صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر : 85840

بهترین سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی چیست؟

بهترین سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی چیست؟
سرمایه‌گذاری، مقصد مشترک تمام افراد جامعه، از آغاز فعالیت اقتصادی است. اما بهترین سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی چیست؟

به گزارش شهر بورس به نقل از تجارت نیوز، مسیر سرمایه‌گذاری چندان هموار نیست و ورود به این صنعت، با اخبار  کلاهبرداری ارز دیجیتال یا در کل پلتفرم‌های سرمایه گذاری که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، همیشه با نگرانی همراه است. کم نیستند پروژه‌ها و روش‌هایی که با وعده‌های خوش رنگ و لعاب، مردم را به سرمایه‌گذاری تشویق می‌کنند و در آخر چیزی جز حسرت از دست دادن سرمایه‌ای که با زحمت پس‌انداز کرده بودند، برای آنها باقی نمی‌گذارد.

دیدگاه بد بینانه‌ای است که تمام پروژه‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری را کلاهبرداری و تقلب تصور کنیم. روش‌های سرمایه‌گذاری نیز وجود دارند که سود قابل توجهی را عاید سرمایه‌گذار کرده‌اند. اگر به‌دنبال روش‌های مطلوب سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی خود هستید تا انتها، مقاله را دنبال کنید.

نکات مهم در سرمایه‌گذاری

روش‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. با وجود روحیات متفاوت افراد، طبیعتاً یک روش سرمایه‌گذاری برای همه مناسب نیست و ممکن نیست چند سرمایه‌گذار را پیدا کنید که در مورد یک روش خاص سرمایه‌گذاری اتفاق نظر داشته باشند.

هدف از سرمایه‌گذاری ایجاد پوششی برای کمبودهای مزایای مستمری در دوران بازنشستگی است. پس برای اجتناب از نگرانی‌ها و اضطراب ناشی از تصمیم‌گیری نادرست، قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری لازم است روش‌های مختلف را با معیارهای شخصی خود تطبیق داده و روشی را انتخاب کنید که همخوانی بیشتری با استراتژی سرمایه‌گذاری شما داشته باشد.

شخصیت خود را بررسی کنید و میزان ریسک پذیری‌تان را بسنجید. بازه زمانی مورد نظرتان را تعیین کنید، هدف‌تان سرمایه‌گذاری بلند مدت است یا کوتاه مدت؟ و بسیاری موارد دیگر و سوالات مشابهی که قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری باید پاسخ مناسبی برای آنها داشته باشید تا تصمیمی آگاهانه در مورد سرمایه‌گذاری خود بگیرید.

هیچ‌گاه این نکته را از خاطر دور نکنید که سرمایه‌گذاری باید کمکی برای رسیدن به آرامش باشد نه عامل مخرب آن. پس باید به دنبال روشی باشید که ویژگی امنیت و اطمینان و بازدهی بالا را برای شما به ارمغان آورد.


امکان بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه + جزئیات


روش‌های سرمایه‌گذاری

فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری وجود دارد که می‌تواند درآمدی امن و مداوم را برای دوران بازنشستگی ایجاد کند. بسته به میزان ریسک‌پذیری فرد و بازه زمانی مورد نظر برای سرمایه‌گذاری، روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در دارایی

تورم، افزایش ارزش دارایی‌ها را به دنبال دارد. در کشور‌هایی که نرخ تورم مشهود است افراد برای جبران کاهش ارزش سرمایه خود به خرید دارایی‌های مختلفی روی می‌اورند. خرید زمین، مسکن، طلا، خودرو، ارز، به‌دلیل اینکه در شرایط تورمی، با گذشت زمان ارزش بالاتری پیدا می‌کنند، رواج دارد. این روش، یک روش مطمئن برای سرمایه‌گذاری، در شرایط تورمی است.

سپرده بانکی

با توجه به شرایط و قوانین حاکم بر سیستم بانکداری، همیشه محلی امن برای نگهداری وجوه و سپرده‌گذاری، تلقی شده‌اند. سرمایه‌گذاری در بانک از کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. بر همین اساس سرمایه‌گذار برای دریافت مبلغی ثابت و با نرخی تعیین شده، وجوه خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کند. این روش در کشور‌هایی که نرخ بهره بانکی مثبتی دارند رواج دارد اما برای نمی‌تواند نیازهای سرمایه‌گذار‌های بلندمدت و آینده‌نگر را تامین کند.

سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه و اوراق مشتقه

خرید اوراق از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری است که می‌تواند درآمدی مطمئن را برای سرمایه‌گذار به‌همراه داشته باشد.

اوراق قرضه، ابزاری برای تامین مالی دولت است. دولت‌ها انواع مختلفی از این اوراق را برای تامین مالی پروژه‌های خود منتشر و به عموم عرضه می‌کنند. در برخی از این اوراق سود، به صورت دوره‌ای پرداخت می‌شود و در برخی دیگر اصل و سود سرمایه‌گذاری در سررسید قراردادها به سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود. نکته مهم در مورد این اوراق ریسک پایین آنهاست.

اوراق مشتقه، قراردادهایی هستند که ارزش آنها بر اساس نوسانات قیمتی در یک دارایی پایه، تعیین می‌شود. نوسانات قیمت دارایی پایه، میزان سود و ضرر سرمایه‌گذار را مشخص می‌کند.

سرمایه‌گذاری در سهام

از پر ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در سهام است. در قبال تحمل این ریسک بالا سرمایه‌گذاران انتظار بازده بالایی نیز از این سرمایه‌گذاری دارند. سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیازمند دانش تخصصی و مهارت و تجربه بسیاری است و نبود این ویژگی‌ها می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری را چند برابر کند. به همین دلیل به جای سرمایه‌گذاری مستقیم، افراد روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را انتخاب می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تامین مالی

با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند با روش‌های غیرمستقیم در بازار مالی سرمایه‌گذاری کنند. به همین این دلیل با انعقاد قرارداد با موسسات تامین مالی و سبدگردان‌ها، سرمایه خود را در اختیار این موسسات قرار می‌دهند و در مقابل از امکانات و منافع سبد‌های اختصاصی این موسسات بهره‌مند می‌شوند.

در این حالت سرمایه در اختیار افرادی متخصص و ماهر و باتجربه قرار می‌گیرد که می‌توانند با استفاده از سرمایه‌های جمع‌آوری شده، از بازار سرمایه سود مناسبی کسب کنند.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی، مختلط و با درآمد ثابت، از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند. این روش نیز یکی دیگر از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری است. در این صندوق‌ها سرمایه‌های بسیاری جمع آوری شده و هر سرمایه‌گذار به نسبت تعداد واحد‌های سرمایه خود از منافع صندوق بهره‌مند می‌شود.

ریسک صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکسان نیست و هر صندوق با توجه به نوع آن و ویژگی‌های منحصر به فرد ریسک متفاوتی دارد.

همه ما به دنبال روشی هستیم که برای دوران بازنشستگی خود جریان درآمد امن و پایداری ایجاد کنیم. به همین دلیل از آغاز فعالیت اقتصادی مبلغی را برای این منظور اختصاص می‌دهیم تا با گذشت زمان سرمایه‌ای مناسب برای ایجاد درآمدی پایدار داشته باشیم.

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود وجود دارد اما همه آنها قابل اطمینان نیستند. پس باید برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری دقت عمل بسیاری داشته باشیم. به‌علاوه شناخت از خود و ویژگی‌های شخصیتی مانند ریسک پذیری، در تصمیم‌گیری آگاهانه برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + ده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان