شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 99103

حسین مریدسادات در گفت‌وگو با شهربورس:

به عملکرد رئیس سازمان بورس نمره «صفر» می‌دهم

به عملکرد رئیس سازمان بورس نمره «صفر» می‌دهم
حسین مریدسادات مدعی است که مجید عشقی عملکرد ضعیفی داشته و به همین خاطر به عملکرد رئیس سازمان بورس نمره «صفر» می‌دهد.

حسین مریدسادات کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: معمولا نمایشگاه‌ها مکانی برای گسترش روابط است. دعا کنیم هر هفته یک نمایشگاه بورس در هر شهری برگزار شود تا بازار رونق داشته باشد. در حال حاضر وضعیتی پیش آمده که تا نمایشگاه برگزار می‌شود بازار را نگه می‌دارند یا حالت صعودی می‌گیرد اما بعد از آن بازار رها می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از اسم بازار استفاده ابزاری نشود و اجازه دهند همین یک بازار برای فعالان آن باقی بماند. در هر حال حاضر اگر در نمایشگاه حاضر شوید یا غرفه داشته باشید، متهم می‌شوید که وابسته به سازمان بورس هستید.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به ادعای دخالت سازمان در بازار سرمایه و تکذیب این موضوع توسط رئیس سازمان گفت: ای کاش آقای عشقی پنج درصد مصاحبه‌هایی که انجام می‌دادند به فکر بازار بود، متاسفانه ایشان مدیر عمل‌گرایی نیستند و چیدمانی که در بدنه سازمان است کارایی لازم را ندارد. سال گذشته به عملکرد آقای عشقی نمره پنج داده بودم و اینجا این نمره را عوض می‌کنم و به عملکرد رئیس سازمان صفر می‌دهم.

وی ادامه داد: ایشان یکی از ضعیف‌ترین مدیران بازار بوده و برای بازار هیچ کاری نکرده است. در روزهای بد بازار صندوق‌ها یکی پس از دیگری عین قارچ سبز می‌شوند و معلوم نیست این صندوق‌ها به چه کسی داده می‌شود که در بازار کم عمق و کم جان نقدینگی بازار را جمع می‌کنند.


بیشتر بخوانید:ادغام شرکت های فرعی سفارس


مریدسادات با بیان اینکه سازمان بورس شاخص دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را به خود نگیرد، ابراز داشت: حتی اگر صندلی ریاست خالی بود بازار این عدد را به خود می‌دید. وقتی انتقادی می‌کنیم دشمن سازمان می‌شویم در حالی که ما طرف مردم هستیم، من به عنوان کارشناس بازار سرمایه و نماینده مردم اگر حرف نزنم چه کسی باید حرف بزند؟ چرا برای کارشناسان و خبرنگاران خط و نشان می‌کشید؟

وی تصریح کرد: عملکرد سازمان به گونه‌ای است که کارشناسان نمی‌توانند کنار سازمان بایستند، هیچ موقع چنین زاویه‌ای بین سازمان و کارشناسان وجود نداشت پس حتما مشکلی وجود دارد. مگر وقتی کسی با یک کد ۲۰۰ میلیون تومان رنج مثبت می‌کشد ناظر کد را نمی‌بندد پس چطور ۴۲ میلیارد فروش انجام شد؟ خود آقای پورابراهیمی اعلام کرد که رانت وجود دارد چرا کسی پیگیر مسئله نشد؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امیدوارم به اندازه‌ای که به سرمایه اجتماعی بازار سرمایه ضربه زده‌اید برده باشید، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاران بازار سرمایه غریب‌ترین و بی‌کس ترین سرمایه‌‌گذاران هستند، در این بازار معلم و بازنشسته سرمایه‌گذاری کرده است به مردم رحم کنید. من نمی‌گویم بازار را رو به بالا هدایت کنید اما مدیریت کنید.

وی ادامه داد: چرا با بازار دشمنی دارید و هیچگاه به فکر سهامدار نیستید؟ مردم و ما ولی نعمت سازمان هستیم، دشمن سازمان نیستیم. اگر ریاست سازمان کار خوبی انجام دهد نفر اول من حمایت می‌کنم اما ما چیزی ندیدیم. وضعیت از زمان شهادت سردار سلیمانی که بدتر نبوده است، درایت به خرج دهید سرمایه مردم در حال نابود شدن است. بعد می‌گوییم چرا مردم با بازار سرمایه قهر هستند در حالی که با همین بازار سرمایه می‌توان تورم را کنترل کرد.

مریدسادات با بیان اینکه قطره قطره خون شهدا برای این صندلی‌های مدیریتی ریخته شده است، گفت: این سوء مدیریت خیانت به خون شهداست. من می‌گویم ثبات در مدیریت سازمان ولی مدیر سازمان هم باید یک حرکتی انجام دهد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 8 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان