شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 4086

بررسی عملکرد هفتگی بازار سرمایه؛ بورس چقدر بازدهی داشت؟

در پایان هفته شاخص کل با بیش از ۱۹ هزار واحد افزایش ( ۱۳٫۶ درصد) و قرار گرفتن در قله یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۹۰۲ واحدی به رکوردشکنی خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در هفته گذشته بازار سهام کشور به روند صعودی خود ادامه داد و در پایان هفته شاخص کل با بیش از ۱۹ هزار واحد افزایش ( ۱۳٫۶ درصد) و قرار گرفتن در قله یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۹۰۲ واحدی به رکوردشکنی خود ادامه داد. این در حالی بود که رشد شاخص در هفته گذشته ۱۵ درصد به ثبت رسیده بود.

در اولین روز هفته، بازار سهام تحت تاثیر راه‌اندازی مجدد کارگزاری آگاه قرار داشت و به دلیل مشکلاتی که در سامانه معاملاتی بورس ایجاد شده بود، با یک ساعت تاخیر معاملات آغاز شد. در پایان روز البته شاخص با رشدی ۴۶ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

در این روز ارزش معاملات ۹۵ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال بود که سه نماد وبملت، وتجارت و حفاری به ترتیب با ۳ هزار و ۲۴۱، ۳ هزار و ۹۲ و ۲ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این روز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم از نماد خاذین به صورت بلوکی با ارزشی معادل ۹۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به انجام رسید.

در روز یکشنبه شاخص کل اگر چه مجددا شروعی طوفانی داشت ولی بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص در مسیر نزولی قرار گرفت و در نهایت با رشدی ۱٫۷۵ درصدی مواجه شد.

این در حالی بود که شاخص کل هم وزن بیش از ۱۴۰۰ واحد افت داشت. در این روز که رکورد ارزش معاملات روزانه شکسته شد بیش از ۲ میلیون معامله انجام شد که طی آن ۱۶ میلیارد و ۴۵ میلیون سهم با ارزشی معادل ۲۰ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومان داد و ستد شد. سه نماد فولاد، فملی و وتجارت به ترتیب با ۱۱ هزار و ۳۸۶، ۱۰ هزار و ۱۴۱ و ۷ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات روز یکشنبه را به خود اختصاص دادند.

سومین روز هفته، روز اصلاح شاخص کل و بازگشت آن به مدار صعود بود. اگر چه در پایان روز دوشنبه شاخص کل افتی ۱۰ هزار واحدی را به ثبت رساند اما بازگشت ۲۰ هزار واحدی شاخص در نیمه دوم بازار نشان داد که روز سه‌شنبه بورس به مدار صعود باز خواهد گشت. در این روز ارزش کل معاملات ۱۵ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان بود که از معامله ۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون سهم حاصل شده بود. بازگشایی ۱۲ درصدی خبهمن پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یکی از مهمترین اتفاقات این روز بازار بود.

روز سه‌شنبه بورس از همان ابتدا با قدرت آغاز به کار کرد و طی ۳۰ دقیقه بیش از ۴۰ هزار واحد رشد را به ثبت رساند تا در پایان با ثبت رشد ۴٫۳۸ درصدی صعودی چشمگیر را به ثبت برساند. در روزی که شاخص کل هم وزن نیز ۴٫۲ درصد رشد داشت سه نماد برکت، وبملت و فملی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

البته تشکیل صف‌های خرید میلیونی در اکثر نمادها موجب شده بود تا حجم معاملات تنها ۵ میلیون و ۷۹۹ هزار سهم باشد که ارزش این معاملات نیز تنها ۱۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان بود.

در آخرین روز هفته، شاهد یک عرضه اولیه دیگر با نماد سیتا در بورس بودیم. همانند روزهای عرضه اولیه دیگر شاهد اختلال در ثبت سفارش و کندی در عملکرد کارگزاری‌ها بودیم. در پایان روز البته شاخص رکورد رشد روزانه خود را شکست و بیش از ۶۶ هزار واحد (۴٫۲۷ درصد) رشد کرد البته رشد ۲٫۹ درصدی شاخص کل هم وزن نشان داد که این رشد چندان متوازن نبوده و بسیاری از نمادهای کوچکتر در محدوده منفی معامله شدند. در این روز ارزش کل معاملات ۱۰ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان بود.

در پایان هفته ارزش کل معاملات به بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان رسید که معادل میانگین ۱۳ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان معامله در روز بود که در مقایسه با هفته گذشته ۳٫۸ درصد بیشتر بود. در پایان این هفته ارزش کل معاملات بورس از ابتدای سال جاری تا کنون به بیش از ۶۴۳ هزار میلیارد تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − پنج =

پراپ تریدینگ

کمان