فارابی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 82763

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

بورس در وضعیت سال ۹۹ نیست/ بازار همچنان ارزنده است + فیلم

بورس در وضعیت سال ۹۹ نیست/ بازار همچنان ارزنده است + فیلم
سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ازرندگی سهام بازار، گفت: بورس در وضعیت سال ۹۹ نیست و فاکتور قیمت هم بخشی از بازار سرمایه است.

سیاوش وکیلی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: در طی دو هفته گذشته شاهد یک افت نسبتا شدید طی سه روز اول در شاخص بودیم. بحث‌های زیادی درباره چرایی آن شد و به برخی شایعات هم دامن زده شد که ظاهرا این مسئله سازمان یافته بود.

وی ادامه داد: اما آنچه واقعی است و همه کارشناسان به آن باور دارند این است که نوسان ذات بازار است. شاهد بودیم که علی‌رغم کاهش شاخص‌ها خوشبختانه بازار از حجم قابل قبولی برخوردار بوده و این جای امیدواری داشت.

بانک آینده

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: توصیه‌هایی که باید همیشه داشت در این مقطع هم وجود دارد؛ این افت به نظر من شاید لازم بود و نشان داد که بازار سرمایه همیشه رو به رشد نیست و در مقاطعی هم ممکن است مسیر عکس را طی کند. در این مقطع باید سهامدارانی که نسبت به انتخاب سهام بنیادی و خرید سهم با تحلیل کرده‌اند؛ طبیعتا چنین فضایی را تحمل می‌کنند و به زودی به بازار برخواهد گشت.


بیشتر بخوانید:سیاوش وکیلی: اتکا به شاخص کل و هم وزن معیار مناسبی نیست


وی ادامه داد: در برخی محافل تذکراتی درباره عدم تکرار اتفاقات سال ۹۹ شنیده می‌شود. باید عنوان کنم بازار اکنون در شرایط سال ۹۹ نیست و هیچ پارامتری در بازار وجود ندارد که دلالت بر نبود ارزندگی بازار داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: بورس کماکان ارزنده است و فاکتور قیمت هم بخشی از بازار سرمایه است و مهم این است که انتخاب‌های ما با الگوهای مناسب باشد و بتوانیم در این بازار با صبر سود کنیم.

وکیلی درمورد آینده بازار سرمایه گفت: دو هفته‌ای که گذشت نشان داد بازار به روند طبیعی خود برمی گردد. البته باید به نقش سازمان بورس که با جرات و جسارت بیشتر وارد عمل شده هم اشاره کرد. در آینده شاهد خواهیم بود که شرکت‌ها و نمادهایی که برخی پارامترها را رعایت نمی‌کنند با اقدامات تنبیهی سازمان مواجه خواهند شد و حتی ممکن است بحث لغو پذیرش و رفتن به بازار پایه برخی نمادها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همین موضوع نشان می‌دهد سهامداران باید با دقت انتحاب داشته باشند. اصلاح هفته گذشته نشان داد که اگر در سمت نمادهای ارزنده نباشند ممکن است متضرر شوند. من آینده بازار را در هیچ خطری نمی‌بینم و حتی برخی نشانه ها از بهبود روابط با جهان خارج دیده می‌شود که می‌توان در روند تمام شده تامین هزینه مالی در کشور ما کمک کند.

مصاحبه از علیرضا حسابی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

پراپ تریدینگ

کمان