صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر : 111346

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت

بهترین سرمایه گذاری بلند مدت
شهر پلاس: امروزه تمامی افراد به فکر حفظ سرمایه و برنامه ریزی مالی برای آینده خود هستند؛ چرا که بتوانند با انتخاب صحیح، آینده مناسبی را برای خود و فرزندانشان فراهم کنند.

به گزارش شهر پلاس، امروزه تمامی افراد به فکر حفظ سرمایه و برنامه ریزی مالی برای آینده خود هستند؛ چرا که بتوانند با انتخاب صحیح، آینده مناسبی را برای خود و فرزندانشان فراهم کنند و همچنین قدرت خرید و ارزش پول خود را نیز در طول زمان حفظ کرده یا افزایش دهند.

هر سرمایه گذار برای سرمایه گذاری خود، اهدافی را دنبال می کند و میزان ریسک پذیری و  استراتژی زمانی خاصی را برای آن در نظر می‌گیرد. ممکن است فردی سرمایه خود را به مدت چند سال نیازی نداشته باشد و به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کند، از طرف دیگر فردی به دنبال کسب سود از نوسانات بازار در دوره های کوتاه باشد و سرمایه گذاری کوتاه مدت را انتخاب کند. بنابراین هر شخص برای سرمایه گذاری، باید استراتژی شخصی خود را داشته باشد.

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد، سرمایه گذاری در طلا، ملک، خودرو، زمین و بورس از متداول‌ترین روش‌های سرمایه گذاری هستند که هر شخص با توجه به شرایط و بودجه خود می‌تواند روش مناسب خود را برگزیند. طی سال‌های گذشته بازار بورس با بازده مناسبی که در مقایسه با سایر روش‌های سرمایه گذاری به دست آورده است. به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری جذاب در بین مردم شناخته شده است.

سرمایه گذاری در بورس

 برای سرمایه گذاری در بورس، هم می‌توان به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم اقدام کرد.

در روش سرمایه گذاری مستقیم، افراد شخصا به خرید و فروش سهام می‌پردازند. در این روش داشتن فرصت کافی، دانش بورسی، شناخت ابزارهای معامله‌گری و روش‌های حرفه‌ای سرمایه گذاری ضروری است؛ چرا که در صورت عدم سواد مالی و تجربه کافی، ممکن است سرمایه‌ افراد با زیان جبران ناپذیری مواجه شود.

در روش سرمایه گذاری غیر مستقیم، افراد مدیریت دارایی خود را به متخصصان بورسی و افراد خبره مورد تایید سازمان بورس، واگذار می‌کنند. این افراد حرفه‌ای دارای دانش کافی برای رصد بازار مالی هستند و با انتخاب گزینه‌های مناسب به سرمایه گذاری بهتر افراد کمک می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی از ابزارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس هستند. روش غیر مستقیم می‌تواند برای اشخاصی مناسب باشد که فرصت کافی برای رصد بازار و فراگیری دانش بورسی را ندارند؛ همچنین با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری انواع مختلفی از جمله صندوق‌های درآمد ثابت، سهامی، مختلط، اهرمی و… دارند، این امکان را برای اشخاص مختلف فراهم می‌کنند تا بتوانند با توجه به میزان سرمایه خود، افق زمانی مد نظر و میزان ریسک پذیری، بهترین صندوق سرمایه گذاری مناسب خود را انتخاب کنند.

صندوق بازنشستگی تکمیلی

 یکی از انواع صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق بازنشستگی تکمیلی است. نحوه امرار معاش در زمان بازنشستگی، حفظ رفاه و کیفیت زندگی مانند گذشته و امنیت مالی از دغدغه‌هایی هستند که ذهن تمامی افراد را به نوعی به خود مشغول کرده‌اند. به همین دلیل صندوق بازنشستگی گزینه مناسبی برای عموم جامعه به شمار می‌آید. صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی فعال در بازار بورس با جمع‌آوری منابع مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، بازده مناسبی را برای استفاده در دوران بازنشستگی سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌کنند.

صندوق بازنشستگی تکمیلی می‌تواند در قالب صندوق سهامی، شاخصی یا صندوق در صندوق تعریف شود.

  • صندوق بازنشستگی تکمیلی سهامی با سرمایه‌گذاری در سهام، ممکن است بازده بالاتری را نسبت به سایر صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ارائه دهد؛ البته باید توجه داشت که ریسک این صندوق نیز از بقیه بالاتر است.
  • صندوق بازنشستگی تکمیلی شاخصی به دنبال کسب بازدهی برابر با یکی از شاخص‌های بازار سرمایه است و ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌ها، کمتر از صندوق بازنشستگی تکمیلی سهامی است.
  • صندوق بازنشستگی تکمیلی صندوق در صندوق نیز با سرمایه‌گذاری در سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبد متنوعی از دارایی‌ها را تشکیل می‌دهد و همین امر باعث کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود.

ترکیب دارایی صندوق بازنشستگی با توجه به نظر مدیر صندوق متفاوت است. هدف اصلی این صندوق‌ها، تامین مالی سرمایه‌گذار در دوران بازنشستگی از طریق سرمایه‌گذاری مداوم و اصولی است و معمولا  برای بازه زمانی بلندمدت طراحی‌شده است؛ چرا که احتمال نوسان بورس در بازه‌های زمانی کوتاه مدت وجود دارد و عدم صبوری در این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به زیان سرمایه گذار شود.

با مراجعه به سایت https://learning.emofid.com/  امکان کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه فراهم است و شما می‌توانید با بهره‌مندی از اطلاعات موجود در این سایت و با بالا بردن اطلاعات خود، بهترین تصمیمات را در خصوص سرمایه خود اتخاذ نمایید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان