شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 57658

پرونده ویژه شهر بورس/ چالش‌های بازار سرمایه

بهنام صمدی: قیمت گذاری دستوری چالش مهم بورس است

بهنام صمدی: قیمت گذاری دستوری چالش مهم بورس است
بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه در پرونده ویژه شهر بورس با موضوع «چالش‌های بازار سرمایه»، قیمت گذاری دستوری را چالش مهم بورس دانست.

شهر بورس – مژده ابراهیمی: در راستای پرونده ویژه «شهر بورس» با عنوان چالش‌های بازار سرمایه، بهنام صمدی به بیان این چالش‌ها پرداخت که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:
بهنام صمدی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره چالش‌های بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار سرمایه به مذاکرات فرسایشی و طولانی برجام شرطی شده است و با هر بار نامه نگاری ایران و امریکا نوسان مثبت و منفی می کند.
وی افزود: احیای برجام نقش زیادی بر رشد و اقبال نقدینگی به بورس دارد. از طرف دیگر عدم احیای برجام یک تهدید برای صنایع انرژی‌بر است؛ چراکه تجربه ثابت کرده دولت برای جبران کسری بودجه همواره به افزایش نرخ انرژی متوسل می‌شود که این مسئله می‌تواند در فصل تدوین و تصویب بودجه در دولت و مجلس بازار سهام را مثل همیشه متلاطم کند.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این درحالی است که با رفع تحریم‌ها، افزایش صادرات و دسترسی به دلارهای نفتی، نگاه دولت به درآمدزایی از داخل کاهش می‌یابد و این مسئله باعث کاهش فشار به صنایع داخلی و اصناف می‌شود.


بیشتر بخوانید:قیمت طلا و سکه امروز ۱۵ شهریور


بهنام صمدی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه، یادآور شد: دو عامل نرخ بهره و نرخ دلار نیز بسیار روی بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در کشور تاثیر دارند. تجربه سال‌های ۹۲ تا ۹۶ باعث شده تا سهامداران نسبت به برجام کمی محتاط باشند. البته سیاست بانک مرکزی در راه‌اندازی معاملات توافقی دلار نشان می دهد این نهاد تصمیمی برای ارزپاشی و سرکوب قیمت ارز ندارد و این خود خبر خوبی برای بازارسرمایه است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده در شورای پول و اعتبار به تصویب نرسید که اتفاق مثبتی برای بورس تلقی می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه درمورد چالش‌های پیش‌روی بورس، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه از دیگر موضوعاتی است که بسیار برای حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در کشور مهم بوده و می‌تواند به افزایش تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی از بازارسرمایه و توسعه فرهنگ سهامداری کمک کند.
بهنام صمدی عنوان کرد: مسئله مهم دیگر، قیمت‌گذاری دستوری است. عرضه خودرو و سیمان در بورس کالا نشان داد دولت عزم خود را برای پایان دادن به سیاست‌های اشتباه گذشته جزم کرده است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

پراپ تریدینگ

کمان