شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 49072

سردبیر تجارت نیوز در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

راه اندازی کسب و کار بهترین استراتژی در سال 1401

راه اندازی کسب و کار بهترین استراتژی در سال 1401
سید ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت نیوز با اشاره به شکل‌گیری وضعیت رکودی در اقتصاد کشور، بهترین استراتژی در سال 1401 را راه‌اندازی کسب و کار دانست.

سید ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره نقش رسانه‌ها در وضعیت کنونی اقتصادی کشور، اظهار داشت: کارکرد رسانه‌ها در یک مقطع اطلاع‌رسانی است و در یک مقطع دیگر، تبیین اتفاقات. با این حال، رسانه‌ها در یک مقاطعی پا را فراتر گذاشته و به سراغ توصیه و ارائه راهکار می‌رود.

وی افزود: در بخش اطلاع‌رسانی، تعیین خط قرمز سخت است. به طور مثال نمی‌توان از انتشار اخبار بی آر تی خوابی به دلیل متأثر شدن مردم اجتناب کرد. اتفاقاً این اخبار باید منتشر شود تا هشداری برای مسئولان هم باشد. اطلاع‌رسانی رسانه‌ها شاید باعث شود که مردم در یک زمانی احساس ناامیدی کنند، اما آنها می‌دانند که تنها نیستند و مشکل فقر در جامعه برای بقیه هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید: تاثیر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران چه بود؟


این کارشناس حوزه رسانه به تشریح نقش رسانه‌ها در «تبیین رویدادها» پرداخت و عنوان کرد: به طور مثال، زمانی که خبر کاهش تورم منتشر می‌شود، رسانه‌ها می‌توانند اقدام به روشنگری کنند که این تورم مربوط به چه کالاها و یا بخش‌هایی است. عملکرد دیگر رسانه‌ها، ارائه راهکار و توصیه به مردم است که برای فقیرتر نشدن و حفظ ارزش دارایی‌هایشان چه اقداماتی انجام بدهند. در این مورد هم کارشناسان باید نظر بدهند.

علیزاده با اشاره به نقش رسانه‌های تخصصی در آگاهی بخشی به مخاطبان، خاطرنشان کرد: رسانه‌های تخصصی ظرفیت ارائه راهکار به مردم را در زمینه کاری‌شان دارند، اما رسانه‌های عمومی باید به سراغ کارشناسان بروند. توصیه و ارائه راهکار به مخاطب می‌تواند حس خوبی را به آنها منتقل کند.

سردبیر تجارت نیوز در پاسخ به این سؤال که «در سال 1401 مردم باید چه استراتژی‌هایی در حوزه مالی و اقتصادی پیش بگیرند؟»، گفت: پس از آغاز ریزش بورس، سرخوردگی نسبت به سرمایه‌گذاری در میان مردم ایجاد شد. برای سال 1401، مردم باید بدانند که چطور داشته‌هایشان را از دست ندهند.

بهترین استراتژی در سال 1401

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن اقتصاد کشور در شرایط رکود، دارایی مردم در بازارهای مختلف با قیمتی کمتر از ارزش واقعی به فروش خواهد رفت. با توجه به کاهش تقاضا در بازارها، احتمالاً فروشندگان مسکن و یا خودرو خود را باید با قیمت‌های پایین‌تری به فروش برسانند.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: در سال 1401، مردم باید دارایی‌های خود را حفظ کنند تا در دوره رونق بعدی دست به فروش بزنند. در این شرایط، مردم باید تلاش کنند هک فقیرتر نشوند و برنده کسی است که وام دریافت کرده است. مردم باید با راهکارهای مختلف از جمله افزایش زمان مطالعه‌شان، خود را مجهز کنند. 1401 سال سختی است و از لحاظ مالی سال خوبی نخواهد بود.

علیزاده، راه‌اندازی کسب و کار را بهترین استراتژی در سال 1401 دانسته و تصریح کرد: اگر فردی به سمت راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار برود، موفق‌تر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سال 1401 مانند دوره نخست ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد باشد که در سه سال نخست وام‌های فراوانی به مردم پرداخت شد. در مقطع کنونی نیز با توجه به فشاری که دولت و مجلس به منابع بانکی وارد می‌کنند، افراد را به این سمت سوق می‌دهد.


بیشتر بخوانید:طلا و سکه در سال 1401 چه می شوند؟


سردبیر تجارت نیوز درباره فعالیت آژانس خبری تحلیلی شهر بورس، گفت: رسانه‌های تخصصی، برکتی برای هرکدام از بازارها هستند. مخاطبان رسانه‌ها از حالت عادی خارج شده و به منابع تخصصی نیاز دارند. اگر مخاطبان به دنبال اخبار صحیح و تحلیل‌های واقعی هستند، به دنبال رسانه‌های تخصصی بروند

وی ادامه داد: فعالیت به عنوان رسانه تخصصی در شرایط اقتصادی کنونی اگرچه کار سختی است، اما ارزشمند بوده و امیدوارم شهر بورس نیز در این مسیر موفق باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان