تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 134539

بورس سهام ذوب آهن اصفهان

بورس سهام ذوب آهن اصفهان
نماد ذوب یکی از نمادهای بورسی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نمادها در گروه فلزات یاد کرد.

به گزارش شهر بورس، نماد ذوب یکی از نمادهای بورسی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نمادها در گروه فلزات یاد کرد. این نماد به صورت عمومی در بازار بورس ایران قابل معامله است و اشاره به شرکت ذوب آهن اصفهان دارد که تامین کننده محصولات برای ایران و بازارهای بین المللی است. تنوع بالایی در مورد محصولات ذوب آهن اصفهان وجود دارد که در این مطلب با آن‌ها آشنا خواهیم شد. برای بررسی قیمت تیرآهن اصفهان امروز می‌توانید به لینک https://ahanresan.ir/pc/beam/isfahan-beam/ مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم اطلاعات لازم مربوط به نماد ذوب را در اختیارتان قرار دهیم تا در صورت نیاز به خرید سهام آن با دید بهتری اقدام کنید.

اصلی‌ترین سهامداران نماد ذوب چه بخش‌هایی هستند؟

بخش عمده‌ای از سهام این شرکت تحت تملک سازمان تامین اجتماعی است اما شرکت‌های دیگر نیز سهم مناسبی از آن دارند:

نام شرکت سهام دار میزان سهام از نماد ذوب
سازمان تامین اجتماعی 55 درصد
پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان 17 درصد
سازمان خصوصی سازی وکالتی 2 درصد
سازمان سرمایه گذاری سامان فرهنگیان 1 درصد

نحوه خرید و فروش سهام بورس ذوب آهن اصفهان

شرکت اصلی ذوب آهن اصفهان در سال 1390 تصمیم به ورود به بازار بورس گرفت. این نقطه آغازی برای این شرکت بود که امتیاز معاملات سهام خود را به صورت عمومی در اختیار مردم قرار دهد. با ثبت نام در یک صرافی می‌توانید در ساعات معاملاتی سهام، ذوب را خریداری کرده یا سهام خود را در فرابورس به فروش برسانید.

بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نماد ذوب در گروه فلزات اساسی معامله می‌شود که خود شامل چندین نماد معتبر است.

کمی بیشتر در مورد نماد ذوب در فرابورس

نماد ذوب یکی از معروف‌ترین نمادها در بورس فلزات است که از جمله بزرگ‌ترین سهامداران آن می‌توان به شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد. این شرکت‌ها به تنهایی بیش از 50 درصد از سهام ذوب را در اختیار دارند و دیگر سهامدار اصلی ذوب، شرکت پویش بازرگانان ذوب آهن اصفهان است.

میزان سودآوری نماد ذوب فرابورس از گذشته تا الان

بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که عرضه اولیه نماد ذوب در بورس ایران با قیمت 1304 ریال بود. با عرضه اولیه این سهام در بازار بورس ایران، تقریبا سه ماه بعد بود که ارزش آن به 2083 ریال رسید تا سودآوری بیش از دو برابری را برای سهامداران خود فراهم آورد. در سال‌های آخر دهه 1390 ارزش سهام نماد ذوب به اوج خود رسید و آن زمانی بود که سهام این شرکت با نرخ قابل توجه 27 هزار ریال نیز معامله می‌شد.

با این میزان از افزایش ارزش سهام ذوب، می‌توان به رشد بیش از 20 برابری آن پی برد که طی حدود 10 سال به دست آمده بود. با این حال، در سال‌های پس از 1400، این ارزش افت داشته است. در مقایسه با ارزش عرضه اولیه سهام ذوب، تقریبا رشد 4 برابری برای افرادی که آن را خریداری کرده‌اند در دسترس است.

دارایی های تحت تملک ذوب چه بخش‌هایی هستند؟

نماد ذوب نیز مانند سایر نمادهای باارزش بورس ایران دارای دارایی‌های نقدی و غیر نقدی است. به این داشته‌ها دارایی‌های تحت تملک گفته می‌شود که ارزش یک شرکت نیز به نوعی با آن سنجیده خواهد شد. در ادامه مطلب می‌توانید با این دارایی‌های شرکت ذوب بیشتر آشنا شوید.

 

تارابگین

تارابگین شرکتی معتبر است که قدمت بالایی نیز در حوزه تولید محصولات عایقی دارد. این شرکت یکی از تولید کننده‌های عایق صوتی و حرارتی است و قدمت آن در حال حاضر بیش از 40 سال است. تارابگین در سال 1356 شمسی بود که در منطقه‌ای نزدیک به اصفهان فعالیت خود را شروع کرد تا امروزه تبدیل به یکی از برترین تولید کننده‌های محصولات عایق در ایران و کشورهای خاورمیانه تبدیل شود.

محصولات تارابگین در بخش‌های صنعتی و ساختمانی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و صنایع سیمان سازی اشاره کرد که به صورت مستقیم و ضروری به عایق‌های تولیدی نیاز دارند. محصولاتی مانند پشم عایق و الیاف عایقی نیز توسط تارابگین تولید می‌شود که امروزه کاربرد زیادی در مقابله با آتش سوزی و نفوذ مواد و ترکیبات مزاحم در صنایع دارد.

تارابگین با در نظر داشتن استانداردهای مختلف جهانی در سال‌های اخیر توانسته مشتریان زیادی به سمت خود جذب کند و این چیزی است که به رشد و شکوفایی آن کمک زیادی کرده است. این زیر مجموعه از نماد ذوب به صورت مستقیم یکی از تامین کننده‌های اصلی عایق‌های صوتی و حرارتی برای خود شرکت ذوب آهن نیز هست. گفتنی است، تارابگین در قطعه زمینی به مساحت یک صد هزار متر مربع در منطقه صنعتی ذوب آهن به بهره برداری رسید که امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیر مجموعه‌های نماد ذوب با قدرت به کار خود ادامه دهد.

بورس سهام ذوب آهن اصفهان

پالایش قطران زغال سنگ

پالایش و فرآوری پسماندهای شیمیایی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های پالایش قطران زغال سنگ است. این زیر مجموعه از نماد ذوب دارای ارزش آفرینی بالایی برای شرکت است و می‌توان آن را یکی از پر سودترین شرکت‌های ایرانی در این حوزه به شمار آورد. واحدهای مختلفی در پالایش قطران زغال سنگ فعالیت می‌کنند تا محصولات مختلفی را در اختیار صنایع تولیدی ایران و خاورمیانه قرار دهند.

محصولات این شرکت شامل مواد اولیه تولید آلومینیوم، دوده صنعتی و نفتالین می‌شود که همه از اساسی‌ترین محصولات برای صنایع مهم در کشور به شمار می‌روند. پالایش قطران زغال سنگ در حوزه تولید روان کننده بتن نیز فعالیت دارد که بدون وجود این ماده در صنایع ساخت و ساز در عمل مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که پالایش قطران اصفهان در سال 1376 شمسی به بهره برداری رسید و این شرکت را می‌توان جز چند شرکت برتر خاورمیانه در حوزه پالایش قطران زغال سنگ به حساب آورد. به کارگیری فناوری‌های مدرن در سال‌های قبل در این شرکت تنوع محصولات آن را به طرز قابل توجهی افزایش داد و امروزه مشتریان محصولات آن به استانداردهای مهمی دسترسی دارند.

پالایش قطران زغال سنگ توجه زیادی روی نیاز مشتری دارد و در سال‌های پس از 1390 سعی داشته است کیفیت بین‌المللی را در محصولات خود در اختیار مشتریان قرار دهد. این همان چیزی است که باعث شده است تا محصولات این شرکت در بازارهای بین المللی نیز مانند بازارهای داخلی به ارزش آفرینی بالایی برسند.

مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن

مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه نماد ذوب است که در داخل شرکت ذوب آهن اصفهان تاسیس شده است. وظیفه اصلی این زیر مجموعه نماد ذوب احداث پروژه‌های صنعتی و عمرانی است که داخل ذوب آهن اصفهان طرح ریزی می‌شوند و نیاز به احداث آن‌ها است. همچنین، پشتیبانی از خطوط تولید نیز از جمله وظایف شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن به شمار می‌رود.

انجام پروژه‌های عمرانی و مهندسی و به ثمر رساندن آن از جمله ضروریات شرکت‌هایی مانند ذوب آهن است. به همین دلیل، این شرکت در سال 1393 داخل ذوب آهن اصفهان فعالیت خود را شروع کرد و 100 درصد سهام آن متعلق به نماد ذوب است. همچنین، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شرکت مهندسی و پویش ساخت، انجام امور خدماتی داخل ذوب آهن را نیز عهده دار است که بخش بزرگی از وظایف آن را تشکیل می‌دهد.

شرکت مهندسی و پویش ساخت دارای تجربه ارزشمندی در این بخش‌ها است که آن را در سال‌‌های قبل به دست آورده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پتانسیل عالی شرکت مهندسی و پویش ساخت باعث شده است تا پروژه‌های منحصر به فردی در سال‌های قبل توسط آن طراحی و پیاده سازی شود که از آن جمله می‌توان پروژه‌های عمرانی، صنعتی، فنی و مهندسی و ساخت و تولید را بیان کرد. خدمات مشاوره در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های مهندسی نیز از جمله خدماتی است که این شرکت ارائه می‌دهد و از دیگر خدمات آن طراحی و ساخت اسکلت‌های فلزی برای سوله‌های بزرگ است.

بورس سهام ذوب آهن اصفهان

پویش معادن ذوب آهن

پویش معادن ذوب آهن یکی دیگر از زیر مجموعه‌های نماد ذوب است که داخل مجموعه ذوب آهن اصفهان واقع شده است. همان طور که از نام آن مشخص است، پویش معادن در مسیر پویش معدن‌ها و شناسایی آن قدم بر می‌دارد و یکی از وظایف آن ساخت و عرضه محصولاتی است که برای جستجوی معادن و تونل‌های بزرگ به کار می‌روند. از دیگر خدمات این مجموعه باید به عرضه مواد اولیه مورد نیاز برای شرکت ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که بخش بزرگی از آن نیز در داخل کشور تولید و فرآوری می‌شود.

باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان

حتما تا به حال نام باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان را شنیده‌اید و در مورد فعالیت‌های ورزشی آن اطلاع دارید. شاید تصور کنید که این باشگاه تنها در ورزش فوتبال فعالیت دارد اما بهتر است اشاره کنیم که حوزه‌های فعالیت این باشگاه شامل بسیاری از بخش‌ها است. از آن جمله می‌توان به بسکتبال و والیبال اشاره کرد که در سال‌های اخیر نیز ارزش آفرینی بالایی توسط این باشگاه فرهنگی ورزشی به دست آمده است.

این باشگاه در سال 1347 شمسی در شهر اصفهان پایه گذاری شد و تیم فوتبال آن هم اکنون در لیگ برتر ایران فعالیت می‌کند. از جمله دستاوردهای این باشگاه برای افزایش اعتبار نماد ذوب بورس می‌توان به قهرمانی‌های آن در لیگ برتر اشاره کرد و در کنار آن، تیم‌های بسکتبال و والیبال آن نیز از برترین تیم‌های حرفه‌ای در این حوزه هستند.

شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی

شرکت زغال سنگ البرز شرقی یکی از زیر مجموعه‌های مهم نماد ذوب است که تاریخ تاسیس آن به 1349 شمسی باز می‌گردد. این شرکت در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن زغال سنگ فعالیت دارد و تاریخ پیوستن آن به ذوب آهن اصفهان سال 1353 است. باید اشاره کرد که دفتر اصلی فعالیت این شرکت شاهرود استان سمنان است و در حال حاضر بیش از 1700 نفر در بخش‌های مختلف این شرکت مشغول به کار هستند.

به بیان آمار، سالانه بیش از 240 هزار تن زغال سنگ کنسانتره توسط این شرکت تولید می‌شود تا در مراحل مختلف ذوب آهن و فرآوری محصولات فلزی و فولادی مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی یکی از فعال‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در کشور ایران و منطقه خاورمیانه است که در این حوزه صنعتی حیاتی فعالیت می‌کند. باید به این نکته اشاره کنیم که محصول زغال سنگ توسط این شرکت از معادن به صورت خام استخراج می‌شود و پس از آن نیاز به طی کردن مرحله زغال شویی است.

این مرحله در یکی از بزرگ‌ترین واحدهای کنسانتره سازی منطقه انجام می‌شود که وظیفه آن ارائه کیفیت بالا به صورت همزمان با تولید محصولات در حجم زیاد است. این شرکت وظیفه انجام امور دیگری را نیز بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به تولید آرک تونلی و متعلقات آن و بازسازی واگن‌های مورد نیاز در این صنعت اشاره کرد.

نگاهی به گذشته و تاریخ فولاد ایران

کشور ایران از زمان‌های قدیم مرکز تولید و فرآوری محصولات فلزی بوده است. به خصوص در مورد محصولاتی مانند آهن، مس و آلومینیوم، ایران یکی از کشورهای پیشرفته در کل جهان به حساب می‌آید. در صد سال گذشته، این سرعت رشد بسیار بهتر شده است و در نتیجه آن شرکت‌های بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرده و آن را توسعه داده‌اند.

باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه تنوع بالایی در تولید محصولات فلزی مخصوصا آهن آلات و مقاطع فولادی در کشور ایران وجود دارد. از جمله برترین تولید کننده‌ها در این زمینه شرکت بزرگ ذوب آهن اصفهان است که دارای بیش از 5 زیر مجموعه بزرگ و کوچک برای کاوش معدن، تولید آهن آلات و عرضه به بازار ایران و کشورهای دیگر است. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که ذوب آهن اصفهان که صاحب اصلی نماد ذوب در بورس ایران است، اولین شرکتی بود که واحد نورد گرم را احداث کرد.

پس از این اتفاق، محصولات فولادی برای اولین بار در کشور تولید شد که در حال حاضر شامل تنوع بسیار زیادی می‌شود. با این حال، ذوب آهن تنها به تولید مقاطع فولادی اکتفا نکرده است و از دیگر محصولات آن می‌توان به قطران، زایلین، تولوئن و دیگر مواد و ترکیبات شیمیایی اشاره کرد که در صنایع مختلف در ایران و خاورمیانه استفاده می‌شوند.

شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان نه تنها محصولات مورد نیاز برای بازارهای داخلی را تولید می‌کند، بلکه مشتریان زیادی برای آهن آلات آن در بازارهای بین المللی وجود دارد. ذوب آهن اصفهان را می‌توان از بزرگ‌ترین تولید کننده‌ها در خاورمیانه به حساب آورد که در سال‌های گذشته میزان تولید محصولات آن رشد بالایی پیدا کرده است.

این شرکت در سال 1350 شمسی به بهره برداری رسید و از همان زمان کار حرفه‌ای این شرکت شروع شد. باید اشاره کرد که این شرکت تولیدی‌های مختلفی دارد و در سالن‌های بزرگ و طویل آن امکان تولید بیش از 3 میلیون و 500 هزار تن محصولات فولادی و آهنی وجود دارد.

فعالیت‌های شرکت ذوب آهن اصفهان شامل بسیاری از بخش‌ها می‌شود. از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد که همگی جزو مهم‌ترین فرآیندها در حوزه تولید مقاطع فولادی و آهن آلات هستند:

  • ذوب آهن آلات
  • ریخته گری
  • نورد فولادهای آلیاژی و فلزات آهنی

جالب است تا بدانید تولیدات این شرکت که صاحب نماد ذوب در بورس ایران است به بیش از 20 کشور دنیا صادر می‌شود که کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز بین آن‌ها حضور دارند.

بورس سهام ذوب آهن اصفهان

تنوع تولیدات آهن آلات تحت نظر نماد ذوب

کارخانجات اصفهان نقش مهمی در تولید محصولات آهنی و فولادی و عرضه آن به بازارهای داخلی دارند. مخصوصا در شرایط امروزی که نیاز به تنوع بالا در دسته آهن آلات در بازار احساس می‌شود. در واقع، پروژه‌های بزرگ و کوچک در کشور نیاز به استفاده از محصولات تولیدی آهن آلات و مقاطع فولادی دارند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تیرآهن

تیرآهن ذوب آهن اصفهان از محصولات مطمئن و شاخص این شرکت است که ارزش آفرینی بالایی برای آن در سال‌های اخیر به وجود آورده است. تیرآهن تولید داخل به صورت عمده و خرده در پروژه‌های ساخت و ساز داخلی استفاده می‌شود و از جمله کاربردهای تیرآهن تولیدی ذوب آهن اصفهان می‌توان به پروژه‌های صنعتی اشاره کرد. محصولات این دسته شرکت ذوب آهن به دوام بالا، تطبیق پذیری عالی و مقاومت در برابر عوامل بیرونی معروف هستند و قابلیت اطمینان بالایی برای استفاده از آن‌ها در پروژه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد.

از انواع محصولات ذوب آهن اصفهان در این دسته باید به تیرآهن بال پهن موازی ذوبی، تیرآهن بال نیم پهن موازی ذوبی و تیرآهن بال باریک شیبدار اشاره کرد. این محصولات در حجم بالایی در پروژه‌های ساخت و ساز و صنعتی کاربرد دارند. اگر به دنبال خرید این مدل محصولات و اطلاع از آخرین قیمت‌ها هستید، می‌توانید این اطلاعات را در وب سایت آهن رسان در اختیار داشته باشید.

میلگرد ساده و آجدار

بخش بزرگی از تولید میلگرد ذوب آهن اصفهان صرف ساخت و سازها در داخل کشور می‌شود و در این شرکت میلگردهای متنوعی تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. از جمله پر استفاده‌ترین محصولات در این دسته باید به سایز 5.5 تا 12 اشاره کرد که در مدل ساده و آجدار تولید شده و برای استفاده داخلی یا بازارهای بین المللی ارسال می‌شود.

مزایای مهم که با خرید میلگردهای تولیدی این شرکت به دست می‌آورید دسترسی به استانداردهای مطمئن است. این شرکت کیفیت محصولات خود را برای کاربردهای تعریف شده تضمین می‌کند تا مقاومت و استحکام عالی برای سازه پس از احداث به وجود آید. در کنار میلگردهای ساختمانی، ذوب آهن اصفهان تجربه بالایی در تولید میلگردهای صنعتی دارد که از آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود. مشتریان می‌توانند در وزن‌ها و سایزهای مختلفی این محصولات را خریداری کرده و در پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنند.

نبشی ذوب آهن

نبشی نیز مانند دیگر محصولات آهن آلات کاربرد بالایی در ساخت و ساز دارد. نبشی این شرکت در سایزهای مختلفی تولید می‌شود و کیفیت آن در سال‌های اخیر تضمین شده است. نبشی‌های پرکاربرد ذوب آهن سایز 8*80*80 دارند و این کارخانه را می‌توان از بزرگ‌ترین تولید کننده‌ها و تامین کننده‌های نبشی در خاورمیانه به حساب آورد.

از انواع تولیدات دیگر این شرکت می‌توان به سایز کوچک 4*40*40 اشاره کرد که مدل بزرگ‌تر آن سایز 10*100*100 دارد. این مدل محصولات ذوب آهن با کمترین میزان خطا تولید می‌شوند و از جمله ویژگی‌های آن‌ها باید به استفاده از استانداردهای بین المللی اشاره کرد. نبشی ذوب آهن اصفهان را می‌توان در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. برای مثال در ساخت خرپا و ستون‌های سازه، اسکلت آسانسور یا سایر بخش‌های ساختمانی می‌توان بهترین کاربرد را از این مدل محصولات انتظار داشت.

متناسب با محل کاربرد تنوع بالایی در این دسته از طرف ذوب آهن اصفهان ارائه شده است و می‌توانید برای پروژه‌های ساختمانی، صنعتی یا حتی تجهیزات ساختمانی از این محصولات استفاده کنید.

پروفیل‌های فولادی

پروفیل‌های فولادی تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان نقش مهمی در افزایش سودآوری شرکت و بهبود ارزش نماد ذوب دارند. این نوع محصولات در صنایع مختلف ساخت و ساز و صنایعی مانند خودروسازی کاربرد دارند و بدون وجود آن‌ها در عمل یک نقص بزرگ در این حوزه‌ها احساس می‌شود. باید به این نکته اشاره کنیم که محصولات متنوعی در این دسته از طرف شرکت ذوب آهن تولید می‌شود تا نیازهای مختلف مشتریان برآورده شود.

این محصولات با استفاده از فولادهای نورد شده تولید می‌شوند و به دلیل مقاومت منحصر به فرد آن‌ها، می‌توان از پروفیل‌های فولادی با خیال راحت در محل‌های مختلف استفاده کرد. کاربرد مهم پروفیل‌های فولادی در صنایع ساخت و ساز درب و پنجره است و از جمله مزایای استفاده از آن‌ها می‌توان به مقاومت و پایداری بالا در کاربرد تعریف شده اشاره کرد.

ناودانی فلزی

ناودانی فلزی یکی از محصولات ارزنده تولیدی تحت نظر نماد ذوب است که در سال‌های اخیر به فروش بالایی در بازار داخل و کشورهای منطقه رسیده است. ذوب آهن اصفهان این محصولات را با استانداردهای بین المللی تولید می‌کند. ناودانی‌ها به شکل مقطع C یا U تولید می‌شوند و به دلیل کاربرد خاص آن‌ها، نیاز است طراحی ظاهری و فیزیکی دقیقی روی آن پیاده شود.

شرکت ذوب آهن اصفهان را می‌توان بزرگ‌ترین تولید کننده در مورد این محصولات در منطقه به حساب آورد و محصولات آن در صنایعی مانند ساخت و ساز و مهندسی عمران به کار گرفته می‌شود. همچنین، ناودانی فلزی ذوب آهن اصفهان یکی از اساسی‌ترین نیازها برای صنایع خودروسازی و کشتی سازی به حساب می‌آید. مشتریان می‌توانند در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ناودانی‌های تولیدی این شرکت را تهیه کنند و در نهایت به مقاومت و استحکام عالی پس از نصب محصول دست پیدا کنند.

تسمه فولادی

تولید تسمه فولادی مطابق بر استاندارد روز دنیا یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های ذوب آهن اصفهان بود که از آن می‌توان در بسیاری از صنایع استفاده کرد. برای نمونه، تسمه‌های فولادی کاربرد مهمی در صنایع خودروسازی دارند و در بخش‌هایی که نیاز به اتصال مقاوم دو بخش به همدیگر احساس می‌شود، در عمل می‌توان از قابلیت‌های تسمه‌های فولادی مطمئن استفاده کرد.

تسمه فولادی در شرکت ذوب آهن اصفهان با استفاده از نورد گرم یا سرد تولید می‌شود و پایه کاری در این مورد به کار بردن ورق‌های فولادی است که قبلا در فرآیندهای دیگر تولید شده است. در نهایت، محصول نهایی برش داده می‌شود و در اندازه‌های استاندارد و تعریف شده به شکل تسمه فولادی به بازار آهن آلات انتقال پیدا می‌کند.

بورس سهام ذوب آهن اصفهان

آیا نماد ذوب شرکت ذوب آهن اصفهان ارزش خرید را دارد؟

شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب سال‌های زیادی است که در بورس ایران فعالیت دارد. این شرکت در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری است اگر قصد خرید سهام یک شرکت فعال در بورس را دارید. در بیش از دو دهه فعالیت ذوب در بورس ایران، عملکرد مناسبی در بازه‌های زمانی مشخص مشاهده شده است و شرایط در سال‌های اخیر برای خرید سهام آن با ارائه روش‌های سریع آسان‌تر نیز شده است. درست است که در چند ساله اخیر نوساناتی در بورس مشاهده شده است، اما همچنان بورس فلزات یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری طولانی مدت در ایران است.

قیمت تیرآهن اصفهان و بهترین روش استعلام قیمت‌ها

استعلام قیمتی محصولات در این دسته و دسترسی به اطلاعات به روز نیاز اساسی خریداران است. شاید در بسیاری از مواقع امکان استعلام قیمتی با تلفن یا مراجعه حضوری به دفتر شرکت‌ها وجود نداشته باشد که در این شرایط یک روش عالی در اختیار شما قرار دارد. این روش، مراجعه به وب سایت‌های اینترنتی است که در آن به سرعت و به راحتی می‌توانید استعلام قیمت تیرآهن اصفهان و سایر آهن آلات را انجام دهید.

در آخر

نماد ذوب از جمله نمادهای اصلی در بازار بورس فلزات و مقاطع فولادی است که در سال‌های اخیر به رشد بالایی دست پیدا کرده است. این نماد پشتوانه بزرگی به نام کارخانه ذوب آهن اصفهان دارد که توسط تیمی حرفه‌ای و باتجربه اداره می‌شود. با مراجعه به بازار بورس می‌توانید سهام مربوط به نماد ذوب را خریداری کنید و بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که این نماد در بازار فرابورس ایران برای معامله عمومی عرضه شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

بانک توسعه تعاون

کارگزاری بانک سپه

کارگزاری بانک صادرات

ملل

پراپ تریدینگ