبی را تجربه کنیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان