تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر : 52406

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس در یک قدمی کانال 1/6 میلیونی؛ مقاومت «واعظی» فردا شکسته می‌شود؟

بورس در یک قدمی کانال 1/6 میلیونی؛ مقاومت «واعظی» فردا شکسته می‌شود؟
شاخص کل بورس تهران در آستانه ورود به کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی قرار دارد و سهامداران امیدوار به شکست مقاومت «واعظی» هستند.

به گزارش شهر بورس، دماسنج بازار سرمایه امروز (دوشنبه) بیش از 10 هزار واحد رشد کرد و در پایان معاملات، در سطح یک میلیون و 583 هزار واحد قرار گرفت تا شاخص کل بورس در یک قدمی کانال 1/6 میلیونی قرار بگیرد.

در این شرایط، سهامداران امیدوار هستند که شاخص کل بورس تهران بتواند پس از نزدیک به دو سال، کانال یک میلیون و 600 هزار واحد را پس بگیرد.


بیشتر بخوانید: توضیحات مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره فروش خساپا


آخرین باری که شاخص کل در کانال یک میلیون و 600 هزار واحد قرار گرفته، به مهرماه 99 برمی‌گردد. این در حالی است که محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی (رئیس جمهور وقت) یک ماه پیش سطح یک میلیون و 600 هزار واحد را به عنوان «حمایت شاخص کل» معرفی کرده بود.

در آن روزها، سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس تهران اتفاق افتاد و حالا پس از آن روزها، بار دیگر بورس در یک قدمی کانال 1/6 میلیونی قرار گرفته است.

با توجه به شکل دادوستد دو نماد فولاد و فملی در اواخر معاملات امروز، انتظار می‌رود که شاخص کل بورس تهران فردا نگاه ویژه‌ای به این دو نماد داشته باشد. فولاد و فملی همواره جزو تأثیرگذارترین نمادهای بازار بر روی شاخص کل بوده‌اند و حالا بازار امیدوار است که به کمک آنها، مقاومت بسیار جدی شاخص کل شکسته شود.


بیشتر بخوانید: فولاد و فملی لیدرهای جدید بازار؟


اهمیت سطح یک میلیون و 600 هزار واحد از آنجایی مشخص می‌شود که دماسنج بازار سرمایه در دو مقطع (آذر 1399 و شهریور 1400) برای ورود به این کانال تلاش کرده، اما در هر دو مقطع هم ناموفق بوده است.

حالا سهامداران امیدوار هستند که با توجه به روزهای خوب بازار در روزهای گذشته، عبور از مقاومت واعظی پس از دو سال برای بورس اتفاق بیفتند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان