صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر : 91749

بورس؛ همچنان مبهم و نزولی

بورس؛ همچنان مبهم و نزولی
بازار سرمایه همچنان روزهای رکودی و کم رمق را تجربه می کند؛ کاهش ارزش معاملات نیز باعث شده بورس؛ همچنان مبهم و نزولی باقی بماند.

سعید زیباسرشت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: امروز افت شاخص بورس به سومین روز متوالی خود رسید. شاخص کل از ابتدای هفته افت ۱/۳ درصدی را ثبت کرد؛ درحالی که هفته قبل برخی گمانه‌زنی‌ها از امکان تداوم رشد بورس حکایت می‌کرد.

وی ادامه داد: روز شنبه ارزش معاملات ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود و ۹۴۵ میلیارد تومان هم پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد، یکشنبه ۴۰۵ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسید و ۸۰ میلیارد تومان خروج پول از بازار سرمایه داشتیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: امروز هم با اینکه رنگ سبز بر قامت اکثر نمادها خودنمایی می‌کرد، ارزش معاملات خرد به ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

بورس؛ همچنان مبهم و نزولی

وی با اشاره به بررسی روند بازارهای دارایی گفت: این شرایط بسیاری از بازارها را درگیر کرده و معامله‌گرانی که قصد ورود به بازار دارند را دچار تردید و دودلی کرده است. به نظر می‌رسد بازارها با قرار گرفتن در بلاتکلیفی بازارها توانایی جهش ندارند و به همین دلیل همراه با نوسانات کم‌جان در وضعیت خنثی می‌باشند.


بیشتر بخوانید: سود نقدی 30 شرکت بورسی واریز شد


زیباسرشت ادامه داد: درجا زدن طولانی مدت نرخ دلار در محدوده ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان بورس را هم تحت تاثیر قرار داده است و از این رو در شرایطی که اکثر بازارها در بلاتکلیفی هستند، نمی‌توان انتظار تحرکات قیمتی متداوم را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس همچنان مبهم و نزولی است، گفت: از اصلاح روز شنبه تا روند منفی روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌توان استنباط کرد که در اوج بلاتکلیفی در خصوص متغیرهای اثرگذار مثل رفتار خنثی دلار، مذاکرات هسته‌ای، جلسه مهم آژانس انرژی اتمی و ناتوانی دولت در خروج از قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند باعث عدم رشد متداوم و پیوسته بازار بورس باشد.

وی عنوان کرد: ارزش معاملات خرد هم نشان می‌دهد که افت حجم خرید و فروش سهام وجود دارد، تابلو معاملات نشان از احتیاط معامله‌گران دارد و میل خرید در صف خرید را ندارند. اگر متاثر از ناآرامی‌های داخلی احتمالی و منطقه‌ای، اخبار مرتبط با صادرات فلزات و بخشنامه مربوط به نرخ خوراک قرار بگیرد بخشی از پول از این بازار خارج می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می‌رسد پول‌های خارج شده از بورس وارد سپرده‌های بانکی شده است، توضیح داد: شواهد حاکی از آن است که با ورود به نیمه دوم سال جاری بازار در شرایط جدیدی قرار می‌گیرد و شاخص کل هم میان حمایت و مقاومت با عبور از نیمه پاییز اوضاع بهتری خواهد داشت.

زیباسرشت گفت: با توجه به عوامل تاثیرگذار در این شرایط بازار سرمایه پیشنهاد می‌کنم معامله‌گران از وارد کردن نقدینگی پرهیز کنند، هر زمان شرایط بازار از نظر اخبار و ارزش معاملات و عدم خروج متداول پول مهیا بود با انتخاب نمادهای خوش آتیه اقدام به خرید پله‌ای کنند.

سعید زیباسرشت کارشناس بازار سرمایه - بورس؛ همچنان مبهم و نزولی

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان