شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 48104

بزرگترین رویداد پتروشیمی ایران در جزیره کیش برگزار می شود

بزرگترین رویداد پتروشیمی ایران در جزیره کیش برگزار می شود
سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل که بزرگترین رویداد پتروشیمی ایران محسوب می‌شود، از 2 تا 4 اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، آریا حمیدیان مدیر برگزاری بزرگترین رویداد پتروشیمی ایران با اشاره به شکسته شدن رکورد مشارکت کنندگان دراین رویداد تخصصی نسبت به سالهای پیش، از ثبت‌ نام و مشارکت 300 شرکت و بنگاه اقتصادی در این رویداد اثرگذار ملی خبرداد و اعلام کرد: هم اکنون ظرفیت 20 هزار مترمربعی نمایشگاه تکمیل شده و به دنبال راه‌اندازی سالن موقت هستیم.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی مشارکت کنندگان در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: در این رویداد تخصصی،علاوه برهلدینگ خلیج فارس، هلدینگ پتروفرهنگ، هلدینگ شستان، بیش از 70 شرکت پتروشیمی، پالایشی، پتروپالایشگاهی، حضوردارند که در نوع خود کم سابقه و اتفاق بزرگی است.

وی افزود: بدلیل برگزاری این رویداد در ماه پایانی سال 1400، بنگاههای بزرگ از این فرصت برای تشریح برنامه های موفق خود درزمینه پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از این روند و نیز برنامه های در دست تهیه برای سال های پیش رو بهره خواهند برد و این مزیت بزرگی برای ترسیم نقشه راه آینده صنعت ارز آور و اشتغال زای پتروشیمی و پتروپالایشگاهی است.


بیشتر بخوانید:سهامداران گروه پالایشی بخوانند


مدیرعامل شرکت بهاران تدبیرکیش، با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال در قالب سه گروه شرکت‌های ” پتروپالایشی، پتروشیمی و پالایشی”، “سازندگان تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی” و” شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها” برگزار خواهد شد، افزود: افزایش 100 درصدی مشارکت بانک‌ها، بیمه و موسسات مالی و اعتباری در نمایشگاه سوم، شاهد اتفاق ارزنده تکمیل اکوسیستم و زنجیره ارزش برای رشد افزونتر این حوزه راهبردی هستیم و امیدواریم درروزهای باقیمانده تا برگزاری رویداد، شاهد مشارکت حداکثری بخش های مرتبط باشیم.

آریا حمیدیان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته طی اولین رویداد در آبان مان سالجاری (آیفیکس 2021) به طرح کلان موضوعات و طرح های توسعه ای حوزه انرژی پرداخته و مسائل اساسی و اولویتها شناسایی و دسته بندی شد. سپس در دومین رویداد (کیش اینوکس 2021)، توسعه قابل توجه همکاری نهادهای مالی و پولی در تامین مالی طرح ها و ارائه شیوه های نو و خلاقانه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در آخرین سلسله رویدادها، نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل با بهره گیری از ظرفیت سازی های صورت گرفته، تلاش می نماید خروجی های مهم و قابل سنجشی را به افکار عمومی ارائه دهد. ذکر این نکته لازم و ضروری است که این برنامه ریزی و هدف گذاری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه، هلدینگ خلیج فارس، انجمن استصنا و نظام بانکی و بیمه ای و سایر دستگاههای مرتبط شکل گرفته و همه این مجموعه ها با درک لزوم اعتلا و اقتدار اقتصاد ایران در این مسیر همکاری صمیمانه ای داشتند.

وی همچنین گفت: علاوه بر نمایشگاه، بیش از 20 کارگاه، پنل و نشست‌های تخصصی شامل موضوعات اساسی و مهم با هدف شناسایی نیازها، تقویت ساخت داخل و رشد بومی سازی در صنعت پتروشیمی و پتروپالایش، پاسخگویی به نیازهای فناورانه و تامین مالی طرح های در دست ساخت با حضور مدیران ومتخصصان بخشهای مختلف وزارت نفت و حوزه پتروشیمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن استصنا و مدیران نهادهای مالی و پولی برگزار می شود تا رویداد علاوه برایجاد همگرایی و تقویت مذاکرات و همکاریهای تجاری و صنعتی، بتواند در گفتمان سازی و برنامه ریزی مدیران صنعت موثر باشد.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در کیش برگزار می شود


بنا به تازه ترین گزارش ها، اکنون 67 مجتمع پتروشیمی در کشور فعالند و ۷۰ طرح توسعه ای هم در کشوردرحال اجرا است.

پیش بینی می شود مجموع تولیدات پتروشیمی در سال جاری به ۶۵ میلیون تن برسد که ارز آوری زیادی برای کشور به همراه دارد.

همچنین با اجرای طرح های جدید در سالهای پیش رو، ۵۰ میلیون تن  به رقم کنونی، اضافه خواهد شد. نکته مهم دیگر آن است که ۳۸ طرح نیز برای اجرا در طول برنامه هشتم توسعه درنظرگرفته است.

همچنین با توجه به شکل گیری اجماع ملی در خصوص تقویت بخش پتروپالایشگاهی در ایران، به منظور ایجاد و تقویت رویكرد تلفيقی پتروپالایشگاه ها، مواردی از جمله یكپارچه شدن  نظام سياستگذاری و تنظيم گری دو صنعت پالایش و پتروشيمی، تجدید ساختار نظام سهامداری مجتمع های پالایش و پتروشيمی موجود، تغيير رویكرد در تخصيص خوراك و تحویل ترکيبی از خوراك های مایع و گاز به صنعت پتروشيمی از سوی وزارت نفت پيشنهاد شده است.

تكميل زنجيره ارزش صنعت نفت و گاز با هدف افزایش کارایی اقتصاد، رشد ارزش افزوده و جلوگيری از خام فروشی، یكی از اصولی است که برای سوق دادن درآمدهای نفتی به سمت توليد داخلی در سياست های کلی برنامه ششم توسعه مورد تأکيد قرار گرفته و توسعه یكنواخت و پایدار زنجيره ارزش نفت و گاز، مستلزم گره خوردن سياست های توسعه ای صنعت پالایش و پتروشيمی است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از دبیرخانه رویداد،  به پایگاه ipsevent.ir مراجعه نمایند.

بزرگترین رویداد پتروشیمی ایران در جزیره کیش برگزار می شود

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 12 =

پراپ تریدینگ

کمان