صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 96588

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در پاسخ به شهر بورس:

بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی آذربایجان شرقی در آستانه ورود به بازار سرمایه است

بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی آذربایجان شرقی در آستانه ورود به بازار سرمایه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از قرار گرفتن بزرگ ترین هلدینگ اقتصادی آذربایجان شرقی در آستانه ورود به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، محمد کلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون زندانی شدن برخی فعالان اقتصادی، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی بیش از ۹۰ درصد اقتصادش در دست بخش خصوصی است. این موضوع نشان می‌دهد که بخش خصوصی کارآمد و فضای استان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مناسبت است.

وی افزود: بسترهای لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی در آذربایجان شرقی نیز فراهم است. هیچ تاجر و بازرگانی که به خاطر مسائل اقتصادی در زندان باشد نداریم. شاید فرد مشکل دیگری داشته و به خاطر وجود شاکی خصوصی چنین مشکلی داشته باشد اما به خاطر مشکل اقتصادی فردی در آذربایجان شرقی در زندان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار شهر بورس پیرامون شرکت‌های بورسی این استان، گفت: دولت جدید برنامه اساسی در حوزه تامین مالی غیربانکی دارد. ما تلاش می‌کنیم شرکت‌های‌مان را به سمت تامین مالی غیربانکی ببریم. وابستگی بیش از حد به سیستم بانکی مشکل موجود در کشور این است. این مشکل باعث شده سیاست‌های بانک مرکزی به شدت روی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.

کلامی ادامه داد: برای خروج از این فضا به سمت تشویق شرکت‌ها به تامین مالی از بازار سرمایه رفتیم. طی ماه‌های اخیر چهار، پنج برنامه برای فرهنگ‌سازی و توجیه موضوع برای سرمایه گذاران اختصاص داده‌اند. اخیراً مدیرعامل بانک خاورمیانه و آقای قالیباف رئیس اسبق سازمان سازمان برای توجیه سرمایه‌گذاران به تبربز آمدند.


بیشتر بخوانید:عرضه های بورس انرژی امروز دو آبان 1402


وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی آذربایجان شرقی در آستانه ورود به بازار سرمایه است، یادآور شد: در اقتصاد سایر استان‌ها سهم دولت بسیار زیاد بوده و اکثر مجموعه‌ها دولتی هستند که باید بورسی باشند. در آذربایجان شرقی واحدهای اقتصادی اکثر واحدهای متوسط و کوچک هستند. اینکه آذربایجان شرقی سهم کمتری در بازار سرمایه دارد به ماهیت اقتصاد این استان نیز برمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه استفاده از نیروی کار خارجی در واحدهای تولیدی استان ممنوع است، گفت: برنامه‌ای برای جذب نیروی کار از کشورهای دیگر نداریم. افزایش سهم مشارکت بانوان و رعایت حقوق مادی و معنوی را در برنامه داریم.

کلامی درمورد آخرین وضعیت شرکت مس آذربایجان، خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال، ۷۰۰ میلیارد به حساب اداره مالیات آذربایجان شرقی واریز شده است. مالیات مس سونگون در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: افزایش افزوده بخش معدن در آذربایجان شرقی دو درصد بود که الان به ۱۰.۵ درصد است؛ یعنی معاد‌ن ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند.

«امنیت سرمایه گذاری یعنی حضور بخش خصوصی»؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با بیان این جمله گفت: تاکنون ۱۰۷۸ مجوز ایجادی برای سرمایه گذاری صادر شده است. همچنین رتبه یک جوازهای تاسیس ایجاد در اختیار آذربایجان شرقی بوده و ۸۱ مجوز توسعه‌ای صادر شده است. آذربایجان شرقی بیشترین طرح‌های در دست اجرا در کشور و مقام اول سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه خودرو است. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی داریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان