صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر : 88745

سهیل کلاهچی به شهر بورس پاسخ می‌دهد؛

بهترین استراتژی در وضعیت کنونی بورس چیست؟

بهترین استراتژی در وضعیت کنونی بورس چیست؟
سهیل کلاهچی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت رکودی بازار، به تشریح بهترین استراتژی در وضعیت کنونی بورس پرداخت.

سهیل کلاهچی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بورس اظهار داشت: کماکان روند اصلاحی در بازار پیش می‌رود. اگرچه نشانه‌های کوچکی هم از برگشت بازار می‌بینیم اما نمی‌توان با اطمینان گفت که بازار از همین نقطه می تواند برگردد و گام صعودی خودش را آغاز کند.

وی ادامه داد: اگر کسی در این شرایط بخواهد سرمایه جدیدی را وارد بازار کند یا پرتفو خودش را اصلاح کند، باید به چند مسئله توجه داشته باشند. اول از همه اینکه ما دو رویکرد بالا به پایین و پایین به بالا را در بازارها داریم که در هرکدام از این وضعیت‌ها ما می‌توانیم شرایط مختلف را بررسی کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر بازار را از بالا به پایین نگاه کنیم یعنی متغیرهای کلان را برای سرمایه گذاری ببینیم، نه تنها بازار سهام بلکه بازارهای موازی هم در کوتاه مدت اتفاق خاصی نداشته‌اند. همه بازارها با رکود همراه هستند و هیچ بازاری در کوتاه مدت جذابیت خاصی برای سرمایه گذاری ندارد.


بیشتر بخوانید؛ وضعیت بورس امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲


کلاهچی ادامه داد: این اتفاق را می‌توان از ارزش پایین معاملات و خروج پول از بازار فهمید که در کوتاه مدت این وضعیت را برای سرمایه گذاری مناسب نمی‌بینیم. در شرایط بلندمدت شرایط برای سرمایه گذاری در بازار مناسب است و جذابیت وجود دارد.

بهترین استراتژی در وضعیت کنونی بورس چیست؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «بهترین استراتژی در وضعیت کنونی بورس چیست؟»، گفت: در بازار سهام در زمان رکود باید به دنبال سهمی رفت که از نظر تکرار سودآوری وضعیت مطلوبی دارد. این شرکت‌ها را باید از نظر درآمدهای عملیاتی از دید بنیادی بررسی کرد.

وی یادآور شد: همچنین این شرکت‌ها را می‌توان از نگاه تکنیکال و تابلو هم بررسی و نتیجه‌گیری کرد که روی یک سهم برای خرید تصمیم گیری کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: زمان‌هایی که بازار روند صعودی دارند، به دنبال بهانه برای رشد است و به راحتی می‌توان از تحلیل تکنیکال و تابلوخوانی استفاده کرد. در این شرایط بازار به هر افزایش سرمایه‌ای واکنش نشان داده و رشد می‌کند اما فعلا در چنین شرایطی نیستیم.

کلاهچی عنوان کرد: فعلا بازار اصلاحی بوده و حجم معاملات در وضعیت مناسبی نیست. به همین خاطر بهتر است به سراغ سهام شرکت‌هایی رفت که سود عملیاتی بهتری می‌سازند.

خبرنگار: مهدی کاظم زاده

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان