شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 59944

بورس تشکل صنفی با افراد محدود نیست

بورس تشکل صنفی با افراد محدود نیست

سیاوش وکیلی گفت: بهتر است دولت کماکان به بازار سرمایه وزن داده و متوجه باشد که بازار سرمایه یک تشکل صنفی با افرادی محدود نیست و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر نهادها و حمایت دولت به منظور بهبود شرایط دارد.

به گزارش شهر بورس، سیاوش وکیلی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شرایط حاکم بر بازار سرمایه به بورسان گفت: با وجود برخی مسائل که شرایط بازار سرمایه را متاسفانه مه آلود کرده، بهتر است نگاه ویژه‌ای به برخی مولفه‌ها که بر اقتصاد کشور سایه افکنده است، صورت گرفته و پس از آن به دنبال راهکارهای اساسی و بنیادی بود.

براساس گزارش سنا، وی در ادامه افزود: آنچه که این روزها بر فضای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حاکم است، شامل قیمت‌گذاری دستوری، نبود تعادل بین بازار بدهی و بازار سهام و حجم اوراق است؛ همچنین ابزارهای بدهی تناسبی با کشش بازار و وضعیت آن ندارد.

این کارشناس اظهار کرد: کماکان بحث‌های بودجه‌ای افزایش نرخ خوراک و سیستم چانه‌زنی در بازار حاکم بوده و فضا را دچار ابهام کرده است. طبیعی است در این فضا، اهرم‌های سرمایه‌گذاری جانب احتیاط را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بورس یکسری اقدامات حاکمیتی و اجرایی دارد که در بخش اقدامات حاکمیتی نمره قابل قبولی را به خود اختصاص داده به طوری که برگزاری جلسات مختلف در وزارت اقتصاد، نهادهای مختلف، سازمان‌ها، مجلس و غیره انجام داده گویای این اقدامات بوده و مجموعه‌ای از مکاتبات انجام شده است.


بیشتر بخوانید: ۱۹ درصد واحدهای صنفی، تولیدی هستند

وکیلی تصریح کرد: در بخش مربوط به اقدامات اجریی باید اجماع و هماهنگی بیشتری به منظور بازگشت رونق به بازار سرمایه صورت گرفته و مطالبه‌گری باید از جنس سامان یافته باشد.

وی درباره مطالبه ناشران، اهالی بازار سرمایه بیان کرد: این روزها نیاز به همدلی بیشتر برای بازگشت رونق به بازار سرمایه بیش از پیش احساس می‌شود. مطالبات بازار سرمایه با محوریت سازمان می‌تواند نشاط را به بازار برگردانده و افراد حقیقی که از بازار رفته اند نیز به بازار بازگردند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بهتر است دولت کماکان به بازار سرمایه وزن داده و متوجه باشد که بازار سرمایه یک تشکل صنفی با افرادی محدود نیست و نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر نهادها و حمایت دولت به منظور بهبود شرایط دارد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان