شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 78528

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس در هفته سوم فروردین 1402 چه می شود؟

بورس در هفته سوم فروردین 1402 چه می شود؟
۹ کارشناس بازار سرمایه به تحلیل متفیرهای تاثیرگذار بر بازار پرداختند و وضعیت معاملات بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ را پیش‌بینی کردند.

شاخص کل در هفته گذشته به سقف تاریخی خود نزدیک شد؛ اما بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود؟

شهر بورس به سراغ ۹ کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ جویا شده است.

حسن حسین نیا، محمد رضوی، پیمان شوریابی، علی عباسیان، امیر عجمی، هلن عصمت پناه، هادی میرعلمی، میثم محمدی و سهیلا نقی‌پور؛ ۹ کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

یادآور می‌شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.

حسن حسین‌نیا

بازار سرمایه در شرایط خوب و با رشد ارزش معاملات به استقبال تعطیلات پایان عید رفت. انتظار می‌رود با توجه به رشد مجدد نرخ دلار داخلی، بورس در آغاز کار خود، گارد صعودی داشته باشد.

شکسته شدن مقاومت تاریخی در شاخص کل می‌تواند مهم‌ترین اتفاق هفته پیش‌رو باشد. افزایش تقاضا با عرضه بیشتر حقوقی‌ها منجر به حجم بالای معاملات خواهد شد.

محمد رضوی

بازار شرایط خوبی دارد و نقدینگی خوبی وارد بازار شده؛ منتهی ادامه این رشد نیاز به کسب انرژی و جابجایی سهامدار خواهد داشت.
در پاسخ به این سوال که بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود باید گفت که امکان ورود بازار به فاز اصلاحی در این هفته کم نیست.

پیمان شوریابی

خوشبختانه در طول تعطیلات بازار رشد نسبتاً مناسبی را تجربه کرد و به سقف سال ۱۳۹۹ رسید.

پیش بینی می‌شود که در طول این هفته شاهد رشد پر قدرت شاخص کل و تثبیت آن در بالای سقف ۱۳۹۹ باشیم.

علی عباسیان

با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل و دیده شدن مومنتوم ضعیف در اواخر گام آخر، احتمال اصلاح چندروزه وجود دارد.

با توجه به اینکه هیچ واگرایی در حجم،مک‌دی و rsi دیده نمی‌شود به احتمال زیاد این اصلاح پولبکی باشد بر ناحیه دو میلیون واحد و بعد از آن شاهد رشد منطقی بازار باشیم.


صنایع پرپتانسیل بازار سرمایه در سال 1402 کدامند؟


امیر عجمی

بورس با توجه به مقاومت پیش روی شاخص کل می‌تواند روزهای سختی را در ابتدای هفته معاملاتی داشته باشد اما بازار می‌تواند با ظرفیت‌های موجود به رشد خود ادامه دهد.
در پاسخ به این سوال که بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود باید گفت که می‌توان به هفته آتی برای رشد بازار و شکسته شدن مقاومت تاریخی شاخص کل امیدوار بود.

هلن عصمت پناه

روند سبز و آرامی در بازار متصورم. در کنار مولفه‌های اقتصادی و بنیادی، ۱۴۰۲ سال تفکیک صنایع دلاری و ریالی نیست و چرخش پول در تمام صنایع به یک نسبت است.

برآیند کلی مثبت از گزارشات اسفند برخی شرکت‌ها، محرک این روزهای بازار است. صنایع مرتبط با فلزات رنگی، نسوزها، پتروپالایشی، دارویی، غذایی، هلدینگ و نیم نگاهی به بانکی، جذاب هستند.

هادی میرعلمی

با توجه به رسیدن شاخص کل به سقف تاریخی، احتمال افزایش عرضه‌ها وجود دارد، ولی بازار توانایی عبور از این سقف را خواهد داشت.

در پاسخ به این سوال که بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود باید گفت که پیش‌بینی می‌شود بعد از عبور از این سقف تاریخی، معاملات بهتری را شاهد باشیم.

میثم محمدی

با توجه به تعطیلات عید، بازار بورس هفته اول سال فراتر از انتظار ظاهر شد و با اینکه در آستانه سقف تاریخی هستیم، حجم، نوع معاملات، ورود پول و حرکت بازار بسیار قوی بود.

انتظار می‌رود هفته جاری نیز بازاری متعادل و مثبت داشته باشیم و با شکست مقاومت، روند صعودی جدیدی را آغاز کنیم.

سهیلا نقی‌پور

شاخص بورس تهران در محدوده دو میلیون واحدی به رشد خود ادامه داد ورود پول حقیقی و مازاد تقاضا هم در بازار مثبت است.
در پاسخ به این سوال که بورس در هفته سوم فروردین ۱۴۰۲ چه می شود باید گفت که با توجه به افزایش قیمت دلار در هفته گذشته، پیش‌بینی می‌شود روندی مثبت در سهام دلاری و در کلیت بازار را داشته باشیم.

گزارش از مهدی کاظم زاده

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان